Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av carriecarrie - 3 oktober 2011 21:37

Jaa vi var ju hos sjukgymnasten idag för att ta reda på varför Alle är så ostadig ibland när han går. Vi fick svaret att han är tågångare, dock inte helt och hållet för han går ju delvis som vanligt också, men dom sa att det berodde på att han går mycket på tårna som gör att han är ostadig. Skönt att få svar på den saken, det finns ingenting vi kan göra utan det är bara att vänta ut honom. Dock ska vi tillbaks dit när han har fyllt 3 år för att ta reda på var han ligger då i genomsnittet.


Tanken var ju att han skulle tillbaks till dagis efter att vi hade varit därborta, men då han var så trött och har varit det hela dagen så bestämde jag mig för att fara hem med honom. Han somnade direkt vi kom hem och sov ca 2 timmar.


 

Jag tror att han är utmattad efter helgen för han har inte varit sig själv idag. Självklart missade jag ju skolan, men ska försöka ta mig dit imorgon om jag kan lämna honom på dagis.


Men han har iallafall ätit bra till middag och varit lite piggare en stund på kvällen.


  Det har varit en jobbig helg för honom men trots det så är humöret på topp  .


Nu ska jag hoppa i säng för jag är också helt slut efter allting.


/God natt.

Av carriecarrie - 3 oktober 2011 11:30

Har inte gjort ett skit nu på förmiddagen, jag har helt enkelt inte orkat. Jag ska hämta min son på dagis om ca en timme, före det ska jag nog passa på att vila en stund och gå ut med hunden på en runda till. Vi tog en härlig promenad på ca 40 minuter lite tidigare idag.


Jag har nyss startat en tvättmaskin och tömt tummlaren. Sitter för tillfället med en gröttallrik framför mig meddans jag skriver. Tänk att gröt kan vara så gott och det är ju så lätt att göra. Jag gör det i micron, färdigt på 3 minuter mums.


Det är ett fantastiskt höstväder ute, imorse när jag lämnade sonen var det ganska kallt. Men nu har solen börjat titta fram mer och mer, så nu blir hundpromenad. Sova får jag göra nån annan gång. Nice!.

Av carriecarrie - 3 oktober 2011 09:24

Det var jättejobbigt att lämna Alexander på dagis idag, han blev så ledsen när jag skulle gå. Jag ville bara ta med mig han hem igen. Men dom skulle ju ut i skogen nu och ha roligt så jag hoppas han får lite andra tankar. Mitt hjärta gråter när han blir så där ledsen, det var längesen han blev det nu. 


Jag ska endå hämta han runt 12:30 idag för vi ska ju till sjukgymnasten klockan 13 idag, sen hoppas jag ju på att kunna lämna han på dagis igen efteråt så jag kan fara till skolan. Men man får väl se hur det går, blir han jätteledsen igen tvekar jag på om jag verkligen ska göra det. Får helt enkelt se vad som händer.


Nu ska jag ta ut vovven...

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards