Alla inlägg den 15 november 2011

Av carriecarrie - 15 november 2011 13:41

Jag känner mig verkligen inte pigg, är trött och frusen. Jag hade gärna lagt mig i ett bad men hinner inte nu då jag snart får besök av Rosita och Felicia.


Jag har verkligen inte gjort nånting idag, bara dammsugit och startat några maskiner. Ska försöka få undan lite mer innan Rossan ringer.


    


Ser sjuk ut, kanske har jag bara sovit för mycket idag. Men jag kunde inte sova inatt, eller jag sov väldigt oroligt inatt. Jag skickade ett sms till min moder och sen fick jag ett svar som gav mig panikångest. Hon var jättetrevlig mot mig och menade absolut inget illa, men hon nämde en sak som för mig blev kaos. Jag måste prata med henne om det, men det får vänta för nu har jag viktigare saker framför mig. Ska tömma diskmaskinen och ta mig en kopp kaffe meddans jag lyssnar på musik, det brukar få mig piggare.


//See you

Av carriecarrie - 15 november 2011 07:40

Min son väckte mig klockan 6 och var sådär extremt pigg som han har varit en gång tidigare. Inte kunde han ligga kvar i min säng då, det var ju bara att glömma allting som hette morgonmys. Han gjorde en del bus innan det var dags för dagis. Jag som var en zombie tvingade mig själv att gå upp bara för att kunna hålla koll på mitt yrväder. Han busade med skålarna, som tur var så var det slut kattmat i dom, sen drog han fram ett gäng blöjor och tänkte spola ner dom i toan, tur man är snabb och han stoppa honom i sista sekunden. Hade ju inte varit så kul om han hade hunnit spola ner dom, det hade ju varit pinsamt att ringa till någon och be om hjälp för att min egen son hade gjort nått sånt, duh.


Efter mycket bus och fullt ös så kunde vi äntligen traska iväg mot dagis. Alexander var såå söt för när vi gick dit fick han syn på månen. Han pekade på den och sa boll, gud så söt. Jag rättade honom och sa Måne. När vi kom fram till dagis så berättade han genast för Malin om Månen som vi såg, riktigt gulligt.


Nu ska jag sätta mig med mitt kaffe och se på Skilda världar. Sen ska jag väl ta tag i det sista av städningen innan Rossan ringer.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards