Alla inlägg den 9 april 2012

Av carriecarrie - 9 april 2012 22:48

Efter en lång underbar dag är det nu dags att krypa till kojs  .


 


Det är när man umgås med sina vänner och sonen som man verkligen upptäcker att man börjar må så otroligt bra. Alldeles nyligen befann jag mig i en riktigt kraftig svacka, men nu dom sista dagarna har jag mått bättre än någonsin, AWESOME.

Av carriecarrie - 9 april 2012 20:52

Nog blir det intensivt med 3 barn i en lägenhet och 4 vuxna, Men roligt hade vi och trött blev man, när alla hade farit hem så kände man hur trött man egentligen var. Vi vuxna pratade om allt möjligt meddans ungarna härjade fritt i lägenheten oftast var dom inne i vardagsrummet med oss. Tyvärr var Rosita tvungen att fara lite före dom andra vilket var synd men det blir fler tillfällen. När hon for gick jag och Linnea och beställde mat på big smile, föredetta Frasses, maten var inte allt lika god som tidigare, blev besviken men får försöka ge dom en changs till längre fram. Meddans vi var där så stannade Erica kvar med Jonas och Alexander. Erica är så duktig med barnen, Alexander kom på att han skulle trotsa och när jag kände att tålamodet började tryta så kom Erica och hjälpte till. Jag vet inte om Alexander fortfarande var trött eller om det var något annat, sen att han har kommit in i den hemska 3års trotsen gör ju inte saken lättare. Nåja det har i vilket fall somhelst varit en underbar dag med gänget  .


Bjuder på lite bilder från dagen.


                         


Tack för en underbar dag tjejer och ni barn också såklart, det måste vi göra om snart.


//Kram på er!.

Av carriecarrie - 9 april 2012 12:37

En kompis tog nyss en bild på mig som jag blev tvingad att lägga ut. Jag ser ut som hej kom och hjälp, man ser också min mage som måste bli lite mindre. Inte för att vikten direkt är mitt största bekymmer, men man hoppas ju på att se lite bättre ut om någon månad. Nåja här kommer en härlig sommarbild men ganska fånig bild på mig:


 


Ha ha är du nöjd nu?


Jag har fått undan det mesta nu vilket känns skönt, när diskmaskinen blir färdig ska jag tömma den och snöra in resten av disken i den, sen ska jag bara snabbt torka av diskbänken och sen äntligen färdig. Mitt sovrum måste också städas men jag kommer dock inte att bry mig om det idag då ingen har nån anledning att gå in dit. Barnen får leka i Alles rum.


//Ha en bra dag!.

Av carriecarrie - 9 april 2012 10:22

Alexander hjälper till med städningen, han dammsuger och plockar undan mm. Min duktiga pojke som älskar att städa, måste ju få lite finare hemma innan tjejerna kommer. Pratar med Linnea just nu, ska nog hämta henne runt tvåtiden.


   


Chila älskar dammsugaren, när Alexander dammsuger så attackerar hon dammsugaren, gud så söt. När jag köpte henne så var hon rädd för dammsugare, nu är den mera som en rolig leksak för henne. Kan bli lite jobbigt när hon sätter igång men hon lyssnar åtminstone när man säger till henne.


 


Ska fortsätta med städningen och hoppa in i duschen innan alla kommer, den här dagen kommer att bli AWESOME!!!  .

Av carriecarrie - 9 april 2012 00:14

Jag har alltså inte kommit i säng ännu då jag sitter här och skriver ett nattinlägg. Jag kan inte sova, Sky driver mig till vansinne med sitt jamande, Chila är lugn och Lusse är väl lite inne på Skys nivå, han jamar inte men dom håller på som kaniner lite då och då, alltså tur att han är kastrerad. Det skulle verkligen ha blivit söta kattungar då Lusse är en riktigt stor kisse, han är högbent och ganska bastant meddans Sky är liten och långhårig. Hursomhelst så är ju inte nått sånt akutellt då jag har bokat tid för sterilisering. Jag tycker det är så hemskt med alla sommarkatter mm, det är så många som inte har något hem eller hamnar i fel hem mm, jag vill absolut inte utsätta Skys ungar för det så därför har jag tagit beslutet att sterilisera min vackra tjej. Då jag var hos Madelene idag så pratade vi om att para Chila och Wox, jag är ju grymt sugen på att göra det nångång om det visar sig att tillfälle ges, men Madelene verkar inte lika sugen på att para sin hund med min, får väl se vad framtiden har att ge.


 


Här ligger hon min fina tjej, hon sov när jag tog fram kameran men vaknade såklart när jag tog bilden. Hon var så söt när hon låg där och blundade. Nu har hon nyss lagt sig under sängen så eftersom alla i den här lägenheten sover, förutom katterna då, så borde jag själv göra ett försök att sova.


//God natt alla underbara .

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards