Alla inlägg under oktober 2011

Av carriecarrie - 31 oktober 2011 21:14

Efter ett härlgit varmt bad och en härlig dag med min son och mina vänner känner jag mig helt slut, men är på ovanligt bra humör. Jag läste nyss Theres blogg och läste om hur mycket läxa dom har. Plötsligt känndes det så konstigt att inte jag har nån läxa längre, att jag har fått order om att ta det lugnt och inte göra nånting. Livet är verkligen ett mysterium, men som en del säger... Det finns en mening med allt som händer.


Ibland kan jag inte förstå hur nån kan säga så. Vad har varit meningen med mitt liv och all otur jag har haft? Jag förstår ju min mening idag, jag måste ju finnas för min son. Men livet före jag fick barn då?.

Jag levde ju inte jordens sundaste liv direkt, snarare tvärtom. Hmm jaa det är inte lätt att förstå, kanske ska man inte göra det heller.


Ska snart gå lägga mig då det blir en dag hos Camilla imorgon också. Sonen ska ju till dagis då, ska faktiskt bli skönt med lite egen tid omän jag saknar han nå grymt efter bara några timmar.


//Sov gott

Av carriecarrie - 31 oktober 2011 18:41

Hello  .


Alexander sov 2 timmar idag, när han hade vaknat drog vi iväg till Camilla. Alla hennes barn var hemma så det var fullt ös, det var riktigt kul att se hur  bra det gick att ha dom tillsammans. Dom har ju inte umgåtts så mycket våra barn.


 


Barnen fick ett mellanmål runt 2 tiden. Sen lite efter det gick vi ut och lät dom härja på Moröbacke centrum.


Måste bara slänga ut en bild på mig och Camilla yngsta dotter Elina...


 


Visst är hon söt?


Elina är så gudomligt underbar. Så frammåt, så tuff och så otroligt go. Bra jobbat Camilla.


 


Min son när vi var ute, han lekte en hel del med både Amanda och Anton. Det var riktigt kul att se dom tillsammans.


Jag köpte också en jättefin vinterjacka av Camilla som just nu befinner sig i min tvättmaskin med en hel del annan tvätt. Själv funderar jag på att ta mig ett bad och bara njuta av allting innan det okända börjar klockan 21.00


//Ha det bra

Av carriecarrie - 31 oktober 2011 09:23

Jag hittade sladden imorse i köket. Den är ju viktig för mig så jag blev hemskt glad när den låg där. Jag har dock ingen susning om hur den hamnade där, sonen når inte dit och jag vet helt säkert att jag inte har lagt den där den låg.


Jag och Alexander har bara tagit det lugnt. Jag funderar på om vi ska gå ut och leka i nån lekplats om en stund. Vi ska ut med Michelle och Eliot i eftermiddag. Det ska bli skönt att få umgås med nån annan mamma och henne son då jag är så sjukt trött fortfarande.


Det känns konstigt att inte behöva plugga nånting i helgen, jag har ju som vant mig vid det nu. Men ärligt talat är jag så pass trött så jag förstod redan innan det hände att det skulle hända förr eller senare. Livet är inte lätt, men man får göra sitt bästa.


 


Min son bara älskar cheez balls.


 


Jaa såhär ser man ut, denna bild togs dock igårkväll men jag har ju inte hunnit förändras mycket på några timmar.


//See you

Hej

Av carriecarrie - 30 oktober 2011 20:23

Då har stunden kommit då min son har lyckats få tag i kabeln till kameran så jag kan inte lägga ut några bilder ikväll. SUCK, det var väl bara en tidsfråga innan det skulle hända, *MORR*, jaja det är ju mitt eget fel som har lagt den där han kan få tag i den. Förhoppningsvis hittar jag den imorgon, eller får han att hämta den, i värsta fall får jag köpa en ny.


Jag har egentligen ingen ork alls att blogga ikväll, men då jag bara känner lugnet just nu så blev det att man hamnade här endå tillslut. Jag är så trött men kan inte sova, vet inte varför, tankarna far runt i huvudet på en hela tiden. Det känns skönt att jag är ledig fram till efter nyår, jag behöver verkligen få vila och ta det lugnt. Har ingen som helst ork kvar till nånting.


Då jag har fått denna plötsliga ledighet så kanske jag bokar en resa till Stockholm eller gbg och bara har semester med min son. Man får väl se vad tiden har att ge och vad man kommer på att göra. Måste ju spara pegnar nu då julen närmar sig med stormsteg. Det känns bra att det fortfarande är så pass varmt ute och att det inte har kommit någon snö ännu.

Fick dock hjälp att byta däck på bilen idag. Tack för det Tobbe.

Av carriecarrie - 30 oktober 2011 08:01

Ni har väl inte glömt att ställa om klockan till vintertid?


Jag är helt slut efter igår och hade hoppats på att min son skulle ge oss sovmorgon. Men nejdå han vaknade 05:45 och var speedad så det är väl bara att vänta ut honom till han vill sova nästa gång. Det har varit en bra morgon så det ska väl inte vara några större bekymmer. Det märks att Alexander fortfarande är trött då han är mera busig än vanligt, det är lite jobbigt menwhat to do?.


Denna dag ska vi mest troligt bara ta det lugnt, just nu äter vi lite salta pinnar som jag hade här i en skål bredvid datorn. Det var så lite kvar så det gör inget om vi fuskar den här morgonen, jag älskar salta pinnar, min son också. Men nu ska jag gå göra lite vanlig frukost till mig och sonen.


//See you

Av carriecarrie - 29 oktober 2011 21:51

Vilken otroligt härlig dag.. Det började med att sonen väkte mig klockan 9 om jag minns rätt. Vi gick upp och åt frukost. Sen tog vi det lugnt innan han somnade om runt 12, jag somnade med honom då i min säng. Vaknade lite efter 13 och märkte att Erica hade skickat 3 sms och varit utanför, jag sprang till dörren och kollade, men där var hon inte. Så jag ringde till henne, hon undrade var jag var, så det var ju bara att erkänna att jag hade gjort bort mig och somnat och inte hört mobilen helt enkelt. När hon kom in tog hon ju med sig sin del av det vi skulle ha på våran lilla fest...


 


Den var god, men det blev efter maten som vi gjorde..


 


Potatismos med korv till barnen. Dom vräkte i sig mat.


   


Vi gjorde blå pasta, till det år vi korv och kyckling. Yummie yummie. Ett stort tack till dig Rosita som ansträngde dig i köket.


Det togs många bilder på barnen mm. Men då Eliot var med på alla bilderna så kan jag bara lägga ut bilder på Alexander. Men min mask var ju sötast hihi, enligt mig.


 


Däremot togs det bilder på oss vuxna, vi blev väl också barn kan man väl säga.


  Erica och jag.

  Barnaet i mig.   Only me. Rosita

  Jag och Michelle.


Linnea var också med på festen men tyvärr så hittade jag ingen bild på henne.


Efter middagen då så åt vi tårtan, gott gott. Vi var så pass många så barnen fick äta före oss, Alexander var dock inte sugen på tårta utan tyckte det var roligare att slänga runt den i köket. Hmm han åkte från bordet. Sen lekte barnen, fullt ös. 4 barn som sprang runt och härjade + 5 vuxna som levde om i köket.


Det blev otroligt lyckat, alla hade roligt. Alla sa vi att vi måste göra om det här igen. AWESOME!.


Alexander somnade 20:30, han sover som en klubbad säl.


Tusen tack för en underbar halloween allihopa  .


//Kram

Av carriecarrie - 28 oktober 2011 21:18

Idag var min sista dag på skolan, fick veta att det inte var så bra för mig att fortsätta då jag inte är helt frisk. Anyway så är jag ledig nu till efter nyår då jag ska gå om samma kurs. 


När jag hämtade Alexander på dagis så ville han gå till Robert och Jennie, så vi gick dit och drack kaffe. Vi var inte där så länge men det var trevligt så länge det varade...


   


När vi gick från dom så gick vi till Frasses, Alexander fick en barnbox då jag helt enkelt inte ides ställa mig och göra nån mat ikväll. Vi fick ett  oväntat men trevligt besök av Tobbe som har varit här hela kvällen, han är fortfarande här och har lekt med Alexander mm.


 


Alexander älskar den bilen, han har kört runt med den en stund ikväll. Tobbe är kvar än så länge, Alle ska väl snart gå lägga sig. Det är skönt att han är vaken länge ikväll då det är lördag imorgon och jag hoppas på att få sovmorgon, för senare på dagen blir det fullt ös med barn och vuxna. Får se vad katterna säger när vi blir så många. Men det ser jag framemot  .

Av carriecarrie - 28 oktober 2011 20:05

Alle har roligt...



 

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards