Alla inlägg under juli 2011

Av carriecarrie - 22 juli 2011 20:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av carriecarrie - 22 juli 2011 09:40

God morgon!


Har haft en mycket trevlig morgon med min son, vi åt frukost runt 8 och sen har han diskat för första gången. Hmm det är tur man har diskmaskin då jag inte anser att disken inte blev speciellt ren, men roligt hade han och blött blev det men det var roligt att se hur stolt han var när han stod där, jag tror han höll på nästan en timme. Efter det ville han bada så nu har han nyss kommit upp från ett bad som gjorde det lika blött i badrummet som det var i köket.


Så länge han har roligt är det helt ok för mig att torka upp allt vatten. Nu kanske vi ska gå ut en stund innan vi klockan 13 ska fara iväg då jag ska vara barnvakt till Jonas, sen blir det middag hos Rosita med båda pojkarna. Ska bli spännande att se hur allting kommer att gå  


/Ha en bra dag

Av carriecarrie - 21 juli 2011 23:06

Sitter här och tar det lugnt. Min son har varit en ängel hela dan vilket känns helt underbart.


En kompis visade mig sin tändare..


 

Jag visste inte att det fanns så stora tändare.. Jösses...


Anyway så är det dags att hoppa i säng nu för lilleman lär ju vakna ganska tidigt som alltid. Men har haft en riktigt trevlig dag och kväll med min son mfl.


Av carriecarrie - 21 juli 2011 10:35

Blev väckt runt 8 imorse. Min son har varit underbar hela förmiddagen, han har hjälpt mig att städa mm, än så länge har det inte kommit någon trots och det är man ju alltid glad att slippa då han har varit extrem dom sista dagarna.


Just nu bökar han runt i min säng, jag funderar på att pröva lägga honom en stund då vi mest troligt ska vara med Linnea och Jonas sen. Jag är själv ganska trött så det blir nog att vila själv en stund när han sover.


Om han nu verkligen vill sova, annars blir det lekplatsen innan vi far iväg. Har bara sulkin då mina föräldrar tog med sig den stora vagnen, dom far söderut redan idag, det är hemskt bussigt av dom att dom tar min och Alles packning med sig i bilen så har man bara handbagage med sig när vi flyger iväg på måndag.


/ See you

Av carriecarrie - 20 juli 2011 20:41

Det har varit fullt upp dom sista dagarna så jag har inte haft ork att blogga. Nu ska väl det mesta vara packat och klart inför på måndag då vi äntligen ska fara på semester till Stockholm bla... Jag är jättetrött ikväll så jag orkar inte säga så mycket.


Lite bilder från sista dagarna...


       

Har ju haft Tarzan dom sista dagarna, men ikväll fick han fara hem älskade vovven... Nu väntar jag på ett snabbt besök och sen blir det sängen äntligen, är helt slut efter allt stressande fram och tillbaks.


Av carriecarrie - 17 juli 2011 21:43

Vi har spenderat den största delen av dagen hos Michell och Eliot. Egentligen var vi bara ute som vanligt på förmiddagen jag och Alle, vi hade varit i lekplatsen och skulle ta en promenad. Plötsligt sprang han fram och plingade på hos Michell, jag hade ju inte tänkt gå dit först men då hon öpnnade så gick vi in och blev kvar där, en kompis till henne dök också upp.


När vi hade varit där ett tag så kom vi på att jag skulle hämta mina katter för att se om alla katterna går ihop. Det gick verkligen över förväntan så nu är Blade och Skye hos Michell till imorgon...


 

Lusse tog det med ro, han verkade gilla sällskapet. Han såg mer skeptisk ut på bilden än vad han egentligen var. Då det var så varmt ute så gick vi ut på baksidan hos Michell där barnen fick bada i den lilla poolen, vi vuxna drack kaffe och åt kakor meddans vi pratade om allt mellan himmel och jord.


Jag och Alle for hem efter att ha varit där några timmar, Alle somnade nästan direkt när vi kom hem så jag passade på att börja med maten. Jag var tvungen att väcka han efter nån timme då han inte hade ätit så mycket alls idag. Efter maten gick vi till lekplatsen som vanligt men blev inte där så länge då det kom 3 äldre män som skulle grilla och supa. Jag personligen tycker att det borde finnas andra ställen än lekplatser att göra sånt på. men what to do, what to do?


Det var en jättetrött liten kille som gick och la sig tidigt ikväll... Jag var in till han för en stund sen, han var så söt, han måste ha drömt nått för han låg och smålog till och från...


   

Nu är det dags för mig att hoppa i säng då jag har en del att göra imorgon.




Av carriecarrie - 16 juli 2011 20:24

Det  var så mycket igår så jag orkade inte blogga på kvällen. Dagen spenderade jag med min son och mina föräldrar. Vi for iväg till en bondgård där dom hade en massa djur och ett litet fik mm, det var verkligen jättemysigt, Alexander tyckte det var otroligt roligt...


     

Trots att vi bara tog en fika och gick runt en liten stund i mina ögon så rusade tiden iväg, klockan var runt 18 när vi kom hem till mina föräldrar och startade grillen, jag tror klockan var runt 19 när vi äntligen började äta.


Presenterna från min moder och fader var En skrivare + papper, lite kläder, och en jättefin burk som jag kan ha te i + såklart utflykten som vi gjorde på dagen. Tusen tack för det morsan och farsan  .


Innan jag for hem blev det ett besök hos Michell som bjöd på  . Vi hade hemskt trevligt där också, vi satt och pratade en stund innan det var dags att fara hem och  .


Idag for jag till mina föräldrar när jag vaknade och var där en stund. Sen for jag och Alle iväg till Robert och Jennie och blev bjudna på fika mm, mycket trevligt. Efter att ha varit hos dom några timmar så for jag och Michell med barnen till rossan där jag blev firad igen. Rossan gjorde sin berömda cheescake, även där fick jag lite presenter från Rossans familj och från Mona som också var där. Fick en riktigt snygg tröja av Rossan och Bosse, av Mona fick jag doftljus som luktar underbart... Tusen tack för det hörni  


 


Nu ikväll har jag och Alle bara tagit det lugnt. Alle har gått och lagt sig och sover nu. Han klarar sig alldeles utmärkt utan nappen, själv sitter jag här med en kopp te. Så nu blir det som vanligt innan det är dags att duna.


/Ha det bra

Av carriecarrie - 14 juli 2011 22:07

Denna dag har man spenderat med Michell och Eliot, vi har varit ute i lekpltasen i stort sett hela dagen med pojkarna. vi promenerade upp på lakkapää och åt en lunchbuffe innan vi skildes åt för att barnen skulle sova. Alexander sov drygt 2 timmar när vi kom hem, sen blev det middag hemma innan vi drog ut igen. Det har varit full fart hela dan och både vi och barnen har haft jätteroligt. runt 18 tiden gick vi hem till Michell och Eliot, dom hade en jättefin 3:a dom också, hon bjöd på fika och sen lekte vi med barnen till klockan var runt 21, då var vi tvunga att gå hem. Alexander somnade på 5 röda när han gick och la sig. Då Blade har tuggat sönder Alles sista napp trodde jag att det skulle bli problem med nattningen, men det gick över förväntan, han verkade inte sakna nappen, kanske var det för att han var så trött, det återstår att se.


Michelle har en riktigt cool katt som heter  Lusse, han var väldigt speciell...


 

Han kunde verkligen sitta och bara stirra rakt fram, en något unik katt må jag säga.


Som mina vänner mfl vet så blir jag ju ett år äldre imorgon, tiden rusar iväg och man börjar närma sig 30 med stormsteg, Jösses. Nu blir jag ju bara 28 imorgon, inget märkvärdigt alls, men min sista dag som 27 år har varit helt fantastisk. Tack för det Michell och Eliot  

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards