Alla inlägg under mars 2012

Av carriecarrie - 31 mars 2012 22:52

På eftermiddagen tog vi det lugnt jag och Alle. Sen på kvällen for vi till Rossan med familj och umgicks en stund. Man hinner ju sakna knasen mellan varven. Nåja eftersom det blev en sen kväll för sonen som sover nu så hoppas jag på sovmorgon imorgon. Chila sover, katterna är vakna och själv ska jag hoppa i säng. Var ju som vanligt bara tvungen att få bort allting innan jag fick ro nog att kunna gå lägga mig. Imorgon har vi planer för hela dagen vilket ska bli kul.Så sov gott alla underbara läsare  .

Av carriecarrie - 31 mars 2012 13:24

Jag och Alexander och Chila for till lakkapää nu på föriddagen, dom hade en annorlunda dag där kan man säga. När vi kom dit hade dom olika stånd med mat och visningar av olika kök. Dom hade också ponnyridning, en hoppborg och olika uppvisningar mm. Vi gick och hälsade på hästarna som Alexander älskar, sen stod vi och kollade på trollkarlen en stund, det var mycket folk där så Alexander fick sitta på mina axlar, han börjar bli tung nu lillkillen.


 


Alexander myser av värmen i en kåta.


 


riktigt mysigt och varmt var det att sitta där på renpälsarna som dom hade där inne. Sen luktar det ju alltid så gott. Vi var där ca en timme innan vi for till solbacken och träffade Michelle och Eliot. Nu kom vi hem för en stund sen, Alexander är jättetrött men han vägrar att sova. Jag håller på att ladda ner en film som jag och Alexander ska se meddans vi tar det lugnt en stund.


 


Sötnosen i bilen   .


 


Av carriecarrie - 31 mars 2012 09:34

Efter en helt galen morgon som det brukar vara här sätter man sig här och slänger in ett inlägg meddans man dricker en kopp kaffe. Alexander vaknade lite före mig och lekte själv en ganska bra stund innan han sa till mig att komma upp. Ganska snabbt klädde vi på oss och tog morgonrundan med Chila, men då vi skulle gå upp till oss (vi bor en våning upp), så ville Alexander gå till Madelene. Det slutade med att jag fick bära upp en jättearg liten pojke till oss. Men nu är allting bra igen, Chila och Alexander har lekt med en boll en stund, dom är så söta tillsammans:


   


Jag är en otroligt stolt mamma och hundägare  


Nu ska min son hoppa i badet då han har klätt av sig och gjort sig redo, ett morgondopp i badkaret är ju aldrig fel för min busunge. Ett morgondopp för mig ska vara i sjön där vi har släktgården, det är verkligen paradiset  .


 


Jag älskar sånahär mornar.

Av carriecarrie - 30 mars 2012 21:55

Denna dag har varit intensiv men riktigt härlig endå. I 2 dagar har jag och Alle varit med Michelle och Eliot och vi har så otroligt kul tillsammans, visst det blir intensivt, men vi har då så grymt roligt.


 


Har även spenderat lite tid med Robert och Jennie, här är en bild på mig och Rambo. Visst är Rambo fin?


 


Världens bästa Michelle som fick låna bilen. Det betyder inte att vem somhelst får låna bilen. Jag är väldigt ego när det kommer till den.


Kan passa på att berätta att jag har gjort en sak med mig själv också:


 


Snyggt eller?. Jag är jättenöjd med min piercing, den togs precis där den hade tagits tidigare, tyvärr var jag tvungen att ta ut den då läppen blev så svullen då jag var gravid. Men nu har jag tagit den igen så om jag blir gravid igen så ska jag sätta in en stav nästa gång .


Jag bloggade inte mycket alls igår då det var fullt upp precis från det att jag gick upp på morgonen tills jag gick och la mig på kvällen. Nu ska jag hoppa i säng, med lite tur hinner jag kanske blogga mer imorgon än vad jag har gjort idag.


//God natt.

Av carriecarrie - 29 mars 2012 07:50

Var lika kaotisk som vanligt förutom med att Alexander gick upp 06:40, vilken dröm att få bli väckt av pojken 10 minuter före larmet istället för 2 timmar. Sen gjorde vi oss som vanligt iordning för att gå till dagis, det flöt också på som vanligt. Sen promenerade vi iväg, promenaden till dagis tog säker 10 minuter istället för 2 eftersom att Alexander skull smyga in bakom buskarna och busa med nånting där, att få han att komma när han har bestämt sig för något kan vara nästintill omöjligt. Det slutade med att jag och Chila som såklart följde med, fick gå och hämta honom. Men han hade lite roligt då han sprang fram och tillbaks några gånger:


     


Han var så duktig när han bar sina galonisar hela vägen till dagis. Han vill ju bära sina saker själv, nu var hans ryggsäck i bilen annars hade han fått ta den. Men det gick ju bra endå  .


Då jag kom hem så blev det mera kaos i  lägenheten då Chila kom på att hon skulle jaga katterna, jag fick bli riktigt arg på henne för att hon skulle lämna dom ifred. Nu har lugnet återigen lagt sig i lägenheten och jag ska ta mig en kopp kaffe innan jag tar ut hundarna på en promenad. Fick ju några fina bilder på alla djuren:


 


En skeptisk Lusse, Chila var som värst då. Men visst är han fin?. Underbara Lusse, Michelles fina katt  .


 


Vackra gammla Tarzan, min bonushund  .


 


Busiga Chila, min underbara tjej  .


 


Hungriga Sky, min vackra, lugna katt  .


Ni kan ju tänka er hur mycket hår det blir i lägenheten pga detta fina håriga gäng, jag tror att Tarzan, Sky och Lusse hårar mest. Chila är på gång men har inte börjat håra så mycket ännu. Dammsugaren måste dras läng golvet minst 2-3 gånger om dagen, åtminstone när dom är såhär många. No problem liksom, jag älskar ju att ha alla djuren här  .

Av carriecarrie - 28 mars 2012 22:10

Jag hittade kameran och kom på hur otroligt bra dag jag har haft med min son, min hund, min katt och mina vänner. Kan det blir bättre?, jag tror inte det.


 


Mitt allt  .


     


Kompisarna Chila och Wox på promenaden, dom var riktigt söta när dom lekte med pinnen. Delvis dragkamp och delvis jagade dom varandra.



Min älskade hund Chila  


Jag var jättetrött sist jag satt här och tänkte att jag skulle gå lägga mig tidigt då jag inte hade ork till nånting. Jag satt och såg på Efterlyst men stängde av tv:n för att jag var så trött. Men som vanligt så fanns det tusen saker att göra innan jag kom på att jag kunde rasta Chila och Tarzan en sista gång. Det vanliga ni vet: tömma diskmaskinen och börja fylla den, tömma en tvättmaskin och starta en ny, plocka undan mm. Nåja nu har jag gjort det och ska hoppa i säng.


//God natt  .    

Av carriecarrie - 28 mars 2012 20:34

Jag har verkligen inte hunnit sätta mig framför datorn idag. Först har man varit på möte, sen gått en härlig promenad med grannen och dogsen och sist men inte minst hängt med Michelle och haft riktigt trevligt. Nu har jag Lusse här igen, han var riktigt sur på Chila i början men nu går det bra. Jag är förvånad över att hon lyssnade på honom så pass snabbt som hon gjorde, jag trodde han skulle behöva klösa henne för att få henne att fatta att han ville vara ifred. Men nu tar jag nog inte på mig att vara djurvakt till något mer djur på ett tag, för tillfället har jag 2 hundar och 2 katter i lägenheten + mig och pojken, det får räcka för tillfället. Jag måste ju dammsuga minst 2 gånger om dagen då Lusse, Sky och Tarzan hårar som satan!. Nåja eftersom det som sagt har varit full rulle hela dagen så orkar jag inte skriva något avancerat inlägg ikväll, hoppas det är ok. Imorgon ska jag försöka skriva mer. Jag har inte heller haft någon känslostorm idag, skönt att slippa. Den här dagen har flytit på och varit riktigt bra faktiskt. Jag tänkte slänga ut några bilder men hittar för tillfället inte kameran. Ska leta rätt på den till imorgon.


//Ha en bra kväll alla underbara läsare.

Av carriecarrie - 27 mars 2012 21:57

På eftermiddagen idag så plingade det på en man som började prata om att göra nya kök mm. Jag tyckte det lät intressant så jag sa att han kunde återkomma runt 18 då vi var mitt i maten när han kom. Då han kom tillbaks på kvällen så berättade han var han hade att erbjuda, eftersom vi endå har pratat om att renovera köket så kanske det inte är en sån dum ide. Jag bad om att få återkomma med ett svar, innan veckans slut måste jag svara. Visst det kostar men då får jag samtidigt ett riktigt fint och bra kök. Får se vad jag beslutar mig för, det är ingen billig historia men klart värt det om det visar sig vara bra grejer.


Annars har jag sett på film och innerst inne mått pyton, den här svackan verkar jag ha svårt att ta mig upp ifrån. Men som Michelle sa när jag var hos henne tidigare idag (om jag minns rätt), då man är längst ner i djupet så kan man bara ta sig uppåt. Goa, underbara vän  .  Grabben sover sen några timmar tillbaks, hundarna har nyss varit ute på sista kvällsrastningen och Sky sover. Just det idag blir ju min älskade katt 1 år, jag kan inte riktigt förstå att hon har blivit vuxen, vars tog tiden med henne vägen?. Det är otroligt vad tiden går fort sen man fick barn, det gäller att ta vara på dom bra tillfällena, speciellt då man är i en svacka som jag är. För mig är måendet en enda stor berg och dalbana. Ena stunden känner jag mig väldigt glad, tex när jag och Madelene gick med hundarna, sen på kvällen så kom mitt sämre mående tillbaks. Nu ska jag snart hoppa i säng, ska bara göra en lite dum grej först. 


 


Jag ser verkligen ut som jag känner mig, nåja livet går i vågor. Jag är fortfarande glad som lever även om jag kan tänka att smärtan som jag har inom mig är outhärdlig ibland. Jag har för mycket att leva för, så jag kommer inte att kasta bort mitt liv.


Till min vän som ligger döende i cancer:


Kanske får jag aldrig mera se dig.

Kanske får jag aldrig mera ge dig en kram.

Kanske får jag aldrig mer säga hur mycket jag tycker om dig.

Men när du dör ska jag leva för dig,

Den dagen du inte finns längre kommer jag alltid att minnas dig.

Du kommer alltid att vara en ängel för mig.

Tack för att du är min vän oavsett var vi befinner oss.

Kanske får jag aldrig mera se dig,

men du kommer alltid att leva i mig.


Kram från mig till dig, din vackra ängel  .

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards