Alla inlägg den 16 november 2011

Av carriecarrie - 16 november 2011 21:15

Har haft en lugn och skön eftermiddag med min son och mina katter. Runt 18:30 kom Erica förbi och var här en stund. Alexander busade med henne en stund innan det var läggdags för honom. Sen satt vi bara och pratade rent allmänt om livet jag och Erica.


Jag älskar såna här lugna eftermidagar och kvällar, det ska det bli mer av i framtiden har jag bestämt. Familjemys och mys med bonussyrran. Kan det bli bättre?.


  Innan Erica kom var Alexander ganska lugn en stund. Vi busade i hans rum ett tag, sen satte han sig i vardagsrummet och lekte med sin pusselboll meddans jag läste i boken som jag har fått låna av Jennie.


Katterna softade i soffan.


    Jag har nog världens mysigaste lilla familj, jag kan verkligen inte klaga.


Alexander är i en extrem trots nu, men dom stunder han är lugn så är han riktigt go. Han har blivit mycket mera intensiv och testar mitt tålamod till gränsen nästan är nådd. Men det är bara att bita ihop och göra sitt bästa. Han är ju mitt allt lillkillen.


Han var blöjfri några timmar ikväll också, han är så otroligt duktig. Jag ska börja låta han var blöjfri helt och hållet när vi är hemma nu. Ikväll hände det bara en olycka, men det hör ju till. Min duktiga kille.

Av carriecarrie - 16 november 2011 12:04

Jag la mig runt 8 för att ta en powernap och vaknade nu, jag har alltså sovit 4 timmar. Vad är det med mig?. Har varit så onormalt trött sista veckan, jag har inte en susning om varför. Om en timme ska jag vara på Alles dagis som sagt och gå genom det som Kerstin och jag pratade om på förra mötet. Men nu ska Anna också vara med, alltså logopeden på Alles dagis.


Jag är fortfarande sjukt trött, ska gå ta en kopp kaffe och läsa genom några papper innan jag traskar iväg. Får väl städa efter mötet innan jag ska hämta Alexander. Jag borde inte vara så trött under resten av dagen. Men man får väl se...


//See you

Av carriecarrie - 16 november 2011 07:38

Min son väckte mig klockan 6 och var riktigt jobbigt busig denna morgon. Jag gjorde i stort sett allt jag kunde komma på för att han skulle lugna ner sig, men det var nästan omöjligt. Hmm väldigt trevligt, nåja jag får väl vara glad så länge han är frisk och mår bra, dock undrar jag var han plötsligt får denna energi ifrån.


Jag bloggade inte så mycket igår eftersom jag var med Rossan och sen senare på kvällen fick killbesök och ja han är bara en vän. Hursomhelst så var det hemskt trevligt att få besök på kvällen när pojken hade gått och lagt sig.


Nu blir det att ta det lugnt och sen fortsätta att göra nytta. Klockan 13 ska jag tillbaks till Alles dagis, ska vara på ett viktigt möte då. Det var tur att Kerstin sa till när jag lämnade honom för det hade jag totalt glömt bort.


 

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards