Alla inlägg under april 2012

Av carriecarrie - 30 april 2012 21:54

Har druckit en öl och nyss ätit mat från Big smajl, eller hur det nu stavas?. Nåja var nyss ute på balkongen och tog mig en cigg, jag röker när jag dricker, ibland annars också men tänker inte bli beroende. Jag hörde av någon att man måste hålla på i minst 2 år innan man blir beroende, spela roll om det är sant eller inte, jag tänker inte testa. Det är verkligen härligt ute, det är kyligt men inte jättekallt när jag var ute nyss så hade jag bara linnet på mig utan att frysa så nog är det varmare tider på G nu  .


 


Jag är lite farcinerad av rymden och lyckades få en bild på monen, dock inte den bästa men jag är nöjd:


 


Månen lyser upp en hel del tror jag åtminstone då det är på väg att bli mörkt men inte är helt mörkt ute ännu.


 


Sky och Chila har hållit sig lugna ikväll och det är såå härligt när det inte är full fart här hemma. Det är bara jag, djuren och en kompis här. Det är så skönt att bara ta några öl med en kompis och känna lugnet, man behöver inte alltid bli dyngrak omän jag kan tycka det är ganska kul också ibland.


   

Av carriecarrie - 30 april 2012 20:01

Dagen har varit awesome hos Lise, barnen hade riktigt kul ena stunden för att sen bråka andra, men jag tycker bråket kom igång mest när dom blev trötta. Men det var riktigt trevligt att spendera dagen hos Lise. Då det blåste så mycket ute så var vi inne hos henne, vi satt på deras baksida en stund och drack kaffe meddans barnen lekte sen gick vi in i värmen och lät barnen se på film och leka en stund till meddans vi vuxna pratade om allt mellan himmel och jord.


                 


   


Dom 2 sista bilderna tog jag för att jag så grymt gärna vill ha fler växter hemma + den fina ljuscirkeln som Lise har på väggen. 


Efter att vi var hos Lise blev vi bjudna på middag, det slutade med att Alle blir borta inatt. Jag saknar honom sååå mycket men träffade några grannar som var här utanför och grillade så nu sitter man här med några starköl och ska bara koppla av resten av kvällen. Tyvärr blev det ingen brasa då det verkade som att det inte fanns någon borta vid logen i år. Nåja Alexander har säkert roligt endå och jag ska bara njuta av barnledigheten och känslan av att slippa ta ansvar för någon annan än mig själv och mina djur ikväll.


 


Saknar dig hjärtat, vi ses imorgon   .


 


//Ha en underbar valborgmässoafton.

Av carriecarrie - 30 april 2012 11:43

Den här dagen tänker vi spendera med Lise och Felicia till att börja med, sen blir det kanske en vända förbi mina föräldrar en kort stund för att säga grattis till min moder som fyller år. Vet inte riktigt hur länge vi stannar hos Lise då jag inte vet när vi kommer iväg. Alexander sover nu och direkt när han vaknar ska han få en sen lunch, sen bär det av. Lite senare ikväll ska vi iväg till logen och titta på brasan, jag minns förra året då vi var där, Alexander tyckte det var så kul så jag hoppas det blir lika kul i år  .


 


Här är en bild på min jukkapalm som inte mår speciellt bra. Katterna har varit och ätit på den vilket är tråkigt. Men nu står den så att dom inte ska kunna nå den, jag funderar på att plantera om mina växter någon dag. Dom börjar snart behöva större krukor. Nåja det får bli någon annan dag för idag ska jag bara ha roligt med famlij och vänner.


//Ha en trevlig valborg  .

Av carriecarrie - 29 april 2012 22:29

Jag som tänkte göra en tidig kväll hamnade ju såklart framför tv:n men å andra sidan så hade jag ju endå tänkt se på Big brother så det får jag ta. Imorgon bitti så måste jag ringa till dagis och säga att Alexander ska vara ledig då vi har planer hela dagen. Men nu måste jag ta igen sömn som jag har missat sista dyngen då jag är så trött nu att jag måste stanna upp för att komma på vad jag skulle göra så är det defenitivt dags att sova.


Så nu säger jag godnatt alla underbara.

Av carriecarrie - 29 april 2012 20:55

Efter några hektiska dagar så blir det nu en extremt lugn kväll. Jag ska göra lite popcorn och se på bigbrother. Chila är också helt slut, hon har varit så go och legat och myst med mig i soffan en liten stund nu, jag gissar på att få sällskap till bigbrother av henne.


 


Här ligger hon med huvudet på mitt knä gogumman min.


//Ha en bra kväll.

Av carriecarrie - 29 april 2012 16:08

Då har vi varit ute ca 2 timmar. Vi var bara på gården idag också men det var mest för att dom skulle komma och hämta Jonas. Som jag förstod innan så skulle det bli lugnare ute, barnen höll sams och det var riktigt trevligt och härligt ute.


           


När dom kom och hämtade Jonas så gick vi in, Alexander är jättetrött så han ska få sova en stund nu. Chila går fram och tillbaks och Sky har gömt sig någonstans. När vi hade gått in så ville Alexander vara på balkongen, så vi var därute en stund, nu när han sover ska jag passa på att städa där ute tror jag. Ska tvätta dynorna som ska vara på solstolarna och torka av stolarna och bordet så det blir lite trevligare där ute.


     


På våren mår jag sååå himla bra, nu har man verkligen fått känslan av att det måste bli lite mer ordning. Jag pratar om vårstädning i lägenheten, dags att sätta igång med den nu för om ca en vecka kommer dom och byter ut mitt kök. Så varför inte börja med balkongen idag när grabben endå sover?. Lägger jag mig ner nu för att vila så kliver jag nog inte upp igen på hela dan så det är lika bra att hålla igång ett tag till.


//See you!.

Av carriecarrie - 29 april 2012 14:00

Det har varit så otroligt härligt ute dom sista 2 dagarna. Meddans barnen sov så öppnade jag balkongdörren och la mig i soffan för att låta det komma in frisk luft. Efter en stund vaknade Alexander och kom till mig i vardagsrummet, jag klädde på han ett par byxor och ett linne och gick ut på balkongen. Chila och Sky stortrivs därute, jag och Alexander också så där satt jag länge, länge, länge och bara njöt av solen och värmen. Nu vaknade Jonas alldeles nyss så jag ska ge ungarna en väldigt sen lunch och sen klä på dom och ta med mig hunden och gå ut på riktigt. Detta vårväder är helt fantastikskt och nu går det inte att ta miste på årstid längre, nu är sommaren på G på riktigt  .


 


Alexander frågade om vi kunde äta lunch ute på balkongen. Njaa jag måste göra rent och få iordning därute först. Men jag funderar starkt på att köpa en engångsgrill och grilla någon dag och äta på balkongen  .


 


Sky var så fin när hon satt där ute och myste. Men såklart tittade hon ner på nånting just när jag tog bilden, hmm kan det ha varit någon liten insekt hon såg?. Flugorna har kommit, det har jag upptäckt både på min katt och min hund då dom båda älskar att jaga flugor mm.


Av carriecarrie - 29 april 2012 11:10

Jag är trött, jag är less på allt gnäll från barna och jag är framför allt är jag sugen på att gå ut. Men nu sover Alexander och jag hoppas han är gladare när han vaknar. Jonas går runt och leker i vardagsrummet, han är mycket gladare nu. Jag har upptäckt att Jonas är en stor ögontjänare och ibland verkar det som om han anväder det emot Alexander. Busungarna som bråkar ena stunden och är jättebra kompisar andra. Så fort Alexander vaknar så ska jag gå ut med dom, det brukar alltid gå bättre när man är ute.


Chila är väldigt lugn, hon blir trött av allting som händer runt omkring när det är barn. Jag som oftast har besök borde ha en hund som är van vid att det är en massa folk i lägenheten, men det är annorlunda när det är barn, det går ju iof att förstå. Jag har inte så mycket mer att säga egentligen just nu, Jonas ska hem om några timmar, det ska bli kul när dom kommer då dom hade tänkt stanna en stund. Innan dom kommer måste jag städa i detta kaos med grejer som ligger överallt. Sky håller sig undan men kommer fram då och då, hon börjar få mer och mer päls på magen nu och allting ser jättefint ut efter kastreringen på henne. Nu ska jag gå leka med Jonas i vardagsrummet en stund, med lite tur kanske jag kan få honom att somna en stund också.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards