Alla inlägg den 13 april 2012

Av carriecarrie - 13 april 2012 14:44

Jaa idag är det de nu igen. Sov bort hela förmiddagen, sen då jag vaknade lite efter 12 gick jag upp och tog ut Chila på en kortis innan vi gick in till Madelene och drack kaffe. Hundarna busade som vanligt, det måste ha gått ovanligt våldsamt till idag då Wox blödde nedanför ögat, Chilade hade nog gett han ett nyp och inte nog med det så hade dom tillsammans förstört soffan hos Madelene, stackarn. Vi bestämde oss för att gå ut med dom:


 



Våra fina hundar  .


       


Jag älskar att vara ute och gå med grannen och hundarna, idag var det extra härligt då vi gick eljuspåret utan att få något möte, hundarna sprang runt och det var riktigt varmt ute, livet är på topp sånahär dagar  .


Sen avslutade vi med en kaffe och en rök hemma hos mig på balkongen:


         


Jag är lycklig som har en stor balkong, stackars Madelene har ju ingen balkong eller uteplats. Men då vet hon att hon alltid är välkommen upp till oss, underbara granne. Nu ska jag hämta sonen på dagis.


//See ya!.

Av carriecarrie - 13 april 2012 07:42

Den här morgonen har varit helt underbar, Alexander och Chila har skött sig exemplariskt. Alexander busade inte äns nu på morgonen, han kanske var upptagen med att äta chips och dammsuga med sin egen dammsugare. Jaa det där med chipsen var väldigt dumt, det var ju nu så att jag hade glömt skålen framme på vardagsrumsbordet igårkväll eller inatt kanske jag ska säga och det var ju min son inte sen med att utnyttja, men vem skulle inte vara det liksom?. Hursomhelst så var det så pass lite kvar så jag ville inte bråka om han för några ynka chips liksom. Ganska snabbt efter att vi  hade gått upp och gjort oss iordning så promenerade vi iväg mot dagis, Alexander gick på ena sidan och höll mig i handen och var lugn och glad, Chila gick på min andra sida och var lika lugn som Alexander, hon drog inte i kopplet en enda gång AWESOME!!!. Chila brukar i vanliga fall dra mer eller mindre mycket i kopplet, kanske var hon lugn för att hon fick busa med Wox igår, kanske var hon lugn bara för att liksom. Men det var riktigt härligt att gå till dagis med en lugn pojke som inte sprang iväg och en lugn hund som gick bredvid mig hela promenaden.


Jag ska ta upp med dom på dagis nu att han borde få vara blöjfri även där på dagarna, hemma är han ju det och visst händer det någon olycka någång men det blir mer och mer sällan då han är så duktig på att säga till. Han har fortfarande blöja på natten men det ska han snart få börja vara utan. När jag var hos Camilla igår fick jag ju veta att Elina är helt blöjfri nu, hon är lite drygt 2 år så det blev jag imponerad av. Men man ska aldrig tävla när det gäller barn, varje barn har sitt tempo och jag är otroligt stolt över min son.


Snart får jag besök så nu ska jag vila en stund innan.


// Kram på er.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards