Alla inlägg den 13 juli 2011

Av carriecarrie - 13 juli 2011 20:27

Idag har det varit en ovanligt lugn dag, jag och Alle har inte gjort nånting annat än det vi har känt för att göra. Vi var ute på gården en stund på förmiddagen innan det var dags att gå in och göra lunch..


  Alexander tyckte det var roligt att få pröva sin 3-hjuling men han blev ganska arg när det inte gick som han ville, så han gav upp efter ett tag och började leka i sandlådan istället.


Runt 12 somnade han så vi båda tog en powernap på en dryg timme, vilket var riktigt skönt. Sen gick vi ut en stund till men var då i lekplatsen en kort stund innan vi gick förbi Robert och Jennie som nyss hade kommit hem, det blev en kaffe som vanligt tillsammans med...


  Vattenmelon GOTT GOTT  .


Jennie stackarn kunde tyvärr inte njuta av melonen med oss då hon nyss kom från tandläkaren, hon såg verkligen inte glad ut, jag tror hon hade ganska ont. Men som hon skrattade åt mig när hade gjort illa tån så kunde jag ju inte låta bli att retas med henne  . Nää skämt å sido, jag tycker verkligen synd om henne när hon har så ont.  Robert berättade samtidigt hur det går till när man rotfyller en tand...


  Jag tror han visade tandens storlek på bilden.


Vi blev inte där så länge då Jennie mådde som hon mådde så jag och Alle gick tillbaks till lekplatsen en stund till innan det var dags att gå hem och göra middag. Sen ut igen en stund till, vi var i samma lekplats som tidigare. Men när vi var påväg hem därifrån så mötte vi en tjej och hennes lilla pojke, dom är helt nya i stan och känner inte nån så vi har tänkt börja umgås med barnen mm. Ska bli kul  .


Nu ska jag chilla en stund innan det blir dags att duna.


/Bye

Av carriecarrie - 13 juli 2011 09:46

Det blev nått fel på förra inlägget, allting kom inte med, det var lite konstigt.


Anyway så vill pojken ut och leka, jag väntar på att Rossan ska höra av sig för att se om det blir något idag med henne eller inte. Jag funderar på att ta ut 3hjulingen på gården så får han cyckla runt här utanför en stund, jag känner mig ganska slö och Alle har ju kanske inte världens bästa energi. Han är trött men vill inte sova så då får han väl vara vaken ett tag till.


Det är inte alls lika varmt idag som det har varit men det regnar inte så man får väl passa på att he sig ut nu då man inte vet om det kommer regn sen.


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards