Alla inlägg under augusti 2011

Av carriecarrie - 31 augusti 2011 22:08

Förmiddagen spenderade jag åt läxläsning och att sova.


Eftermiddagen hängde jag med Rossan som hjälpte mig med en uppgift i engelskan, tack för det gumman  


Nu ikväll fick jag först hjälp av Erica och Peter att hämta hem min crosstrainer så nu blir det träning hemma UNDERBART  , det ska ni ha tusen tack för Peter och Erica  .


Men efter deras hjälp så drog jag och Alle direkt iväg till mina föräldrar och hängde med släkten där, min morbror Gunnar och hans fru Karin och min kusin Jonas var i Skeå och hälsade på, men bara ikväll, tyvärr far dom hem till Stockholm imorgon, TRÅÅÅKIGT. Jonas kom förbi här och hälsade på vilket var mycket trevligt. Vi har suttit i soffan och pratat på om det mesta och haft enormt trevligt, tack för en undebar kväll kussen  .


Jonas lekte med Sky, jag måste bara lägga ut ett filmklipp..



   

Dom tyckte verkligen om varandra dom två haha.


Sen kommer det lite bilder...


  (Jonas och jag)   (Underbara kusin).


Har haft en lite annorlunda men helt fantastisk kväll.



Av carriecarrie - 31 augusti 2011 07:28

God höstmorgon!


Alexander väckte mig lite efter 6 och var så pass pigg att jag lät han gå till dagis idag. När vi gick ut genom dörren så kände jag att hösten har kommit, det var inte specillet varmt och löven på trädna har verkligen börjat bli mer gula. Alexander sprang lite före mig och var glad som han oftast är.

Nu blir det att börja ta fram höst och vinterkläderna nån dag.


 

  Det finns fortfarande kvar vinbär på busken, har dock inte haft tid att plocka några som jag hade tänkt.


Hösten är en otroligt vacker årstid, det är mysigt att gå ut och promenera bland alla vackra färger som kommer på hösten. Dock är den ibland ganska kall och disig eller hur det nu stavas. Anyway så tycker jag att alla årstider har sin charm men som jag har sagt tidigare så föredrar jag sommaren.


  Såhär ser man ut när man är på väg från dagis.


Nu blir det att ladda med doftljus i lägenheten, ta en kopp kaffe och sätta sig med engelskan.

Av carriecarrie - 30 augusti 2011 22:15

Nu säger jag god natt efter en lugn härlig kväll. Min son gick och la sig tidigt så nu är det hög tid att hoppa i säng. Hade ett underbart samtal med Stephanie och nu ska jag snart avsluta samtalet med Jenny. Tjejerna är på G ikväll  .


/Sleep well

Av carriecarrie - 30 augusti 2011 17:12

Kom nyss hem efter att ha hållit igång hela dan. Jag har ont i huvudet, hoppas jag inte blir sjuk. När jag hämtade Alle på dagis var han jättehes, hoppas han inte bli sjuk, ska ta en temp på han sen.


Den här dagen har verkligen gått i vågor, imorse när jag vaknade fick jag en otroligt positiv nyhet AWESOME liksom. Men sen när jag for till lassa krashade allt för mig, jag måste opereras igen på måndag, hmm mindre kul. Jag mådde inte bra alls efter mötet på lassa men tvingade mig iväg till skolan endå, jag hängde inte med speciellt bra på letionen och läxprovet gick nog inte speciellt bra. Det som gjorde mig positivt överasskad var att jag fick ett VG + på läxan vi gjorde igår, så helt fel var det ju inte.


Efter skolan drog jag iväg och mötte ett gäng kompisar, lite senare hämtade jag och Helena Alle på dagis innan vi drog iväg till Robert och Jennie och lämnade Rambo. Sen for vi vidare och hälsade på Jenny en stund vilket var trevligt, det var ju längesen vi hade kontakt jag och Jenny, så det var roligt.


  (Jag och Jenny)


Nu ikväll ska jag ta det lugnt och plugga, ska hoppa in i duschen när jag har nattat sonen. Jag hoppas han kan gå till dagis imorgon.


/See you

Av carriecarrie - 30 augusti 2011 07:34

Jag skrev inte så mycket igår då det var fullt upp hela dagen. Måndagarna är verkligen jobbiga då det är så högt tempo i skolan och vi knappt får någon rast alls på 3 timmar. Det låter inte så mycket men det blir ganska jobbigt efter ett tag då man måste koncentrera sig 100% hela tiden för att hänga med.


Sen på kvällen kom Erica förbi och lekte med Alexander en stund då hon ska få ta hand om han en liten stund på Onsdag då jag och Peter ska iväg och göra en sak.


Nu ska jag försöka plugga en liten stund innan jag ska fara till lassarettet, jag hoppas på att få svar på en del saker som handlar om mig. Jag var ju där innan semestern och tog en del prover som jag nu hoppas på att få svar på.


Jag hoppas verkligen att jag hinner med skolan endå, jag har ju ingen aning om hur lång tid mitt läkarbesök kan ta, men har för säkerhetskull sagt till lärarna att jag kanske inte kommer idag.


Wish me luck!.


 

Av carriecarrie - 29 augusti 2011 07:49

För första gången på väldigt länge så känner jag mig ganska utvilad. Jag nattade Alle runt 20 igårkväll och gick själv och la mig lite efter 21 för att jag var så trött. Jag blev väckt av larmet 07:15 som vanligt men kände mig ovanligt utvilad, det var en dröm att ha fått sova hela natten. Alexander sov fortfarande så jag gjorde mig iordning innan jag gick in till honom, då satte han sig upp i sängen och ville vara där en liten stund innan han kom upp. Sen gick det jättebra att klä på honom men då han var jättehungrig så ville han ha välling. Men det fick han inte då vi hade lite bråttom till dagis, inte blev han speciellt glad men blev positivt överasskad då vi kom fram till dagis och dom redan satt och åt frukost.


Jag hade glömt att dom skulle börja ge barnen frukost 07:30 from idag. Det blir att ställa larmet på 06:45 från och med nu då jag hatar att behöva stressa iväg. Har vi en halvtimme på oss varje morgon så räcker det och vi kan känna lugnet, det behövs kanske lite mer när snön kommer och det blir kallare. Men jag hoppas det dröjer ett tag till innan vintern kommer hit.


Nu ska jag känna lugnet och plugga innan skolan, jag har en känsla av att någon kommer att plinga på här snart.


Av carriecarrie - 28 augusti 2011 20:30

Trots att jag sov nästan hela förmiddagen så är jag helt slut ikväll, kanske har jag sovit lite för mycket.


När Alexander kom hem så somnade han direkt och sov 2 och en halv timme. Under den tiden passade jag på att plugga och plocka undan en del. Jag är inte det minsta orolig för läxförhöret på måndag, väldigt skönt att slippa oroa sig för sånt. Jag ringde och pratade med Jennie en stund också vilket var trevligt.


När Alexander vaknade så ville jag att han skulle äta, men han ville bara gå ut så jag gav upp och följde med han ut, han var mest promenadsugen. När vi var ute hade vi turen att springa på Michell och Eliot, vi följde med dom till kiosken, sen satt vi på Moröbacke centrum ett bra tag innan bi bestämde oss för att äta pizza till middag.


 

Efter pizzan så gick vi och hängde utanför Michell, hon gjorde kaffe meddans barnen lekte i lekplatsen som dom har på hennes gård. Meddans vi satt där fick vi sällskap av några kompisar, tiden rusade iväg så tillslut var vi tvunga att säga hejdå och bege oss hemmåt.


Efter en dusch och välling så sover nu Alle i sin säng, själv ska jag sätta mig med läxböckerna en stund innan jag också ska duna.


   

Trevlig kväll, tack och hej  .

Av carriecarrie - 28 augusti 2011 11:53

Tjenare!


Det var riktigt skönt att få sova ut denna morgon, jag vaknade lite efter 11 och har efter det ätit lite frukost och bara kännt lugnet en stund. Nu ska jag sätta mig med Éngelskan en liten stund innan jag sen far och hämtar  pojken hos mina föräldrar.


Känns skönt att vara så pass utvilad, nog för att jag gärna hade sovit en stund till. Men jag får vara tacksam över den sovmorgon jag fick  .




Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards