Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av carriecarrie - 9 oktober 2011 19:11

Jaa nu är det kväll och allt är lugnt, jag har ett doftljus tändt i vardagsrummet och lugnet har lagt sig i lägenheten. Pojken sover, katten sover i min säng,  själv ska jag sätta mig med en kopp te framför Skilda världar.


Kom nyss ut från duschen, härligt härligt. Är inte speciellt trött för tillfället men det kommer väl när jag sätter mig framför tv:n.


//Ha en bra kväll alla i detta avlånga land.

Av carriecarrie - 9 oktober 2011 16:42

Var förbi hos Lise en vända efter att pojken hade sovit, barnen var kanske inte på sitt bästa humör men det gick endå ganska bra. Nu har jag dock en grinig son här hemma som jag ska försöka få i lite mat. Nu står han här och gnäller så det blir inget långt inlägg. Kan nog skriva lite mer när han sover för natten. Hur somhelst så var det trevligt hos Lise..


  Det var ett tag sen lillkillen såg sin faster, dom verkar ha mycket roliga hemligheter tillsammans. Mys med fatser är ju en favorit  .


  Kusin Felicia..


  Dom fick lite yoghurt när vi var där. Men nu står min son och slår på datorn och är allmänt sur, ska ge han mat och underhålla han en liten stund innan han ska hoppa i säng.


Han har väl inte haft världens bästa dag.

Av carriecarrie - 9 oktober 2011 11:07

Igår blev det inte många inlägg så jag kan ju passa på att slänga in ett till nu. Rossan med famlij var här en stund och surrade och drack kaffe, det blev ingen lång stundf då Mona plötsligt var utanför dom, tanken var ju att dom skulle stanna lite längre men what to do?., Anyway så blir det kanske ett besök hos dom lite senare.


Nu funderar jag på att kanske chilla en stund med min busiga son, han verkar faktiskt ganska trött. Då han vräkte i sig så mycket till frukost funderar jag på att vänta en stund till innan jag gör lunch, kanske gör jag lunch runt 12 istället för som jag brukar , i vanliga fall gör jag ju lunch runt 11.


Alexander var så söt innan dom kom för han tvingade mig att ha på mig kepsen, jag gillar min keps men det var ju roligt att han hade bestämt sig för att jag skulle ha den. Han tog inte ett nej, så det var väl bara att lyda..


 

Känner mig lite fånig men rätt ok faktsikt. Den här kepsen fick jag av hans farsa för längesen.


Nu sitter han här och lägger pussel så jag ska väl göra honom sällskap en stund..


    Pussel är alltid kul för min son som älskar att tänka och lista ut saker. Good boy.

Av carriecarrie - 9 oktober 2011 09:00

Denna morgon väkte sonen mig 06:10. Jag var och är fortfarande dödstrött, jag vet inte hur jag ska bli pigg idag, just nu försöker jag bli pigg med kaffe men utan resultat. Jag har nog druckit så mycket kaffe i mina dar så det har slutat fungera som något upppiggande för mig.


Till frukost blev det gröt och smörgåsar, Alexander vräkte i sig. Han åt upp nästan 2 stora smörgåsar och 2 stora portioner gröt, hmm får se om han orkar äta så mycket till lunch.


Han väkte mig 2 gånger inatt och var ledsen eller rädd för nånting. Första gången var klockan lite efter 2 så då satte jag mig bredvid hans säng på golvet, han somnade om nästan direkt så jag gick och la mig igen. Efter bara nån timme så väkte han mig igen, jag orkade inte vara vaken med honom så han fick komma och lägga sig i min säng, han somnade om och sov till 06:10 för då var det morgon ansåg han.


Jag tror Rossan med familj kommer hit om ca en timme, vi pratade om det igår. Det skulle vara bra om Alle fick leka med Felicia en stund innan lunch, då kanske han sover mitt på dan idag, det är ju inte alltid som han vill göra det, men då jag är så extremt trött så skulle det vara skönt om han ville det.


Nu ska jag tömma diskamskinen och torktummlaren innan jag startar en tvättmaskin och sätter mig och ser på barnkanalen med min son. Kanske her jag igång nån barnfilm, får se. Rossan hör nog av sig snart hoppas jag.


/See you soon.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards