Alla inlägg den 26 juni 2011

Av carriecarrie - 26 juni 2011 23:18

Förmiddagen var vi ute en stund med barnen innan vi gick in och gjorde lunch. Alexander var jättetrött men vägrade sova. Runt två-tiden for Danne och Cassie för då var det dags för mig och Alle att hämta Lise, Robin och Felicia då vi skulle till gänget i hb-svedjan och fira Alles farfar som har fyllt år. Alexander har verkligen haft kul när Cassie och Danne har varit här, det syns att dom trivs med varandra men pappa är ju alltid pappa....


Pappa fick en lång härlig kram  .


Vi var ute och lät barnen leka en stund mm, Alexander ville mest vara hos pappa. Sen gick vi in och fikade och surrade på om det mesta. När Alexander hade fikat så ville han gå ut och leka, Olle tog med sig han i skrindan och gick en promenad till grannens hästar, vilket jag tror Alle tyckte var kul  


 


Jag Blev förvånad över att han var så hungrig, han hade ätit jättebra till lunch och sen fikat lite efter, trots det åt han jättebra när vi åt middag därborta. Men då efter middagen så började Felicia säga ifrån, eftersom Alle hade hållit igång så mycket idag så var det dags att börja dra sig hemmåt. Men det var trevligt så länge det vara...


  (Kusin Felicia).


Svängde förbi Robert och Jennie när vi hade släppt av Lise och Robin hemma hos sig. Jag skulle hjälpa dom med en grej, efter det blev det en promenad med Rambo. Det var härligt att få röra på sig efter allt fika mm 


  (Suddig bild då han rörde på sig)


 

Var bara tvungen att ta en bild på dom här vackra blommorna som vi råkade gå förbi. Om jag nånsin skaffar hus så skulle det vara kul med olika vackra blommor på gården. Jag har aldrig varit intresserad av växter tidigare, min moder har försökt få mig intresserad men utan resultat. Så det har kommit på senare tid, idag lär jag mig hemskt gärna mer om olika växter, just för tillfället äger jag bara en jukkapalm


Nu ska jag ta mig ett bad och sätta mig och läsa en stund inna jag ska sova.


/Bye bye



Av carriecarrie - 26 juni 2011 10:36

Ungarna gav oss en härlig sovmorgon idag. Cassandra vaknade lite före Alexander men gjorde det otroligt bra som gick ut från hans rum utan att väcka han. Att barnen har delat rum har verkligen gått över förväntan  . Danne gick upp och gav dom frukost, jag som är lite långsammare gick och gjorde dom sällskap efter en stund.


Det var verkligen roligt att se barnen tillsammans när dom satt och åt frukost. Alexander är ju inte helt van att sitta och äta med ett barn till så jag förväntade mig mera bus, men våra barn var två änglar bredvid köksbordet.


   

     

Kan också tala om för alla nyfikna att jag och Danne bara är vänner, våra barn är underbara tillsammans och mot oss så vi tycker det är jättekul att umgås och hitta på saker med barnen.


Anyway, nu vill barnen gå ut och leka, vädret är underbart så why not?.


/See you

Tidigare månad - Senare månad

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards