Alla inlägg den 9 november 2011

Av carriecarrie - 9 november 2011 22:14

Då Rossan tyckte att det var jobbigt att läsa min blogg när den var röd så gör jag väl den grå då  . Kvällen har varit lugn, har bara slöat framför tv;n. Liia är här. Det blir en tidig kväll då vi har varit uppe till minst 1 varje natt. Sonen sover, katterna sover, what to do?. Sova själv kanske eller?. Jag är sjukt trött så why not?. 


Äntligen ser inte lägenheten ut som en svinstia längre. Skööönt att det inte behöver städas mer imorgon. Har verkligen inget att säga egentligen, Liia sitter bredvid mig och retas som hon alltid gör... Börjar bli less så nu hoppar jag i säng.


//God natt

Av carriecarrie - 9 november 2011 07:49

Känner mig som en klubbad säl. Alexander väckte mig 06:30 och sjöng kareoke, på sittt lilla sätt, hmm inte så uppskattat av mamma. Försökte få han att somna om vilket visade sig vara helt omöjligt så jag gav upp. Han sprang direkt in i vardagsrummet och väckte Liia. Dom är bara för söta tillsammans, varenda morgon han väcker henne blir hon så otroligt glad, jag tror han tycker det är roligare att väcka henne än mig för jag kanske inte alltid är världens lyckligaste när jag blir väckt. Men fördelen med att han inte ville låta mig sova sista halvtimmen var ju att vi hade en trevlig stund alla 3 i vardagsrummet inna Liia skulle till jobbet och Alle till dagis. Alexander sprang runt och hade sin lilla upppvisning meddans jag och Liia drack kaffe. Alexander är så söt när han har sina morgonbus, ibland är han extremt sugen på att synas och då går det verkligen inte att missa honom.


Det blev sent inatt som vanligt när Liia är här. Vi satt och pratade till 1 nångång. Så därför ska jag inte klaga men ska passa på att sova en stund nu istället då jag ska vara på möte klockan 11. Direkt efter mötet ska jag hem och städa det sista som jag inte tog igår. Katterna är så pass lugna nu så kanske kan jag sova ostört. Inatt höll dom igång alla 3. Dewey är här, Liias katt får vara här ganska mycket då han trivs med sällskapet, men han är alltid hennes katt, så till alla nyfikna så äger jag 2 katter inte 3. Jag ska ringa till veterinären och försöka få tid för vaccinering och chippning på mina skönheter. Liia har gjort det med Dewey, jag har tänkt göra det länge med Sky men har inte haft råd. Jag ska ta mig råd och göra det med både Meja och Sky, men det blir kanske efter jul då jag måste lägga mina pegnar på annat före.


Vill också be om ursäkt för mitt extremt omogna inlägg igår. Åtminstone för den extremt omogna delen av inlägget. Det ska inte hända igen, var bara så extremt övertrött, jag och Liia fick nog igång fel sida hos varandra.


 

(Liia)


 

(Me and only me)


 


Mejas ögon lyser upp mörktret.


//See you

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards