Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Sällskap från andra sidan.

Av carriecarrie - 30 maj 2012 22:00

För ca en timme sen då jag höll på att greja i köket så hör jag hur Akila börjar morra i vardagsrummet, det var inget vänligt morr så jag gick dit och tittade på henne, då blev hon tyst. Men så fort jag lämnade vardagsrummet så började hon morra igen. Jag gick in och satte mig här och då ser jag hur hon går mot hörnet bredvid balkongdörren och morrar, hon ser helt klart någonting. Ganska häftigt att hon reagerade så starkt på nånting som var där men som inte Chila reagerade på eller jag såg eller kände av. Man blir mer och mer sugen på att kontakta det okända när tom hundarna börjar reagera på nånting. Det känns lite bättre nu, åtminstone för stunden. Jag har renbäddat båda sängarna och fått undan en hel del. Jag funderar på att prata med min läkare om insomningstabletter då jag inte kan somna på kvällarna längre, även om jag har gått upp tidigt, vilket jag oftast gör med sonen så är jag klarvaken på kvällen. Jag har ju mina teorier om varför men får se vad jag kan göra åt den saken.


Så mycket mer har jag inte att dela med mig av idag. Jag var förbi stan en vända på förmiddagen och köpte två linnen och sen när Alexander slutade så köpte jag en till keps åt honom från Kapahl på solbacken. Alexander var en ängel när vi var och handlade på Maxi bla, han fick åka i en såndär bilvang och satt och njöt i aldra högsta grad. Imorgon när han är på dagis blir det att köpa födelsedagspresenter till honom. Min son ska få någonting som han är värd och som jag vet att han kommer att tycka om. Jag har dock ingen ide såhär och nu vad jag ska ge honom, men någon fler pysselbok och lite leksakspegnar blir det nog åtminstone. Han älskar ju att pyssla, kanske köper jag några pärlor som han kan göra nånting med tex + lite nya böcker, våra mysstunder när vi läser tillsammans är underbara dock lite utjatatade böcker. Hmm jag hade visst en hel del ideer  .


//God natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carriecarrie - 3 juni 2012 23:53

Nu flyttar jag igen.   http://www.nattstad.se/Carriecarrie   Det verkar inte lika roligt så kanske kommer jag tillbkas till den här bloggen. Men nu gör jag ett försök, folk påstår ju att nattstad är sååå mycket roligare. Nåja det återstår att...

Av carriecarrie - 3 juni 2012 20:39

Då vi inte hade speciellt mycket för oss sist jag skrev så blev det att ge Alexander några smörgåsar och sen att vi drog iväg till solbacken. Men då jag också pratade med Erica i telefon så blev det en vända dit, hon ville träffa Alexander innan han ...

Av carriecarrie - 3 juni 2012 15:02


Vilken otroligt lugn dag vi har här hemma. Ingen av oss har gjort speciellt mycket, vi har ätit, chillat, varit ute med dogsen och bara haft mysigt. Men eftersom att det bara jag, sonen och dogsen hemma just nu så passade vi på att äta i vardagsrumme...

Av carriecarrie - 3 juni 2012 11:27

Jaa det är ofattbart vad tiden går fort imorgon blir man grabb 3 år redan!. Hans sista dag som 2åring har hittills varit lite jobbig men då är det bara förmiddag än så länge. För tillfället sover han, det är inte konstigt att han är trött idag som vi...

Av carriecarrie - 1 juni 2012 12:23

Det är 1:a Juni idag och inte det minsta varmt, det är ca 16 + ute, ok det är inte jättekallt men jag saknar den riktiga sommarvärmen som vi hade förra helgen då det var minst 22 + och strålande sol. Vars har den värmen tagit vägen liksom?. Borta i G...

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards