Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av carriecarrie - 13 augusti 2011 22:18

Vi drog oss iväg mot Rossan runt 9:30 så det blev betydligt tidigare än vi hade planerat, men sånt är ju alltid skoj. Barnen ville gå till lekplatsen direkt vi kom dit, så vi begav oss dit en stund.


      Då barnen lite senare hade ätit lunch så for vi upp på solbacken och handlade hela gänget innan det var dags för två trötta barn att sova en stund. Det visade sig vara helt omöjligt för Alle att somna så tillslut var jag tvungen att fara hem med honom, han fick en flaska välling och somnade nästan direkt. Drygt 2 timmar senare vaknade vi båda två och begav oss Till Rossan och Felicia igen. Vi åt en god middag och hade riktigt mysigt med barnen tills det var dags att fara hem. Tack för en superdag, Alle, Rossan och Felicia  .


 

För ovanlighetens skull så åt jag godis efter middagen, det är inte ofta jag äter godis när jag ser på film då jag är en popcorn tjej. Men som ni ser på bilden så fick barnen popcorn, dock fick dom hjälp av mig att äta upp allt.

Då vi kom hem fick Alle ett bad och nu sover han, själv kom jag nyss ut från duschen och ska nog duna alldeles snart.


/God natt

Av carriecarrie - 13 augusti 2011 09:07

God lördagsmorgon!


Alexander väckte mig en gång inatt och slukade en hel flaska välling, men då efter det fick jag sova till halv 7 och det var riktigt härligt. Halv 8 gick vi upp och åt frukost och efter det har vi lekt i Alles rum, Sky har suttit i fönstret och jagat en fluga, fick mig ett gott skratt när hon ramlade ner. Kattungar kan verkligen ramla på alla sätt som går tror jag.


Det är roligt att Sky och Alle är så bra kompisar, visst har Alle fått sig några klösmärken men dom flesta är faktiskt från Lusse och inte från Sky. Sky i sin tur är dock lite för snäll, så ibland får man gå emellan. Men jag tycker det går otroligt bra, då Alle är väldigt snäll mot djur.


  Kompisarna.


Nu blir det att göra sig iordning och fara till Rossan och Felicia som vi ska spendera dagen med.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards