Alla inlägg den 6 juli 2011

Av carriecarrie - 6 juli 2011 22:09

Denna ångest som kommer väldigt sällan dök upp idag. Vem är vem? varför gör folk som dom gör, eller säger som dom säger?. Förmiddagen var mer eller mindre kaos. Sen for jag till Lise och hade mycket trevligt där, men kom in på ett väldigt känsligt ämne. Ett ämne som ger mig ångest mer eller mindre panikångest. Jag vill göra rätt, men vad är rätt?, vad är rätt för alla inblandade?, vad är rätt för min son? och vad är rätt för mig själv?. Lise jag vill bara säga att du är underbar att prata med, tack för det gumman. runt sjutiden började barnen säga ifrån så då for vi hem, jag ringde och pratade med Rossan på vägen hem, när jag parkerar bilen får Alle ett anfall, han har inte fått det på jättelänge. Jag behåller lugnet och försöker få kontakt med honom men det går inte, anfallet ger sig ganska snabbt men direkt efter får han ett nytt och sen ytterligare ett till. Jag ringer efter ambulans som kommer direkt, det gick ganska fort på akuten och sen fick vi gå hem, ska dock till barn imorgon och ta prover. Jag bar Alexander på axlarna till Statoil innan jag lyckades få tag i Robert och Jennie som hämtade oss där och skjutsade hem oss. En sak till jag har ångest över är ett möte imorgon, jag VILL INTE gå dit!!!.


Anyway så måste jag se hur Alexander mår imorgon, nu sover han iallafall och jag ska snabbt ut och hämta en sak i bilen, Tarzan får kissa då. Jag vill gå lägga mig men är helt säker på att ångesten kommer att hålla mig vaken. Fy fan för att må så här.

Av carriecarrie - 6 juli 2011 00:21

Det är så typiskt mig att inte komma i säng förrän efter tolv på natten, så är det nästan jämt på sommaren. Jag har nyss tittat till lilleman, han sover sött min underbara lille pojke. Ibland känns det som att jag bara har honom. Jag funderar på att fara iväg och hitta på något med honom imorgon, beroende på vädret får man se vart man tar vägen.  Är det som idag blir det kanske nordanå, eller nått i den stilen. jag funderar på att ringa till Lise och höra vad dom har för planer. Nåja nu borde jag sova, men har för mycket att tänka på. Rossan var är du när jag behöver dig som mest??...Kom hem nu gumman... Jag hoppas hon har det bra där hon är, det ska bli sååååå kul när hon kommer hem och berättar om hur hon har haft det därborta.


Nää nu ska jag läsa en stund till, sen sova så jag hinner få lite sömn innan Alexander väcker mig.


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards