Alla inlägg under januari 2012

Av carriecarrie - 30 januari 2012 21:25

Det är nog det ordet som passa mig bäst nu, jag är helt slutkörd. Alexander sover, jag ska snabbrasta Tarzan på gården och sen hoppa i säng, jag har absolut ingen ork kvar. Sky har sovit nästan hela dan, Alexander är på bättringsvägen men fortfarande blir han trött väldigt snabbt, jag får se hur han mår imorgonbitt innan jag bestämmer om han ska till dagis eller inte.


Just nu är det Det okända på tv, jag tror inte jag kommer att orka se det färdigt. Det blir tandborstning och sänngen för mig istället. Att jag är såhär trött beror nog på att jag inte är helt frisk själv. Sen är jag lite osäker på vad vi har i läxa, Sandra berättade att vi har hela kapitlet + alla glosor, hjälp!!!. Nåja det får gå som det går, hon hade fått två träningspapper av Åsa också som jag inte riktigt vet vad det är, så jag ska försöka nå Åsa under dagen imorgon. Om jag är smart så snabbrastar jag hunden på gården, laddar kaffebryggaren och pluggar som satan hela natten. Men jag får väl se hur jag gör.


//Ha en bra kväll.

Av carriecarrie - 30 januari 2012 13:01

För en stund sen tog jag mig ett bad i hopp om att få njuta av det varma vattnet och samtidigt känna lugnet. Hmm jag fick bada själv i ca 2 minuter innan det kom två killar och hoppade i, men just det tack för den. Alexander är alltid välkommen att göra mig sällskap men den stora killen gjorde så att det blev översvämmning och fullt bus i vattnet, jag som bara ville ta det lugnt. Efter en stund gick jag upp, killarna är kvar i badet, jag har ingen aning om hur länge dom tänker bada. Hursomhelst så ska jag börja med en sen lunch snart innan vi beger oss iväg mot solbacken och handlar. Tarzan var nyss ute så han klarar sig ett tag, Sky chillar som vanligt och jag vill bara sova. Men då vi har prov i skolan på onsdag så är det bara att sätta sig med stuiderna. Drygt, men jag måste till skolan på onsdag, åtminstone för att göra provet. Men nu först ska jag se vad jag ska göra för lunch.


 

Av carriecarrie - 30 januari 2012 10:39

Vaknade imorse av att jag hade ont i halsen, typiskt, jag som hade hoppats på att inte trilla dit. Alexander är hemma idag också men kan mest troligt gå till dagis imorgon. Natten var jättejobbig, Alexander vaknade flera gånger och var jätteledsen, sen ville han inte somna. Jag tror klockan car runt 5 innan han somnade tillslut. Jag måste ringa till Åsa och säga att jag inte kommer idag heller, jag orkar verkligen inte. Nu ska jag försöka ta mig upp på riktigt och äta frukost, sen får man väl se vad dagen har att bjuda på.


//See you

Av carriecarrie - 29 januari 2012 18:58

Just nu tar jag det lugnt, Alexander har varit ganska pigg på eftermmiddagen men nu börjar han bli trött. Han har varit i stort sett feberfri idag men jag kommer endå att stanna hemma med honom imorgon också. Jag känner mig helt slut, jag hoppas jag inte har blivit smittad av honom. Det är tur att Tarzan och Sky är lugna, jag ska försöka göra iordning i köket och sen blir det nog att fortsätta att bara ta det lugnt. Sonen ska ju snart hoppa i säng. Jag ser framemot en lugn kväll framför tv:n, kanske her igång någon film.


 

(Sky).

Av carriecarrie - 29 januari 2012 10:23

En månad har det gått nu sen jag opererades, jag var ju på en koll också nu i veckan som visade att allting såg bra ut mm. Rolf sa till mig att jag kan känna av saker efter operationen i flera månader genom med att det var ett ganska stort ingrepp. Men efter en månad har jag återhämtat mig bra, det gör lite ont ibland men det är absolut ingenting som jag behöver ta smärtstillande för. Jag har ett ärr på magen efter snittet som ser jättefint ut, jag är glad att det inte är ett jättetydligt ärr men det syns. För mig är det ett minne för livet, inte för att jag fick mitt andra barn, men för att jag fick min andra chans i livet och det är stort. Jag har tappat känseln på vissa ställen runt där själva snittet gjordes, det kan ta tid innan jag får tillbaks den men det får ta den tid det tar för det är ingenting som stör mig.


Imorgon är det ju skola, jag hoppas jag kan fara dit, jag har inte pluggat eller förberret något tal. Vi ska ställa oss framför klassen och berätta om minnen från våran skoltid när vi var barn, självklart på engelska. Jag är inte det minsta orolig för det, men borde kanske plugga lite idag meddans Alexander sover utifall att jag nu har turen att komma iväg till skolan imorgon. Men först en kopp kaffe  


//Ha det bra.

Av carriecarrie - 29 januari 2012 10:07

Alexander är på bättringsvägen, han var feberfri igårkväll och imorse, med lite tur kanske han kan gå till dagis imorgon så jag kommer iväg till skolan. Jag sitter här och är trött, men det är väl för att jag har gjort så extremt lite nu i helgen. Då jag inte har nått vettigt att komma med eftersom det inte har hänt så mycket så slänger jag ut ett gäng med bilder från helgen:


                         


//Ha en bra söndag.

Av carriecarrie - 28 januari 2012 11:20

Den här lördagen kommer att bli extremt lugn, pojken är fortfarande sjuk. Jag tempade han nyss 40,3, men stackarn. Så det blir väl att he på sig myskläderna idag igen och bara ta det lugnt. Tarzan har ju farit hem till sig nu så jag behöver inte tänka på någon hund nu vilket är bra. Sky ligger på golvet och spanar runt, det går aldrig att förstå vad hon har i tankarna. Alexander har fått febernedsättande nu så man får väl se om vi får ner febern, igårkväll hade han ju 37. Det ska inte vara lätt att vara liten, men han gör det bra pojken min  .

Av carriecarrie - 27 januari 2012 12:54

Alexander sover nu sen en dryg timme tillbaks, när han vaknar ska han få febernedsättande medecin som min moder var en ängel och kom med. Hunden har varit ute och jag har donat på här hemma meddans han sover. Har också beställt kläder till Alexander från ellos, dom har mycket rabatter där nu. Jag ska väl fortsätta dona på här hemma tills han vaknar, borde plugga också, måste verkligen ta mig tid att göra det. Nåja får väl hoppas på att kunna komma ut på en promenad med hunden lite senare, pojken får sova i vagnen då, men vem vet när han kan tänkas vakna?. Det är bra att han sover nu när han är så sjuk, hoppas han är frisk till på måndag.



Såhär låg Sky och tittade på mig meddans jag hedde in den rena tvätten i garderoben från tummlaren. Jaa jag vet att jag har en obäddad säng och att jag verkligen borde skärpa mig i den frågan, men orka bry sig liksom. Min sömn har inte varit den bästa inatt.


//See you 

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards