Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av carriecarrie - 12 oktober 2011 22:06

Vad gör jag vaken just nu??? Jag är så trött så ögonen står i kors, men kan bara inte sova. Katterna är väldigt lugna just nu, jag har inte hört dom kivas nå mer. Alexander sover sött i sin säng.


Pluggandet går ju riktigt bra, känns som att jag trots allt kanske fixar provet på måndag. Imorgon ska jag fortsätta pluga, då ska jag försöka hålla på längre än vad jag gjorde idag.


Men nu ska jag hoppa i säng och hoppas djuren låter mig få nån sömn.


/God natt

Av carriecarrie - 12 oktober 2011 20:06

Sky har saknat en kompis sen Blade dog, ikväll gjorde jag slag i saken. Nu har hon fått sin kompis...


   

Dom är väldigt lika varandra, man ser bara nån enstaka liten skillnad på dom. Trots sin likhet är dom inte släkt.  Hennes kompis heter Meja och är en go och social liten tjej.


Sky har fräst ifrån några gånger samtidigt som hon är nyfiken. Jag tror absolut inte att det kommer att bli några problem mellan dessa tjejer.


Det var en trött liten kille som gick och la sig, vi var bortbjudna till Robert och Jennie ikväll men Alexander orkade inte. Så ska ringa till dom om en liten stund.


  Alexander somnade när han låg såhär, det såg inte speciellt bekvämt ut så jag la han till rätta sen. Han älskar båda katterna och tycker det är lite konstigt att dom är likadana.


Nu måste jag plugga..

Av carriecarrie - 12 oktober 2011 14:25

Jaha då sitter man här igen. Har man hunnit med att göra det man ville? Nej det har jag ju inte. Så ovanligt, är slö som jag vet inte vad. Ska läsa genom läxan en gång till nu innan jag ska hämta sonen. Var nyss på solbacken, då jag glömde vad jag egentligen skulle ha så blev det bara kattmat och sköljmedel.


Har haft lite kontakt med Michelle, men har inte träffat henne ännu, jag prövade att ringa till henne men fick ej något svar. Ska prova igen om en stund.


Jag fattar inte vad det är med mig, känner mig helskum. Jag är trött, får ingen ro är rastlös mm. Har inte en susning om varför, läxan har ju faktiskt gått bra och jag tror att jag hinner med det jag måste göra innan måndag. Får hoppas att Alexander vill sova mycket i helgen.

Nu ringer Rosita, orkar inte svara, jag har ingen ångest men jag är bara inte mig själv just nu. Hoppas det inte är viktigt, men då ringer hon nog igen.


Dags att plugga en liten stund innan sonen kommer hem.

Av carriecarrie - 12 oktober 2011 11:57

Har läst på läxan, tvättat 2 maskiner och sen sovit en stund. Nu när jag vaknade känner jag mig sååå stressad, jag vet inte varför. Ska försöka få i mig nått innan jag kanske tar en promenad upp på solbacken för att handla det viktigaste. Jag behöver frisk luft. Sen blir det att fortsätta plugga. Michelle har inte ringt ännu, får se när hon hör av sig.


Av carriecarrie - 12 oktober 2011 07:47

Det var kallt imorse då jag lämnade lilleman på dagis, det var frost på bilen. Jag tänkte att jag har otrolig tur som slipper stå och skrapa bort isen från rutorna på bilen som jag vet många andra får göra. Jag behöver ju bara klä på lillen och traska iväg, och endå är vi ju på hans dagis efter en minut, underbart  .


Innan vi promenerade iväg så hade vi vårat vanliga morgonmys i min säng med en flaska välling denna morgon. Efter att han hade druckit upp vällingen var det hög tid att gå upp och göra sig iordning. Det var full fart på lillknodden imorse, han var så glad och positiv. Jag tror han får en bra dag på dagis idag.


 


Själv ska jag sätta mig med läxan en stund, meddans jag  väntar på att Michelle ska höra av sig.  Ska bli kul att se vad det är för program hon ska visa mig på internet. Sen får vi se hur det går med hennes diskmaskin också. 


Måste dammsgua också men det går ju faktiskt väldigt fort. Men nu måste jag läsa genom sidorna jag har i läxa. Det var ett hemskt kapitel den här gången också, jag förstår inte varför våran lärare måste ge oss så hemska saker att läsa om. Kunde det inte få vara något roligt istället för om mord och dränkta kattungar mm?. Sånt tycker inte jag är nå kul. Men what to do?. Time to work!.


/See you

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards