Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av carriecarrie - 23 oktober 2011 18:10

Den är jobbbig minst sagt. Alexander har trotsat mig nonstopp hela dan. Det började i stort sett direkt när han vaknade och har hållit på tills han gick och la sig för en stund sen. Han tog en paus i trotsandet när vi badade och åt middag men annars har det varit trots precis hela tiden.


Hoppas han är lugnare imorgon för i slutet så var jag så frustrerad och arg på honom så jag nästan började få en del dumma tankar. Det tillhör väl vanligheten men det är nog ytters få föräldrar som verkligen utför nånting sånt.


Alexander är ju trots allt en extremt snäll pojke, hans trots är garanterat inte den värsta men kanske inte den mildaste heller. Jag tror han ligger kring det normala om jag får uttrycka mig så.


Hmm en lista på vad han har gjort idag:


Bråkar med Jonas

Släng ut popcorn över hela golvet

Slängt saker i toan (väldigt trevligt, eller så inte)

Slängt filmer mm på golvet

skrikit det värsta han kan

klättrat upp på saker som han inte får vara på mm

Badat i katternas vattenskål

släng kattmat överallt.


Tjaa det är väl typ det + lite till. Hmm inte konstigt ma blir frustrerad tillslut.


Nåja nu sover han ÄNTLIGEN så nu ska jag försöka plugga en liten stund, jag tror jag får besök om en stund. Det blir dock inget långt besök då jag är ganska trött ikväll. Hmm undrar varför? DUH!!.


/Ha det bra

Av carriecarrie - 23 oktober 2011 17:09

Har sovit hos Linnea från igår till idag, vi hade riktigt kul men barnen. Erica hängde med och var med oss en stund igårkväll.


  Kunde inte låta bli att lägga ut den här bilden på henne och min son. Här är dom påväg in från bilen, Erica fick en blixtchock då hon inte var beredd på att jag skulle ta bilden  .


Det var mycket prat mm igårkväll. Vi pratade bla om våran lilla hallowen fest med barnen på lördag som kommer. Erica ska också få vara med.


Den här morgonen var jobbig, barnen var trötta och Alexander kom då på att han skulle komma igång med sin trots.


      På dessa bilder är jag trött och sur...


Men allting blev bättre när jag och han kom hem. Han vägrade ju såklart sova så vi tog ett bad tillsammans  och har städat mm. Nu blir det väl lugnt till han ska sova.


//See you

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards