Alla inlägg den 8 april 2012

Av carriecarrie - 8 april 2012 21:56

Vi tog en riktigt lång härlig promenad idag, Alexander var jätteduktig på att gå själv idag, jag tror inte han har gått så långt själv tidigare som han har gjort idag. Självklart gick han inte hela vägen då vi var ute och gick lite drygt 2 timmar men nog hade han och Chila roligt på promenaden, jag likaså, sen fick vi ju hem vagnen samtidigt vilket är ett stort +.


             


Härligaste promenaden på länge då alla var på topp och livet lekte för hela familjen, mina älsklingar.


Sen direkt när vi kommit in så såg jag att telefonen hade stängt av sig igen, suck, jag måste verkligen köpa en ny. Nåja slog på den och såg att Madelene hade skickat ett sms, så jag tog med mig Chila och gick ner till henne en stund, det blev kaffe och en massa prat, riktigt trevligt, hundarna busade som vanligt. Jag förstår inte hur Chilade orkade busa så pass länge som hon gjorde med Wox, men efter ett tag låg båda hundarna och flämtade på golvet. Men nu sover hon, ska se en film nu sen ta ut henne på en sista kvällsrastning.


 


Jag hos Madelene.



//Talk to you later.

Av carriecarrie - 8 april 2012 12:16

Många av mina vänner tycker att jag är så otroligt fin i rakt hår, då någon kompis har plattat det med en platttång, jag tycker också att det är väldigt snyggt, men äger för tillfället ingen platttång, kanske skaffar jag en så småningom. Hursomhelst så funderar jag på att fara till frissan någon dag och klippa topparna och kanske göra håret rakt. Då jag rakpermanentade håret för mååånga år sen så blev håret rakt i många år, kanske skulle jag satsa på att rekpermanenta det igen och se om jag får samma resultat igen, det var ganska häftigt att det blev så men jag tror att det beror på att jag hade ganska långt hår på den tiden så det tyngdes ner mer och mer helt enkelt. Nåja vi får väl se när det blir, att gå till frissan är ju inte direkt gratis och att skaffa platttång är ju inte heller det billigaste inköpet då jag vill ha en som är riktigt bra + alla hårsprayer som följer med för att håret inte ska ta allt för mycket stryk av det. Någon frågade mig och jag ville ha lugg igen, jag har haft det till och från, tjaa kanske inte just nu men man får väl se vad man bestämmer sig för då man sitter där hos frissan, det jag har nu är ju inte direkt någon frisyr eller nånting. Nåja jag får väl fundera vidare på det, nu ska jag ta en promenad med min hund i det härliga vårvädret. 




//See ya! 

Av carriecarrie - 8 april 2012 09:37

Jag tror att vi alla som bor i denna lägenhet är ganska trötta, det har varit en del gnäll till och från från Alexander, hunden har varit slö och ville inte gå före 9 denna morgon, katterna sover. Det blir mest troligt en ganska lung dag idag. Ska städa också så det är någorlunda fint hemma när alla kommer imorgon. Annars har jag inga större planer faktiskt. Ska ringa Rossan då vi eventuellt skulle ses en stund idag, det skulle faktiskt vara riktigt kul om jag lyckas få med mig henne på en promenad med hundarna för Chila skulle verkligen behöva få lite motion idag. Men först nu ska jag gå ta mig en kopp kaffe så man blir människa igen, kanske passar på att ringa till Rossan undertiden då jag tycker det är så mysigt att prata med en kompis undertiden.


 


Inte är man jordens piggaste människa, den här bilden togs iof i förrgår men man känner sig nog lika trött som man var på bilden. Funderar på att snart byta ut min hästsko i läppen mot min ring, har saknat den så sjukt mycket alltså, men får se vad det kan tänkas bli, jag har ju ett gäng smycken till läppen och omväxling förnöjer ju alltid.


//Ha en bra dag!.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards