Alla inlägg under september 2011

Av carriecarrie - 30 september 2011 17:12

Skolan var helt ok idag. När jag hade kommit hem så tog jag ut hunden och fick ett oväntat besök av Rossan och Felicia som kom förbi. Vi var inne tills det var dags att hämta sonen på dagis. När vi var på väg hem så ville barnen leka i vattenpölarna och med en stor traktor som vi gick förbi. Vi stannade och lät dom ha lite kul...


      Jag filmade barnen också så jag kanske slänger in en film också i nästa inlägg, vi får se.


  Alexander vill ha en tv, men han ska få den som vi har i vardagsrummet när jag har råd att köpa en nyare och lite större tv.


Vi hann bara vara inne en liten stund innan Bosse kom och hämtade tjejerna. Tarzan är kvar här för om ett tag kommer Rossan tillbaks hit, vi ska ha en tjej/spökkväll och se om vi kan fånga något på bild eller  film den här gången. Jag är verkligen sugen på veta vem det är eller vad som faktiskt är här. Får se om vi får kontakt med nånting.


Nu måste jag dammsuga och plocka undan och ta ut hunden innan Rossan kommer tillbaks. Kanske hinner jag plugga en liten stund också.


/See you

Av carriecarrie - 30 september 2011 08:57

Jag älskar hösten med sina vackra färger. Jag var nyss ute på en ganska lång promenad med Tarzan, man njuter verkligen i aldra högsta grad av en härlig promenad med hunden på morgonen.


Hösten är så rofylld på något speciellt sätt. Nu när man har fått sin underbara morgonpromenad så blir det väl att försöka få i sig något innan man drar iväg mot skolan på en dryg timme.


  Jag älskar alla vackra färger som kommer på hösten. Alla löv som ligger på marken och lyser upp med sin vackra färg.


  Det var full fart på Tarzan..


  Egobild på stornjutaren tillsammans med hunden, kanske lite väl nära men what ever!!.

Av carriecarrie - 30 september 2011 07:30

Vaknade av att Sky höll på i kattlådan, jag undrar var hon riktigt sysslade med för hon levde om som aldrig förr, hmm konstigt. Alexander ropade på mig halv 7 imorse och ville ha välling, han fick en flaska välling i min säng. Sen var han go och glad hela morgonen  .  Själv blev jag glad av att min goa son var så glad, för när jag vaknade imorse hade jag världens halsbränna, jag kommer inte ifrån min förkylning helt, mornarna är värst. Har även hostat till och från, än så länge är det väl inte så farligt men man hoppas ju på att det ska ge sig snart.


Efter att ha lämnat sonen så gick jag hem som vanligt, har nyss startat en tvättmaskin och ska på en liten stund ta ut Tarzan på en runda. Förhoppningsvis hinner jag dammsuga innan skolan.


Av carriecarrie - 29 september 2011 21:25

Hunden nyrastad, läxan gjord och sonen sover sen en dryg timme tillbaks.

Nu blir det kvällmys med hunden och katten innan det blir dags att krypa till kojs.


  

Av carriecarrie - 29 september 2011 20:27


 

Av carriecarrie - 29 september 2011 17:19

Jag hängde hos Rossan en stund innan jag for mot Alles dagis lite före 14 idag då vi skulle till sjukgymnasten, ha ha trodde jag, när vi kom dit fick jag veta att vi hade tid igår, hmm inte så bra, men dom är bussiga och hör av sig om en ny tid snart.


Då det blev som det blev så drog jag och sonen tillbaks till Rossan och var där till Bosse skulle komma hem. Det var riktigt härligt för vi var ute hela tiden, barnen tyckte det var roligt att springa runt och leka ute.


   

Meddans vi var ute så fick Alle en ny kompis..


   

Men vi blev inte där speciellt länge så efter ett tag for vi hem, gjorde mat, Alle var inte speciellt hungrig då han hade ätit bra på dagis, men han fick i sig lite mat endå. Å nu sitter jag här med min son busandes bredvid mig, han leker med sitt duplo gokillen min...


   

Tarzan är här så jag ska snart klä på mig och sonen och ta en promenad med honom.


 

/See you

Av carriecarrie - 29 september 2011 07:33

Nu har min förkylning kommit igång på alvar, jag tror även jag har lite feber. Idag måste och ska jag städa, sen blir det att plugga, för hur det än går för mig så måste jag till skolan imorgon.


Det blev inget inlägg igårkväll men jag hade helt enkelt inte tid.


Men jag hade världens härligaste dogwalk med Michelle och Eliot i renget. Det var ju typiskt att det skulle börja regna när vi just hade börjat gå, men som man säger... Det finnns inga dåliga väder bara dåliga kläder. Jag hade defenitivt fel kläder på mig när vi var ute, men stämningen var på topp så det kunde jag leva med. 


 


Efter våran lilla promenad som blev ganska lång så tog vi bilen och for en vända till Jysk. Jag hittade ett örngott och påslakan till Alle som jag bara inte kunde motstå. Jag fick låna en hundring av Michelle så nu ligger det i tvättkorgen med all annan tvätt, jag hatar när det blir så mycket tvätt så idag blir det ett helt gäng med klädet, kuddar, örngott lakarn mm som ska tvättas och tumlas. Jag måste också berätta att Linda som jobbar på Jysk var där med sin bebis Elvira som var 3 månader, det var riktigt kul att äntligen få se underverket och mysa med en liten bebis en stund.


 

Sen efter Jysk for jag hem och åt lite lunch då jag var utsvulten. Mitt i lunchen som jag spenderade framför tv:n så ringde Rossan. Så det blev ett litet besök där också innan jag skulle hämta Alle på dagis. Efter dagis så träffades jag och Rossan ute en liten stund och lät hundarna busa. Sen drog jag och Alle iväg mot Michelle och Eliot, vi möttes utanför hennes hus och drog oss mot mig och Alle. Vi var hemma hos oss en stund innan vi drog iväg till Frasses, där det var fullt ös på Eliot, men gud så söt han är.


  En bild på min glupska, trötta son.


Det var väl det som hände igår, kvällen vill jag inte berätta om.


Nu funderar jag på att vila en stund innan jag tar tag i allt som måste göras idag.



Av carriecarrie - 28 september 2011 09:28

Nu blir den en härlig promenad med Michell, Eliot och goa underbara Samba som vi ska hämta så fort Michelle ringer. Vädret är helt ok bara man klär på sig lite varmare kläder, humöret är på topp, Kan det bli bättre??  


Har startat en tvättmaskin och plockat undan det värsta. Jag fortsätter städa imorgon, idag ska jag spendera dagen med Samba och min son + några vänner under dagens lopp. Men först promenera med Världens bästa Michelle och Eliot  .


/See you

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards