Alla inlägg den 7 november 2011

Av carriecarrie - 7 november 2011 20:46

Kom nyss ut från duchen, sonen sover och jag tar det bara lugnt. Liia har farit hem med Dewey nu, men jag tror dom kommer tillbaks imorgon. Jag är trött, ska snart ta en kopp te och sätta mig i soffan och se på det okända. Jag vet att jag verkligen har varit dålig på att blogga dom sista dagarna men det har helt enkelt inte funnits tid eller ork för det.


Denn dag har varit lugn, jag var på barn med Alle imorse och tog prover, sen lämnade jag han på dagis. Efter det stupade jag i säng och sov ca 2 timmar. Blev väckt av mobilen som ringde och sen plingade det på dörren. Liia stod här utanför och var överlycklig. En riktigt fin tjej. Liia och jag har kommit varandra väldigt nära tack vare en person, en person som jag aldrig mer vill se, men det kan man ju förstå om man vet vem det är. Anyway så har Liia hängt här hos mig hela dagen. Rosita kom förbi och hämtade Tarzan också, hon blev kvar en stund då vi behövde prata genom våran lilla fest.

Annars har det varit lugnt.


Fortfarande har det inte kommit någon snö, det är väldigt ovanligt men jag personligen tycker om temperaturen och att slippa skotta snö från bilen. Men det är ju klart att man trots det vill ha en vit jul, får väl se om snön hinner komma eller om det här blir en vinter utan snö.


// Chiao.

Av carriecarrie - 7 november 2011 09:17

Jaa efter dessa hektiska dyng är jag helt slut. Har haft jätteroligt med mina vänner.


Men nu sitter man här i sin lägenhet igen helt själv. Det är faktiskt riktigt skönt med lite alonetime. Sonen på dagis, katterna är lugna. Har ju Dewey här, han är inte min katt men han är sååå söt. Tarzan är kvar här men ska hem idag.


För stunden ska jag bara lägga mig och sooovvaaaaa en stund. Sen måste jag städa städa städa. Efter festen ser ju lägenheten som sagt ut som ett bombnedslag, ska också fara till solbacken och handla och panta burkar och flaskor. Måste in på apoteket också och köpa mer medecin till Alexander.


 


En bild på Dewey i min säng, han är så söt den här katten. Mina tjejer accepterade honom direkt och detvar ju bra med tanke på att jag ska vara kattvakt till han då och då, det är ju som alltid skönt när det fungerar.


// See you

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards