Alla inlägg den 12 april 2012

Av carriecarrie - 12 april 2012 23:45

Jaa så har det sett ut sista dagarna, jag har varit upp till runt 1 på natten och går upp lite före 7 på morgonen för att lämna sonen på dagis. Vet inte varför jag har så svårt att komma i säng nu förtiden, det är väl kanske inte helt bra jämt. Vissa nätter är man mer orolig än andra. Sen så har jag ett dilemma som jag måste försöka ta mig ur, men det rör bara mig själv och ingen annan.


Innan Alexander gick och la sig så spenderade vi eftermiddagen med Madelene och Wox, först var vi hos dom och drack kaffe, inte Alle då såklart. Sen körde jag iväg och beställde pizza med min son innan jag, Madde och Alle åt skräpmat hemma hos oss, hundarna busade en hel del, Chila var så trotsig ett tag så jag höll på att gå upp i nova. Det är tur hon kan lugna sig tillslut. Madelene var en ängel och tog med sig Chila på en runda när hon gick med Wox, jag blev otroligt glad när hon berättade att det hade gått så bra att gå med båda. Alexander ville också följa med men han var lite för trött så han fick stanna hemma:



Hjärtat mitt  


Men nu ska jag försöka komma i säng före 1 så nu säger jag...


 


//God natt 

Av carriecarrie - 12 april 2012 08:15

Jag sitter här och är astrött rent ut sagt. Kom på att jag hade tid i tvättstugan till 12 idag har nyss slängt i 2 maskiner där, jag som hade lovat att vara med Camilla, det värsta är ju också när man inte kan höra av sig. Ska gå dit så fort tvätten är färdig och hoppas på att hon förstår, jag är inte så orolig då hon brukar förstå, det känns bara förjävligt att man inte kan höra av sig. Jaja inte mycket jag kan göra åt den saken just nu. För tillfället ska jag sätta mig och fortsätta se på Andra avenyn, jag älskar den serien så meddans tvätten är igång så ska jag lata mig. Chila är ju nyrastad och allting är som det ska, det enda jag måste göra idag är att dammsuga vilket börjar bli en vana då det behövs minst en gång om dagen. Både hunden och pojken drar ju in en massa efter varje gång vi varit ute. Såhär ser det ut när Chila väntar utanför dagis nutid:


 


Inte mycket snö kvar alls nu där hon sitter, jag kom ihåg hur mycket snö det var när vi nyss hade skaffat henne, jösses alltså!. Nåja jag tänker bjuda på lite bilder från gårdagen för det är ungefär så det går till när jag brukar hämta min son på dagis. En promenad till dagis tar ca 2 minuter, en promenad från dagis kan ta allt mellan 5 minuter och upp mot en timme ibland om inte längre.


   


Först stannar vi ju och gungar och sen:


   


Lekplatsen på gården, himla synd att det blev en suddig bild på Alexander men jag lägger ut den endå. Jag tror Chila gjorde ett tvärryck i kopplet just när jag tog bilden. Efter att ha lekt där ett ganska bra tag går vi hem och börjar med maten.


 


Sen avnjuter vi en härlig måltid tillsammans innan det blir kvällbus/mys. Igår blev det i soffan.


   


Så det var lite från igår och nu imorse.


//See you!.


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards