Alla inlägg den 9 juli 2011

Av carriecarrie - 9 juli 2011 21:29

Denna dag fick jag sovmorgon, gick upp runt 10 och dammsög mm innan det var dags att dra iväg till barn. Men först måste jag berätta att Alexander gick på pottan helt själv idag för första gången. Han gick helt spontant och hämtade en ren blöja, sen sa han kissa och drog ner byxorna och satte sig och kissade i pottan, så underbart att han har kommit på det där med pottan nu. Hoppas att han gör om det imorgon för det var riktigt kul att se  .


Sen drog vi till barn och pratade med läkaren som sa att vi ska öka på dosen på Alles medecin för att se om det ger med sig, vi ska tillbaks dit om ca 10 dar.


Efter det for vi hem, Alle sov ca 1 timme. När han vaknade åt vi lite mat och sen drog vi iväg till falkträsket. Jag hade inte tänkt bada så jag tog bara med mig en handduk, jag tänkte att han skulle få känna på vattnet och ta några steg ut om han ville. Men så blev det inte, Alexander var riktigt tuff, när vi kom fram till vattnet så gick han tills han inte bottnade. Så jag gick ut ocj lekte med han, så både jag och han har tagit vårat första dopp i år  .

När vi for ifrån Falkan så drog vi till mina föräldrar, farsan gav mig pegnar till pizza, så jag for till viking och beställde hem mat. Jag träffa Akram på Viking, så jag blev stående där ett tag meddans jag pratade med honom. Sen tillbaks där vi hade riktigt trevligt tillsammans, en riktigt trevlig kväll med familjen.


Fom hem sen, tog ut Tarzan, stannade i lekplatsen där vi träffade en familj som vi fick riktigt bra kontakt med, vi växlade nummer så vi får väl se vem som hör av sig först.


Nu sover lillkillen, själv ska jag göra rent i kattlådan, fylla diskmaskinen och starta den, duscha, ta ut vovven och sen duna...


Men först 2 bilder...


     .

Av carriecarrie - 9 juli 2011 01:25

Jag kan fortfarande inte sova, nu var det ju inte längesen jag skrev nånting men i brist på annat så hamnade jag här tillslut. Jag tror att jag tänker för mycket, kan som inte varva ner. Men efter mötet jag hade häromdan så känner jag mig så lättad och glad, jag har ångest till och från men det är ju för att jag har börjat om med medecinen igen. Men på mötet fick jag svar på en sak som jag har velat veta länge, för mig blev det en totalomvändning i mitt liv som gör att framtiden ser mycket mera ljus ut för mig, min son och mina vänner.


Jag känner mig lugn för första gången på flera år, nu vet jag hur jag ska hantera situationen, nu vet jag varför jag blir så väldigt arg när jag blir arg eller ledsen eller glad tex. Jag vet mina svagheter och jag vet en del av mina styrkor. Jag fick hjälp att komma på det, för det hade jag aldrig kommit på själv. Jag var i djupet, men börjar ta mig upp mot ytan. Jag har gjort mycket hemskt i mitt liv, hemskt mot andra, hemskt mot mig själv... Men jag har gjort mycket bra också. Vägen tillbaka är lång, men nångång kommer jag i mål.


Jag vet att det inte går att förstå, det finns några stycken som jag har berättat vad det här handlar om för, ni som vet ni vet, ni som inte vet behöver inte veta det.


Nu ska jag gå läsa en stund innan jag somnar eller innan jag säger för mycket. Men jag är på väg tillbaka, det kommer att komma motgångar, men jag kommer att komma i mål en dag i framtiden.


/ Thats it!

Av carriecarrie - 9 juli 2011 00:27

Återigen har det hunnit bli natt, jag har tagit det lugnt ikväll efter ytterligare en dag hos Lise. Efter det blev jag bjuden på middag hos mina föräldrar vilket var trevligt. Alexander var jättetrött så han somnade i vagnen som jag då rullade ut på balkongen, jag tittar till honom lite då och då som jag alltid gör när han sover, plötsligt ser jag att han krampar igen... Fuck it!!!.. Varför kan han inte bara få må bra???. Det här är andra gången på 3 dar som han krampar, imorgon ska jag fara till barn med han igen för en undersökning till. Jag tror det är värmen som gör det, han har ju varit ute väldigt mycket sista dagarna så nu får jag nog hålla honom inne lite mer, får se vad dom säger på barn imorgon. Har inte fått tag i Alles pappa heller vilket inte är så bra då jag vill att han ska få veta när sånt här händer. Jag hoppas du läser det här och ringer när du ser det.


Anyway så är jag ganska trött nu, ska göra rent i kattlådan och sen ta en liten nattrunda med Tarzan innan det blir dags att duna.


 

Jag bjuder på en bild på Alexander och Felicia dom togs nån av dagarna då vi har umgåtts. Visst är dom söta?




Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards