Alla inlägg under juli 2011

Av carriecarrie - 31 juli 2011 20:41

Det har nu hunnit gå en vecka här i paradiset som vi har här i våran släktgård utanför Råby. Jösses vad tiden går fort när man är här, det har varit sol och bad, glassätande och en hel del shopping, Alexander ´tycker det är helt fantastiskt roligt att vara här. Han har busat med dom andra barnen som är här mm.


Men nu är denna underbara vecka slut så imorgon bär det av till Stockholm för mig och sonen där våran semester fortsätter. Har inte riktigt kommit på vad vi ska förgylla dagarna med ännu, men på tisdag blir det att träffa Gustav och vara med honom några timmar. Gustav är en av mina kusiner som jag lekte väldigt mycket med när vi var små, så det ska bli otroligt roligt att få en egen dag med honom och sonen. Han träffade Alexander förra sommaren så man får väl se vad dom säger när dom träffar varandra. Sen blir det en dag på skansen med Alle då min moster gav mig en fribiljett in, tusen tack för det Helen.


Nu sover pojken efter en relativt lugn dag . Det här är nog den enda gången jag får changsen att blogga meddans vi är på denna underbara semester då Christer är en ängel som har låtit mig låna hans dator. Där vi bor nu har vi varken tv eller dator egentligen, men det har man endå inte tid med då det finns såååå mycket annat att göra meddans vi är här.


Nu ska jag sätta mig ute med gänget här och ta en kopp te och surra bort några timmar innan det är dags att gå lägga sig. Ska först ta en titt på SJs sida för att se vilket tåg jag och Alle ska ta från Nyköping. Imorgon blir första gången Alexander ska få åka tåg, Spännande, spännande.. Det går nog bra, hoppas jag.

Av carriecarrie - 24 juli 2011 20:24

Jag kastar in ett litet inlägg till... Alexander sover och jag har nyss kommit upp från badet, det blir en tidig kväll för mig också känner jag. Jag är såååå slut, så jag ska bara göra iordning det sista innan det blir sängen för mig också.


 

Alexander och jag hade en riktigt mysig kväll innan han gick och la sig, vi busade en stund sen gjorde jag lite popcorn som vi satt och åt meddans vi såg på barnkanalen en stund. Han var bara för söt ikväll när han borstade tänderna, han ville inte sluta så jag lät han hålla på ett tag, tänderna är ju garanterat så rena som dom kan bli när det är en 2åring som borstar sina egna tänder. Jag fick inte röra tandborsten, kan själv åldern är inte alltid en favorit hos mig, men då han var så söt och vi hade så mysigt så ville jag inte förstöra kvällen. Nu ringer Karin.


/Ha det så bra alla där ute...Nu drar vi iväg på semester... Äntligen  .


Av carriecarrie - 24 juli 2011 16:12

Efter att ha varit barnvakt till 2 barn och varit på bröllop denna helg känner man sig lite sliten faktiskt. Nu har allting gått över förväntan men wow, det har varit full fart hela tiden...


  Alexander utanför kyrkan...     Rossan och Mona...   Och en fin bild på själva bruden Camilla... Visst är hon vacker?


  Alexander tog sig ett dopp i polen igårkväll när vi kom till Rossan och Bosse, det var grymt varmt ute så nått annat hade jag nästan inte förväntat mig.


Natten med barnen gick jättebra, Felicia somande runt 20 och sov hela natten. Alexander somnade ungefär samma tid men vaknade då folk kom och gick hela tiden. Det var inte så lätt att få han att somna om, sen sov han oroligt resten av natten. Jag var ju kanske inte jordens piggaste när han väckte mig imorse, jag försökte få han att somna om men det visade sig vara omöjligt. Felicia sov lite längre men då hon vaknade så gav jag upp och gick upp och gav barnen frukost, dom åt inte speciellt mycket. Efter det busade dom en stund innan mona kom upp, vi gick ut och satte oss på gården. Barnen busade ute en stund innan dom fick gå lägga sig igen, dom sov ca 1 timme innan jag gav dom lunch och sen kom Bosse och Rossan hem.


Vi satt och pratade en stund innan jag drog iväg för att lämna katterna till Lise som ska ha dom nu när vi är borta. Jag blev ARG när jag kom hem, det fösta jag såg när jag öppnade dörren till lägenheten var att nån av dom hade skitit i hallen... Sen när jag kom in i vardagsrummet så hade dom rivit ner gardinen och 2 blommor... Tack så mycket Blade och Sky... Anyway så är dom hos Lise nu, sonen sover i sitt rum efter en dusch och lite välling. Själv har jag städat efter mina odjur, startat disk och tvättmaskinen. Sen satte jag mig här med en kopp kaffe nu och känner lugnet, ska starta en diskamaskin till nu när den är färdig innan jag börjar skura. Senare ikväll ska jag ta ett lugnt bad med tända ljus omkring och bara njuta av lugnet, men det får bli när jag nattat pojken för natten.


Får se om jag hinner blogga nå mer nu innan jag och Alle far till Stockholm imorgonbitti eller om jag kan blogga när jag är därborta.. Om inte så hörs vi om drygt 2 veckor. Men jag kanske lägger in ett inlägg till senare ikväll om jag orkar....


/Ha det bra så länge...

Av carriecarrie - 23 juli 2011 20:33

Nu sitter jag här hos Rosita och känner lugnet och äter en svalkande glass. Det har varit och är fortfarande jättevarmt ute. Jag pratade nyss med min moder i telefon som berättade att det hade regnat hos dom idag. 


Anyway.. Det har gått över alla mina förväntnignar att ta hand om Felicia och Alexander, båda barnen har varit helt fantastiska, både på vigseln och här, otroligt roligt. Efter vigseln kom vi hit och har varit ute på gården och lekt mm, nu sover barnen sen en timme tillbaks, det var absolut inga problem att få dom i säng. Så nu hoppas jag bara på att få sova några timmar imorgon, vill ju helst inte att dom ska vakna 5 på morgonen.


Mona kommer hit nångång inatt då hon också ska sova här, jag sitter dock inte uppe och väntar på henne utan det blir väl att hoppa i säng så småningom. Väntar just nu på besök av en kompis som ska komma hit och göra mig sällskap en liten stund.


Christer och Camilla jag önskar er all lycka i framtiden, ni var otroligt fina i kyrkan och jag är sååå glad för eran skull. Grattis.


Nu ska jag sätta mig framför tv:n och fortsätta se på filmen.


/Ha det bra alla där ute...


Av carriecarrie - 23 juli 2011 11:06

Alle hjälper till med disken....


 

Hmm plötsligt blev det dubbelt så mycket disk sen. Diskmaskinen får göra sitt jobb imorgon när vi kommer hem. Jag vill inte neka min lilla diskare när han har så roligt      .  Ska dock göra rent på diskbänken mm innan vi går till kyrkan sen.




Av carriecarrie - 23 juli 2011 09:48

God lördagmorgon alla där ute!


Har som vanligt tagit det lugnt då Alle gav mig sovmorgon till 08:40. Vi åt gröt till frukost idag och som alltid då vi har ätit gröt så blir det ett bad för lilleman då han har en tendens att smutsa ner sig.


Det blev dock inget speciellt långt bad då jag har ganska mycket att göra just nu innan vi ska dra iväg på bröllop... Christer och Camilla gifter sig idag så jag och Alle ska gå på vigseln. Det blir dock ingen fest för mig. Då jag inte har nån barnvakt så har jag själv åtagit mig att vara barnvakt till Felicia vilket ska bli spännande. Igår var jag barnvakt till Jonas några timmar vilket gick mycket bra, men då går ju barnen väldigt bra ihop. Så idag blir det nog lite större utmaning då man själv ska ta hand om två trotsiga 2 åringar.. Men det ska nog gå bra det också, skam den som ger sig  


Nää nu ska jag göra mig iordning och städa undan lite här innan det händer så mycket mer, jag har ju min lilla hjälpreda hemma  .


 

Som jag själv tycker är roligt tycker min son också att det kan vara roligt att göra olika miner eller grimaser framför kameran. Skillnaden är ju att han är såååå mycket sötare... Busungen min  .


/ See you



Tja

Av carriecarrie - 22 juli 2011 20:58

Jag kommer att låsa en del inlägg i framtiden pga personliga skäl. Jag kommer att ge lösenordet till dom jag absolut litar på till 200 %. Ni andra behöver inte ha det. Dom som vill ha det får fråga om det för jag kommer inte att sitta och mejla det till alla jag känner. Så nu vet ni det...


/Bye

Av carriecarrie - 22 juli 2011 20:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards