Alla inlägg den 8 november 2011

Av carriecarrie - 8 november 2011 21:43

Städat, och umgåts med Liia idag. Har varit en vända på solbacken med Liia hia hia. En gubbe fes och Liia blev rädd, så jävla dålig hon är, nu sitter hon här bredvid mig och skrattar som vanligt. Fråga mig inte om jag har druckit.. Liia är så knäpp. Här kommer en bild på henne:


 


Alexander har varit go och glad som alltid. Han var trött när jag hämtade honom på dagis så det blev en tidig kväll för min ängel:

   


Han var blöjfri en dryg timme ikväll, han var riktigt duktig på att säga till när han behövde kissa. Det hände bara en olycka. Det är otroligt hur snabbt han lär sig. Mammas eviga stolthet.


Det här inlägget är det töntigaste jag har skrivit...Hmmm tack LIIA!.


//God natt


Av carriecarrie - 8 november 2011 08:56

Sitter här ock känner lugnet. Har gjort en enkel ändring i bloggen som ni ser. Orkar inte anstränga mig så det är mest en rolig grej denna morgon.


Var på möte med Kerstin när jag lämnade sonen på dagis. Då Alexander är lite långsam i talet så har han fått träffa en logoped som har tittat på honom några veckor och gjort en liten bedömmning som jag och Kerstin gick genom. Ska ha ett möte med henne också längre fram. Hon har skrivit vad hon har sett hos Alexander, jag fick med mig papprerna hem så efter att ha städat i min svinstia som jag lever i nu och gjort om den till en lägenhet igen så blir det att sätta sig med en kopp kaffe och läsa genom papprerna en gång till.


En av frågorna som hon tog upp var hans hälsa, jag tänkte direkt. Vad menar hon?, det är ju inget fel på hans hälsa. Men hon hade mycket funderingar när det gäller han epilepsi, typ vilken sorts epilepsi har han?, har vi röntgat honom för att se om vilekn typ han har och hur kraftig?. Min första tanke var finns det flera olika sorters Epilepsi?. Jag visste bara att det fanns 3 olika sorters anfall, små, medel och stora. Alexander får stora anfall när han krampar. Men sen då jag tänkte efter så är det ju väldigt logiskt att det finns olika sorters epilepsi. Det kan ju säkert vara på olika ställen i hjärnan och olika orsaker, därefter dom olika anfallen. Hmm nån som kan mer än jag?, har jag rätt eller fel?. Hmm intressant är det iallafall, så när Nina som är Alexanders läkare hör av sig nästa gång om proverna så ska jag ta upp det med henne.


Sen var det prat om motoriken, han är ju delvis tågångare så därför är han inte alltid helt stadig. Jag har ju varit hos sjukgymnasten med han som sa att det bara är att vänta ut han för han kommer att bli stadigare när han slutar gå på tårna. Men det köpte inte riktigt logopeden eller Kerstin på hans dagis, så på mötet vi ska ha så ska jag säga till Anna som logopeden heter att hon får ringa till sjukgymnasten själv. Anna och Kerstin tycker att det borde finnas något man kan göra för att träna Alexander lite mer i att bli stadig. Eler träna kanske jag inte ska säga för gå det kan han ju, men hjälpa honom kanske är ett lite bättre ord.


Jaa det var väl dom 3 punkterna som mötet handlade om idag, talet, motoriken och hälsan. Alexander är ju ett barn som kanske behöver lite extra stöd och hjälp med en del saker. Jag älskar honom och är jättestolt över min son. Alla barn är olika, han ligger bra till och förstår allt man säger. Han är verkligen mammas stolthet.


Måste berätta att han gick på toan helt själv och kissade andra gången idag, självkart höll jag i honom. Men jag tror att det kommer att bli billgare med blöjor framöver, då han är så duktig på att säga till nu. Hmm hur långt tid kan det tänkas ta innan han är helt blöjfri på dagarna? Jaa det blir spännande att se   .

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards