Alla inlägg under november 2011

Av carriecarrie - 30 november 2011 19:08

Den här veckan som varit har det varit fullt ös nonstop känns det som. Jag tror inte jag och Alexander har varit ensamma en timme ens denna vecka. Har haft besök hela tiden, vilket har varit hemskt trevligt men också väldigt intensivt. Men nu är vi helt själva hemma igen, det är så otroligt lugnt och tyst hemma igen, faktiskt rätt så skönt om ni frågar mig.


Sonen har nyss somnat, katterna busar i vardagsrummet. Meja har ju varit ganska nyfiken på granen men än så länge har det gått bra. Vad ska man göra ikväll då?. Hmm först ta ett avkopplande bad, klockan 20 ska jag se på 112 på liv och död. Sen blir det att kanske läsa någon bra bok innan man slaggar.


För en veckan sen var jag på intensiven med en vän till mig, han jag följde med mår mycket bättre idag och är hemma men är inte helt återställd. Jag tror att det är mycket sånt som gör att jag inte har kunnat slappna av + att det har varit öppet hus här som jag brukar kalla det när mina vänner kommer hit och blir här några dar.


Men nu ska jag njuta av lugnet ikväll.


//Ha det bra

Av carriecarrie - 30 november 2011 08:16

Namn: Kallas för Carrie
Piercingar:1
Tatueringar: 2
Längd: 160 cm
Skostorlek: 37-39
Hårfärg: Mörkbrun
Fräknar: Nej
Motto: Lev varje dag som om den vore din sista

Kär? Nej
Önskar du att du bodde någon annan stans? Ja i Stockholm
Tänker du på självmord? Det gör nog alla någon gång i sitt liv.
Tycker du att du är attraktiv? Ibland
Dricker du? Det händer
Använder du droger? Nej
Röker du? Nej
Vilket schampo använder du? Barnängens
Vilken parfym använder du? Olika, gärna med doft av vanlij
Vad är du rädd för? Getingar, höjder
Gillar du att tvätta? Hemma, men inte i tvättstuga
Gillar du berg och dalbanor? ÄLSKAR !

Senaste...
Filmen du hyrde
? Hmm... Kommer inte ihåg
Filmen du köpte? Lejonkungen till min son
Låten du hörde: Hollywod hills
Låten du laddade ner? Kommer inte ihåg
Personen du ringde? Rosita
Personen som ringde dig? Farsan
TV-program du såg? 112 på liv och död
Person du tänkte på? Min son

För eller emot...
Långdistansförhållanden? haha, ja är varken emot eller för :) Det blir vad man gör det til :)
Utnyttja någon?Beror på situation och vem
Självmord? Emot
Ungdomar som röker? Emot!
Använda droger? Emot!
Sex före äktenskapet? För
Köra onyktert? Emot!
Förhållanden?Både för och emot

Favorit...
Låt: Har många favoriter
Sak att göra: Träna och umgås med sonen
Sport: Hockey
Dryck: Kaffe? ha ha
Kläder:Neutral
Film: många
Bil: Kombi ska det vara!
Serie: många

Har du någonsin...
Gråtit över en pojke
? Ja
Gråtit över en flicka? Ja....
Ljugit för någon? Ohja.
Varit i slagsmål? Ohja
Blivit arresterad? Ja
Träffat någon från internet IRL? Ja
Antal 1
Gånger du vart kär
? hmm ett antal
Gånger ditt hjärta brustit? vet ej
Hjärtan brustet på grund av dig? Några gånger har det hänt
Tjejer du kysst? 3
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? 1
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Några gånger
Pålägg som gäller: salami, mjukost
Dagens dryck: Multi vitamin

Senaste...
boken du läste? 14 år tillsalu
Personen du fick e-mail av? Min kusin
Personen du fick brev av? Min moster
Personen du fick sms av? min moder
Gången hela din familj åt middag tillsammans? förra veckan
Saken du köpte? Har inte köpt nån julklapp i år

Vad har du gjort idag? Inte mycket, lämnat min son på dagis och ska snart börja städa.
Var det kul? Ja, han blev glad av att komma dit.
Brukar du svära mycket? Ja för mycket
När stiger du upp på morgonen? När Alexander vaknar
Gillar du att slåss? Nej
Vad har du på dig? Kläder
Vad ska du göra ikväll? Vet ej
Vad är du allergisk mot? Nickel, räkor
Var har du ont? Själen
Använder du hårspray? Nej
Kan du stå på händer? Ja
Håkan Hellström eller The Ark? Vet ej

Salt eller socker? Salt
Gillar du ketchup? ja :)
Är du glad nu? Nja
Var du glad igår? Ja :)
Vad dansar du till? Bra musik :)
Stockholm är... ? Mitt andra hem
Göteborg är... ? Helt ok
Kan du sjunga? Folk säger det :)
Spaghetti eller makaroner? Spagetti
Land du vill besöka?  Australien, Usa, Estland mfl.

Av carriecarrie - 30 november 2011 07:48

Är helt slut och aningen irriterad. Somliga irriterar mig mer än andra.


Hursomhelst så är sonen på dagis och har det bra där. Själv ska jag städa, denna evighetssyssla blir man aldrig av med. Sen vet jag inte riktigt vad dagen har att ge, ska skicka ett sms till Erica och höra om hon lever, hon får gärna komma hit idag som vi hade pratat om.


Idag behöver jag verkligen en riktig vän att bara få umgås med och prata om det mesta med. Vi får väl se om hon har åkt på jobb idag eller inte, hoppas inte det.


Jag fryser och är inte helt glad. Kanske beror det på att jag inte mår helt bra.

Får väl se vad dagen har att ge.


Av carriecarrie - 29 november 2011 17:49

Jaa till att börja med kan jag berätta att jag och sonen var på bvc. Han väger 13 kg men det visste jag redan, han ligger lite över sin kurva i vikten men det ser riktigt bra ut. Sen en längd, han är 92,5 cm lång, det trodde jag faktiskt inte att han var. Bvc är jättenöjda med honom, nästa koll görs när han blir 3 år.


  Tiden går fort med grabben  .


Sen hem, där vi julpyntade och direkt satte igång att baka pepparkakor. Det känns bra att ha fått så mycket gjort endå.


    Några kartonger hade jag hemma + julgranen. Tyvärr har jag ingen riktig utan det är en plastgran, jag orkar verkligen inte städa och hålla rent efter en riktig gran, så den riktiga får stå hos mina föräldrar.


      Har inte hunnit eller orkat sätta upp julgardinerna idag, men tar det nog till helgen. Men jag är mycket nöjd med hur det blev, Alexander älskar granen  .


Sen blev det pepparkaksbak, Alexander var riktigt duktig. Det blev drygt 2 plåtar med pepparkakor gjorda.


  Han åt lite deg också, men det gör nog alla barn. Jag tycker han var duktig som endå lät bli att äta sådär jättemycket. Hmm jag åt nog mer, jag bara älskar degen.


Så efter besök av Liia som hämtade Dewey och en lätt middag så ska vi varva ner nu och sen ta det lugnt resten av kvällen. Sonen ska snart hoppa i säng.


 


Alexander får nog vara uppe till 20.00 ikväll, han ser ju inte ut att vara påväg att somna. Men go och glad är han och för mig får han gärna vara upper ett tag till då han väckte mig 5 imorse igen.


  Mammas stolthet, mammas busunge  .

Av carriecarrie - 29 november 2011 13:07

Jaa då har man trillat dit, jag har ont i halsen, har ingenting som heter ork. Så idag har jag sovit hela dan. Olle var snäll och kopplade in tv:n jag fick av Liia, den andra ska jag ställa undan så länge så kan Alexander få den när han blir lite äldre.


  Här kommer bilden jag lovade, den är lite större och helt ok, bra bild mm. Jag är jättenöjd med tanke på att jag fick den.


Idag var det jobbigt att gå upp imorse, jag kände mig verkligen inte pigg. Allt jag gjorde var tio reser värre än vanligt och allting gjorde ont. Som att inte det var nog så hade min son bestämt sig för att han skulle bli buren till dagis. Jag vägrade först att lyfta upp honom, men efter skrik och bråk från hans sida så gav jag upp. Det kändes som jag gick en mil med honom i famnen. Jaja när jag kom hem stupade jag i soffan och somnade nästan direkt, jag vaknade några timmar senare och gick och la mig i sängen och sov. Vaknade igen för en liten stund sen och har nu bestämt mig för att vara vaken.


Jag ska ju hämta Alexander tidigare idag då vi ska till bvc för en vikt och längd, Det går väldigt fort så det ska jag bara orka. Ska också innan jag hämtar honom ta bilen och fara till solbacken, där jag ska köpa lite saker. Jag har ju lovat Alexander att vi ska baka när han kommer hem så jag får väl försöka leva upp till det. Det får bli pepparkakor för något annat orkar jag inte.


Men först och främt just nu blir det att julpynta lite, jag funderar starkt på att ta fram granen. Sen om jag orkar blir det att sätta upp julgardinerna mm. Får se vad orken tilllåter.


//Hoj hoj

Av carriecarrie - 28 november 2011 21:16

Det har verkligen varit en trevlig dag, har fått undan en hel del + kört några maskiner, jag fortsätter tvätta kläder imorgon. Olle och Liia har varit här hela dan och det har verkligen varit över förväntan nu ikväll.


Liia ska flytta från stan snart, ikväll fick jag hennes tv, det är ingen platt tv men den är större än den svarta jag har, det blir väl att lägga ut bilder på den sen när jag har kopplat in den, just nu står den på golvet i vardagsrummet eftersom vi för tillfället ser på Det okända. Alltså Liia, du är inte klok som gav bort den, nu vet ju jag varför jag fick den men endå... TUSEN TACK VÄNNEN  . Kan ärligt säga att jag blev chockad. 


Hursomhelst så flöt eftermiddagen och kvällen på. Tog ett bad med sonen, hade mysigt med honom tills han gick och la sig.


  Han ville borsta sitt hår med min borste innan han gjorde sig iordning för kvällen.


Sen blev det att som vanligt sitta och prata + chilla framför tv:n.Liia fick en hello kitty tidning av mig, hon är barnsligt frälst i Hello Kitty, personligen tycker jag väl inte det är någon höjdare, men det är alltid roligt att göra någon glad.


   


Det blev ju en del snask ikväll också. Somliga var ju nyttigare än andra.


  Körsbärstomater är ju bara sååå gott.


Men lite godis blev det också:


    Men jag klagar inte då det bara var det där lilla på bilderna som jag tog. Liia är hemma hos sig nu, Dewey är kvar här och jag ska känna lugnet en stund innan Olle hjälper mig att koppla in tv:n. Han sitter för tillfället och ser på det okända.


// Hoj hoj

Av carriecarrie - 28 november 2011 07:16

Fingret värker då jag slog det igårkväll, typiskt mig. Killarna är i badrummet och gör sig iordning, jag måste också in då det är dags att gå till dagis med lillkillen om ca 7 minuter. Liia sover i soffan och jag sitter här och väntar på min tur. Ett litet kaos som är helt ok denna morgon  .


  Slänger ut en bild, såhär sliten och ovårdad kan nog en typisk småbarnsförälder se ut på morgonen.


Otroligt att man hinner sätta sig här innan man måste traska iväg. Men nu ska jag gå sätta lite fart på dom i badrummet.


// Hoj hoj

Av carriecarrie - 27 november 2011 22:00

Denna dag har varit lugn och samtidigt händelserik. Träffade Erica en stund på eftermiddagen som bjöd mig och Alle på fika inne på Maxi, tusen tack för det gums. Köpte också pepparkaksdeg som vi ska använda när vi ska baka pepparkakor imorgon. Efter det så for jag och Alle och Olle upp på Maxi och storhandlade, det är ju så härligt att ha allting man behöver hemma, så nu klarar vi oss nog ett tag.


Sista tiden har ju Alexander ätit som en häst, han växer ganska mycket nu känns det som. Jag har också märkt det på hans kläder. Nu är det ju dags att byta blöjstorlek på han så idag köpte jag storlek 6 på blöjorna för första gången.


Nu ikväll så har jag, Olle och Liia sett på Simpsons, har äntligen fått säsong 13. Men nu är det dags att duna, sonen ska till dagis imorgon så alla utom jag ligger och sover.


Här kommer en bild på mitt matvrak:


  Korv å potatismos, bilden togs igår.


    Egobilder på mig där jag ser ut som hej kom och hjälp. Jag är sjukt trött ikväll. Så nu säger jag god natt.


//Chiao!.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards