Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av carriecarrie - 4 oktober 2011 20:17

Det blev en promenad upp på solbacken, men vi handlade bara på apoteket då Alle var så pass trött. Det var strålande väder ute, jag hade kunnat gå hur långt som helst kändes det som, Tarzan spragn bredvid mig och njöt av promenaden.


När vi kom hem somnade Alle, han sov nästan 4 timmar, själv sov jag nästan 3. När han vaknade fick jag i han lite mat innan vi bara tog det lugnt framför LEJON KUNGEN. Det var mysigt att se den med pojken, han älskar sångerna i den, personligen är jag väl inget störra fan av den filmen men vad gör man inte för sitt barn.


Nu sover han igen, han hade 37 grader nör jag tempade han nu ikväll. Han fick en alvedon innan han somnade. Det gick fort, han somnade tom ifrån vällingen, det har aldrig hänt förr. Nu ska jag snabbrasta Tarzan på gården och så småningom gå lägga mig.


    2 bilder från våran promenad, det syns Tarzan börjar bli gammal nu.

Av carriecarrie - 4 oktober 2011 11:55

Alexander vaknade för en liten stund sen och är nu relativt pigg, han sov ingen lång stund så han kommer att bli trött ganska snart igen. Ska försöka få i han nån mat och sen bädda ner han i vagnen och ta en promenad med Tarzan upp på solbacken där jag bla måste köpa mera alvedon på apoteket + in på Maxi och köpa lite mer av det som alltid behövs här hemma.


 

Känner mig helt slut, men satt såklart och spanade runt på nätet meddans lillen sov. Måste göra lite nytta här hemma sen när han somnar igen, då jag gjorde annat den här timmen.


Av carriecarrie - 4 oktober 2011 10:56

Jaa nu igen, det är adnra gången den här terminen så jag ska inte klaga. Inatt fick han en febertopp, han väckte mig 00:30 och var kokhet. När jag gick in till han låg han tvärsöver sängen, så när jag skulle vända på honom så kände jag direkt att han hade feber HÖG feber. Jag bar in han i badrummet och tog en temp på han, 40,3 grader, hmm inte bra alls. Jag gav han febernedsättande, blötte en handduk med kallt vatten som jag strök över han. När jag gjort det fick han kall välling som han tacksamt tog emot, sen öppnade jag väderluckan och la på han ett påslakarn, sen somnade han i bara blöjan. Sen väkte han mig igen halv 4 inatt, sen halv 5 och så har natten varit. Nu sover han igen efter en flaska välling till + febernedsättande. Han hade 38 grader för en stund sen så det går åt rätt håll å jag hoppas det fortsätter att göra det.


Han sa att han var hungrig så jag prövade ge honom lite frukost, han slickade bara på sin smörgås men orkade inte äta nånting. Nu ska jag passa på att rasta Tarzan på gården innan jag nog går och lägger mig en stund till.


    Det är inte lätt att vara sjuk...


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards