Alla inlägg den 4 april 2012

Av carriecarrie - 4 april 2012 21:50

Har nyss varit ute med hunden på kvällsrastningen, det är så härligt ute alltså. Jag vet att jag sa att jag skulle lägga mig tidigt men ni som föjer bloggen vet nog nu att det sällan blir som jag säger i den frågan. Alexander sover fortfarande, jag ska gå titta till honom innan jag går och lägger mig. Jag förstår inte varför han var så slut när han kom hem, så jobbig kan ju inte dan ha varit för honom... Eller kan den ha varit det?. Jag ska prata med dagis imorgon för det här är inte normalt, alternativ 2 är ju att det är som jag absolut inte vill, att han helt enkelt är påväg att bli sjuk igen.


 


Jag hade extremt lite att göra så jag blev lite ego. Har också tänkt på att det är 4:e April idag, om exakt 2 månader på dagen blir Alexander 3 år, liksom 8 veckor. Jag tänkte på det när vi var på Maxi idag och han ville gå in i lekrummet som dom har där, rent spontant sa jag bara att han får gå in där om 2 månader. Det var först lite senare det plötsligt gick upp för mig att grabben faktiskt blir 3 år. Jösse tiden går, det syns på honom men jag personligen känner mig inte en dag äldre än när jag födde honom. Det är häftigt det där med tiden i livet alltså. Men på tal om tiden så är det defenitivt dags att hoppa i säng nu.


//Sov gott alla underbara läsare  .

Av carriecarrie - 4 april 2012 21:04

Jaa vi som bor i den här lägenheten är ovanligt trötta verkar det som. Alexander har sovit sen vi kom hem, det är inte ofta han gör det, jag hoppas bara att han inte är påväg att bli sjuk. Har varit in till honom och gett honom sin medecin + tagit av honom overallen. Jag hoppas han vaknar så pass mycket så jag får byta blöjan som han har, det kan ju inte vara mysigt att sova med den. Sky sover, Lusse sover, Chila ligger under min säng och vilar. Själv är jag ganska slö och ska göra en tidig kväll då sonen mest troligt går upp extremt tidigt imorgon, eller så inte det återstår att se.

Av carriecarrie - 4 april 2012 17:13

Det var en trött kille som jag hämtade idag, en trött och arg liten kille som inte ville göra nånting men samtidigt allting. För den stackaren blev allting bara fel, han somnade i bilen helt utpumpad. Nu ligger han i sin säng och sover, jag la honom där direkt vi kom hem. Jag ska låta honom sova en stund nu innan det blir dags för honom att gå och lägga sig på riktigt.


 


Klubbad grabb  .

Av carriecarrie - 4 april 2012 15:32

Att använda tvättstugan har inte varit några problem, härligt med rena kläder. Meddans tvätten var i torktumlaren så for jag en snabbvända till stan och köpte ett par solbrillor, ett linne och ett par shorts som jag har tittat på tidigare. Sen hämtade jag Erica som kom hit och var här en stund, trevligt. Vi tog en poskfika kan man nog säga:


 


 



Lusse lår bredvid sackosäcken och spanade in Chila som låg i hallen:


   


Chila spanade tillbaks. Då nu allting med tvätten är färdigt för idag så ska jag snabbt springa ner till Madelene innan jag tar en promenad med Chila upp på solbacken, jag behöver handla lite saker nu inför påskhelgen. Ska bli mysigt att få ge min son ett påskägg och bara umgås. Jag tänker se om det finns små träägg som man kan måla, det är ju lite lättare för Alexander att måla ägg om det inte går sönder. Hoppas hoppas!.

Av carriecarrie - 4 april 2012 08:14

Den här morgonen kom jag ihåg tvätttiden i tvättstugan. Dock kom jag inte dit före klockan 8 och jag hade tiden bokad från 7, men what ever. Det viktigaste är ju endå att kläderna blir rena, dessutom har jag bokat den imorgon igen mellan 10 och 14 så då har jag lite mer tid på mig. Då min torktumlare står som den gör på min tvättmaskin så vill ju inte farsan att jag ska använda den eftersom att det finns en stor risk för att den skulle ramla ner, hmm inte så lyckat om det skulle hända alltså. Nåja får se hur det går i den frågan längre fram. Annars har morgonen varit i stort sett som vanligt, hunden följde med och lämnade grabben på dagis, allting gick jättebra. Alexander trotsar mig mer eller mindre varje morgon, jag skulle nog säga att det var lite mindre den här morgonen, skönt det. Så nu ska jag bara ta det lugnt till klockan 9 då jag ska ner i tvättstugan igen.


 


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards