Alla inlägg den 3 juni 2012

Av carriecarrie - 3 juni 2012 23:53

Nu flyttar jag igen.


http://www.nattstad.se/Carriecarrie


Det verkar inte lika roligt så kanske kommer jag tillbkas till den här bloggen. Men nu gör jag ett försök, folk påstår ju att nattstad är sååå mycket roligare. Nåja det återstår att se.

Av carriecarrie - 3 juni 2012 20:39

Då vi inte hade speciellt mycket för oss sist jag skrev så blev det att ge Alexander några smörgåsar och sen att vi drog iväg till solbacken. Men då jag också pratade med Erica i telefon så blev det en vända dit, hon ville träffa Alexander innan han blev 3 år sa hon, haha lite kul faktiskt. Nåja vi var inte där speciellt länge men meddans vi var där så blev Alexander plötsligt hungrig och skulle ha fiskpinnar mitt i alltihop. Eftersom att Erica är så gullig så ställde hon sig och gjorde mat till honom, tack för det gumman.


       


Direkt efter det satte vi oss i soffan, jag hämtade våra ringlande vänner. Gud vad jag älskar ormar, min son gör också det.


     


Utöver det blev det en del surr i soffan, innan vi for iväg och lånade en bil som vi skulle hämta en kompis med. Min bil fungerar men vidrutetorkarna har lagt av så det blir väl att kolla om det har gått en säkring imorgon. Dock vill man ju inte köra när det regnar ute.


      


//Ha en bra kväll!. 

Av carriecarrie - 3 juni 2012 15:02

Vilken otroligt lugn dag vi har här hemma. Ingen av oss har gjort speciellt mycket, vi har ätit, chillat, varit ute med dogsen och bara haft mysigt. Men eftersom att det bara jag, sonen och dogsen hemma just nu så passade vi på att äta i vardagsrummet framför tv:n. När Alexander äter mat med nudlar i så far det nudlar överallt, det är nu jag tackar mina underbara hundar för att dom finns och städar efter honom, åtminstone på golvet. Vi har inte hunnit fara iväg och handla ännu så det funderar jag på om vi ska göra nu, det behövs lite saker om vi ska kunna baka, jag har dock inte en susning om vad vi ska göra till imorgon. Meddans jag sitter här och funderar på det ska jag kolla runt på nätet efter lite olika recept på någon god mat och något man kan baka, det bästa till den bästa. Jag sitter och dricker svart kaffe, ingen höjdare men det går, åtminstone mitt eget kaffe som jag gör hemma går att dricka svart. Igår när jag hjälpte Olle med flytten blev jag bjuden på svart kaffe hos hans farsa och det gick då rakt inte att dricka, det åkte ut på gräsmattan.


Regn regn och återigen regn. Det har regnat i 2 dar nu, jag hoppas verkligen det blir fint väder imorgon på Alexanders fördelsedag. Det är så mycket lättare att hitta på roliga saker ute än inne, men om det regnar får man se vad vi hittar på. Imorgon kommer några i familjen från hans pappas sida och hälsar på, kanske några vänner också. Jag funderar på att bjuda ett gäng. Sen på tisdag blir det besök, även nästa helg blir det födelsedagsfirande. Så vi har det uppdelat genom med att Alexander nu fyller år en måndag, men allting går att lösa. Nu ska jag som sagt spana vidare på olika recept innan jag tar med mig min son upp på Maxi.


 


//See ya!.

Av carriecarrie - 3 juni 2012 11:27

Jaa det är ofattbart vad tiden går fort imorgon blir man grabb 3 år redan!. Hans sista dag som 2åring har hittills varit lite jobbig men då är det bara förmiddag än så länge. För tillfället sover han, det är inte konstigt att han är trött idag som vi har hållit igång dom 2 sista dagarna med att hjälpa Olle med flytten. Jaa ni hörde rätt, jag hjälpte Olle att flytta, hmm IN YOU FACE KK!!!.


Hursomhelst så körde jag några lass, baksätet i min bil var fullt + att jag körde med släpet eftersom att jag hade mera bensin i min bil. Att köra med släp är inte så svårt  om man bara ska köra rakt fram, men att backa med släpet var lite svårare men det fixade jag. Kan ärligt säga att jag kände mig ganska stolt över att ha klarat av det, duktiga jag ha ha.

Alexander hjälpte också till så mycket som han kunde, min duktiga son. Han bar dom mindre och lättare grejerna. Hundarna stortrivdes på landet där dom fick sprigna lösa ute en hel del då vi höll på att lasta i bilarna och på släpet mm.


             

 

   


Så efter 2 dagars jobb nonstopp så känner man sig faktiskt ganska sliten. Men jag har inte tid att vila då min son fyller år imorgon som sagt. Jag ska städa och baka. Men även om jag inte har tid så ska jag nog ta mig en powernap nu samtidigt som Alexander. Vi måste endå fara och handla när han vaknar + att han älskar att baka.


En sak till som jag vill tala om är att jag är med vem jag vill!. Ingen ska tala om för mig vem jag ska umgås med och inte, vill jag hjälpa Olle med nånting så gör jag det. Vill jag hjälpa någon annan så gör jag det. Vill jag umgås med Hitler så gör jag det. Ingen annan ska ha åsikter eller bry sig om vem jag är kompis med eller inte. Sen kan jag också ställa upp för bekanta bara för att vara snäll. Dom här 2 dagarna valde jag helt själv att hjälpa Olle. 


 


Såhär såg Alexander ut när han låg och sov i min säng imorse, men nu sover han i sin egen säng och jag ska bara plocka undan lite mer innan jag själv tar mig en powernap. Min son är inte ensam om att vara trött. Det regnar ute så dogsen har bara fått vara ute och göra sina behov idag, men dom är också ganska trötta efter allt springande på landet dom 2 sista dagarna.


// Over and out!.

Tidigare månad - Senare månad

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards