Alla inlägg under april 2012

Av carriecarrie - 3 april 2012 11:33

Igår fick jag en extremt jobbig nyhet igen, ovanligt för mig, det får ju aldrig vara helt bra. Jag var så glad efter att dom hade varit här och vi hade bestämt när jag ska få mitt nya kök mm, livet var på topp. Sen på eftermiddagen fick jag ett telefonsamtal, ett samtal som gjorde att all den där glädjen jag kände var som bortblåst på 5 röda. Jag kände bara en enorm smärta inom mig igen, smärtan får liksom inte gå över helt. Jag tänker inte berätta här i bloggen vad det handlar om, jag tänker inte heller berätta det för alla mina vänner. Orsaken till att jag skriver det här är för att jag själv måste få ut lite av det jobbiga. Det är tragiskt att jag inte ska kunna berätta en del saker för dom vänner jag har, inte heller för dom vänner som jag tror står mig närmast. Några av er kommer att få veta det, andra inte. I nöden testas vännen! säger man inte så?.  Jag kan direkt säga att det inte handlar om min vän som ligger på sjukhus med cancer. Nu kommer farsan så nu slutar jag skriva.


 


Ska jag våga berätta eller inte?. Det är frågan. Det gäller att hålla masken, eller hur!.


//Talk to you later.

Av carriecarrie - 2 april 2012 09:44

Alltså ibland är det så skönt att bara släppa allting och ta sig en promenad med sin hund. Jag är verkligen en person som inte klarar mig utan hund. Jag har försökt men det är helt enkelt omöjligt. Det är inte så kallt ute som jag trodde det skulle vara. Jag älskar den här vårluften som har kommit nu. För tillfället sitter jag och väntar på alla som ska komma, det ska bli så spännande att se vad dom säger och gör idag. Ska försöka att snabbt hinna plocka undan lite i köket innan alla kommer, Chila är ju som sagt nyrasta så hon klarar sig ett tag.



Jag och min älskade hund, LOVE  .

Av carriecarrie - 2 april 2012 07:51

Jag hade en riktigt mysig morgon med Alexander denna morgon. Vi låg kvar i sängen och hade mysigt innan vi gick upp och gjorde oss iordning.


 


Det bästa med morgonen är när Alexander är go och glad, bästa morgonmyset ever!...


Promenaden till dagis gick också otroligt bra, han var go och glad hela tiden, Chila som följde med är alltid glad. När vi kom in möttes vi upp av Malin som övertalade Alexander att ta av sig ytterkläderna då han inte ville det först. Sen sprang han in och hjälpte henne att duka mm. Jag sa hejdå och gick. Rastade Chila på vägen hem och allting var bra.


 



Men då vi kom hem så välte Lusse krukan som stod på köksbordet, ja jag vet att den inte ska stå där och jag vet att katter river ner saker. Men just denna morgon var det inte läge för det då det ska komma några killar klockan 10 och mäta skåpluckorna mm i köket. Ena stolen fick en dusch då det var vatten i krukan eftersom jag hade vattnat den typ innan vi gick. Lusse fick bråttom därifrån och tur var nog det eftersom jag kände mig aningen förbannad när det hände. Nåja det var bara att torka upp. Efter det satte jag mig här med mitt goda underbara morgonkaffe, det är himmelriket. En lugn morgon med en god kopp kaffe, AWESOME!!!. 

Av carriecarrie - 1 april 2012 22:12

Då har klockan hunnit bli ganska mycket igen. Dagarna går så otroligt fort nu när det är vår. Dock hörde jag att det skulle vara kallt hela veckan, inte lika kul, men det är bara att klä sig då det inte finns något dåligt väder utan bara dåliga kläder. Som ni såg i förra inlägget så var Olle här en kort stund och hjälpte mig, hans yngsta syster kom också in en stund när det var dags för dom att fara, så även hans farsa. Annkristin är ju bara för go, en glad, fin tjej helt enkelt:


 


Själv har mitt mående gått i vågor idag, jag har varit glad mestadels av tiden men sen har jag haft ångest till och från. Nu har jag lättare ångest så därför kanske det blir lite svårt att sova, ska renbädda min säng först så kanske det känns bättre sen. Är också lite nervös för imorgon då det kommer några killar hit som ska hjälpa mig att börja renovera i köket, spännande. Så snart har man ett nytt fint kök här hemma. Ska fota mitt gamla kök innan dom börjar renovera, minnen är ju alltid något speciellt trots allt.


 


Jag ser helt galen ut på bilden, kanske är det för att jag är mer eller mindre galen ibland. Nu ska sängen renbädddas sen ska jag sova.


//God natt!.

Av carriecarrie - 1 april 2012 19:21

Till att börja med så tog vi det bara lugnt hemma, jag försökte bla får Alexander att sova en stund men det var omöjligt så vi var uppe och läste lite böcker + busade med Chila mm.


       


Det var full fart på Alexander och Chila, dom har så roligt tillsammans när dom kommer igång. Man får dock vara där och hålla koll på dom då det kan blite väl livat ibland. Men så länge det inte går över styr så är det helt ok att dom leker med varandra. Själv satt jag och kammade Sky undertiden, det behövs för det kommer stora tussar med päls från henne nu.


Efter allt bus så tog vi oss ett bad och for iväg till Ida och Oscar som bjöd på middag. Alexander var betydligt lugnare där än vad han var hemma, men å andra sidan så var han jättetrött. Men bus har man väl alltid ork för, nåja så länge han är på bra humör och det var han:


   


Vi for hem runt 19, så nu sover han, Chila är nyrastad. Hon var ensam hemma när vi for dit bort, hon hade varit jätteduktig och fick komma ut direkt när vi kom hem. Så nu ska jag städa undan lite saker och bara ta det lugnt innan jag ska ta ut Chila på sista kvällsrastningen och gå lägga mig. Föressten Ida, tack för hjälpen med håret:


 


Underbara Ida som har gjort mig fin i håret. Olle är i bakgrunden, han ska fara hem alldeles strax, han hängde bara med för att hjälpa mig med en sak. Nu ska jag ringa till Rossan.


//Ha det!.

Av carriecarrie - 1 april 2012 12:49

Idag var vi återigen på lakkapää men idag red Alexander för första gången. Så duktig, han var lie rädd när han skulle sätta sig på hästen men när han satt där tyckte han att det var roligt. Åke gick ett varv med Nisse som hästen hette. Jag och Åke känner ju varandra från det att jag var liten, han är Ericas pappa.


 


 


Min duktiga kille. Han vägrade att ha en ridhjälm så han fick ha  sin egen cykelhjälm på sig, men det gick ju lika bra det  .


Efter ridningen ville han hoppa i borgen. Jag filmade en stund men den filmen blev tyvärr inge bra. Så jag lägger ut lite bilder igen.


 


Oj så roligt han hade, han ville inte lämna borgen så han fick hoppa ganska länge.


 


lakkapääs maskot, gud så söt. Denna nalle bjöd barnen på godis och ballonger. Nu står min son och diskar, jag ska gå se hur det går för min diskare. Har en känsla av att det kan bli ganska stökigt. Tur man har diskmaskin  .  

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards