Alla inlägg under juni 2011

Av carriecarrie - 30 juni 2011 22:53

Har inte kommit i säng ännu, men ska ta ut vovven nu  .


Här kommer lite bilder på två underbara barn  .



  (Kusinerna)

     

Det var som sagt en mycket trevlig stund på stan med Lise och kidsen. Får hoppas det blir fler gånger. Jag hoppas Lise godtar bilden på henne    .



Av carriecarrie - 30 juni 2011 21:26

Dagen har varit stressig och gått i vågor. Jag hann fara till solbacken och säga hejdå till Rossan innan hon for iväg på semester, saknar henne sjukt mycket.


Var ute på en runda med Tarzan efter solis innan jag drog iväg in till stan på ett möte, ett underbart möte med Eva  . Sen var det bara en liten stund kvar innan jag skulle hämta Alexander på dagis så jag gick en liten runda på stadsfesten och mötte Lise där vilket var mycket trevligt, så vi gick runt ett tag innan jag for till dagis. När jag hämtat Alle for jag och han tillbaks och hängde med Lise och Felicia ett tag till. Jag hittar inte kameran just nu så jag lägger ut bilder senare. Anyway så hann klockan bli ganska mycket så vi skildes åt efter ett tag.


Var hemma och nattade lilleman som somnade ganska snabbt, satte mig vi datorn och råkar se att någon och då finns det bara 2 personer att välja mellan men denna någon har laddat ner porr på min dator.... BIG NO NO!!!.

Har frågat båda dom här personerna om dom har gjort det, båda säger att det inte är dom, men jag är rätt så säker på vem det är. Anyway så ska en kompis till mig komma hit och hjälpa mig att göra en total viruskontroll på datorn sen. Jag vill ALDRIG mer behöva hitta sånt på min hårdisk igen. Jag blev så grymt förbannad när jag såg det    ...


Nåja inte mycket att göra åt, nu ska jag sätta mig med en kopp te och varva ner efter mitt lilla utbrott. Sen blir det som vanligt att rasta vovven och duna   .


/Bye

Av carriecarrie - 30 juni 2011 08:19

God morgon


Om man nu kan kalla det för det. Alexander väckte mig 04:30 och vägrade somna om, vet inte varför. Då när klockan blev 7 somnade han, 07:25 gick jag upp av larmet. Jag gjorde mig iordning, tog fram Alle kläder mm innnan han vaknade och kom upp. Han var go och glad tills vi skulle gå mot dagis, det är konstigt han vill inte alls gå dit, han har näst intill vägrat gå dit den sista veckan. Jag tog upp det med Anna som då berättade att dom kan bli så när det är sista veckan pga annan personal mm, hon har säkert rätt.


Nu sitter jag här och är TRÖTT för ovanlighetens skulle...Eller så inte. Anyway, har en kopp kaffe framför mig och ska på en liten stund försöka få i mig lite frukost, sen gå ut med vovven i det härliga vädret  . Sen MÅSTE jag städa. Har hur mycket tvätt som helst att få undan, har trots det kört 2 maskiner igår, sen så är det det vanliga, plocka undan, dammsuga, skura mm. Ska också byta sand i kattlådan så katterna får det lite fräsht.


 

/See you

Av carriecarrie - 29 juni 2011 22:09

Dagen har gått i vågor men var en vända på stan, dock blev det ingen lång stund.

Alexander hade riktigt skoj i karusellerna som vi åkte...  Bilder säger mer än tusen ord...


          

Efter att ha åkt karusell och strosat runt en stund så betällde vi hamburgare till barnen, jag kan inte förstå hur Alexander orkade en hamburgare i den här värmen...


   

Jag tog av han linnet då det var så grymt varmt, jag tror vi beställde minst fyra drickor den korta stund som vi var där. 


När vi kom hem tog vi direkt en härlig promenad med Tarzan, vi gick inte speciellt långt men det räckte för att Tarzan skulle vara helt slut, själv har nog fått solsting haha  .


 


Anyway.. Nu sover Alle efter en härlig dag, innan han hoppade i säng fick han ett svalkande bad   .


 


Sky springer runt här och busar, hon ger mig inte mycket till ro denna lilla dam...


  Visst är hon fin???


Har inte så mycket mer att berätta för tillfället, ska ta en kopp te och snabbrasta Tarzan på gården innan det så småningom blir dags för sängen.



Av carriecarrie - 29 juni 2011 12:49

Har varit ute i denna fantastiska värme hela förmiddagen. Humöret går upp och ner, det har sina orsaker nu är jag mest sur. Funderar på att gå en runda med hunden innan Rossan och Linnea hör av sig, vi ska dra iväg på stadsfesten tillsammans  .


Jag ska försöka hålla humöret uppe, men ibland kan det vara sååå svårt. Katterna och hunden har varit änglar, Alexander var inte på sitt bästa humör när jag lämnade han på dagis. Får hoppas han blir gladare sen när jag hämtar han, hade tänkt fara tillbaks till stadsfesten med han och se om barnen vill åka karusell. Han tycker det är roligt när det snurrar eller åka tåg mm så man får väl se vad lilleman säger om barnkarusellerna där borta :).

Av carriecarrie - 28 juni 2011 22:09

Denna dag har värmen kommit tillbaks  , när jag lämnat sonen på dagis for jag hem och påbörjade städningen, kom dock inte långt då Rebban ringde. Jag for till stan och mötte upp henne, det blev ingen lång stund då jag hade tusen saker att göra. 


Danne hörde av sig på eftermiddagen och frågade om jag skulle komma till lekplatsen bredvid Robert och Jennie, jag gick bara förbi där då jag var påväg till Jennie, hade bråttom så jag stannade inte äns å pratade med dom. Var väl inte riktigt mig själv just då.


Runt 15 hämtade jag sonen på dagis och drog sen upp på Maxi innan jag for till Rossan och Bosse. Rossan var en ängel som bjöd på middag och sen gav mig en cd som jag har lyssnat på ikväll. Alexander hade lite svårt att somna men kanske var det pga att det har varit så mycket dom sista dagarna, dessutom har jag ju Tarzan här nu också. Det går jättebra med han och katterna, jag var inte speciellt orolig då jag vet att Sky är hundvan sen tidigare, jag var lite osäker på Blade men han var väldigt frammåt, så det är då inga problem med hunden och katterna  .


  ( Min underbara son)   ( min bästa vän och min bonusdotter)   (Närbild på Blade)   (Min stolthet)


Jag vet att jag borde hoppa i säng nu men har svårt att somna pga värmen, så det blir väl att se nån bra film och bara känna lugnet.


/Bye bye 


Av carriecarrie - 28 juni 2011 09:53

Jag somnade tillslut inatt men jag tror klockan var runt 3 innan jag somnade. Klockan 6 kom Alle in och la sig bredvid mig i sängen, det var ett tag sen han gjorde det så jag blev lite förvånad när han kom. Gick upp runt halv 8 och gjorde oss iordning innan det var dags att traska iväg mot dagis. Efter det har jag bara tagit det lugnt, Cassie och Danne ska nog fara om en liten stund då jag har lite att göra idag.


 

Jag tog en bild på sötnosen min när han låg och sov i min säng  .

Av carriecarrie - 28 juni 2011 01:18

Klocka är snart halv två på natten, varför kan jag inte sova?.

Jag är jättetrött och vet att jag kommer att vara i dimmans värd om några timmar men det är omöjligt att sova just nu. Jag vet inte, kanske är orsaken att jag har fått mycket att tänka på. Barnen sover, katterna är lugna och Danne leker med sin telefon i soffan.


What to do? what to do?


Får väl spana vidare på nätet en stund till och se om det hjälper sömnen att komma.


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards