Alla inlägg den 3 januari 2012

Av carriecarrie - 3 januari 2012 19:56

Efter att tagit det lugnt hemma en stund så drog vi oss iväg mot solbacken jag och Olle där vi handlade det som behövdes + lite till. Olle var jättegullig och köpte denna fina växt till mig:


 


Självklart kommer jag inte ihåg vad den hette och självklart ska den inte stå på mitt köksbord. Men den hamnade där för tillfället bredvid min jukkapalm. Jag älskar stora växter, det är roligt att se hur stora dom kan bli och med tiden blir väl lägenheten som en djungel haha. Har även fått undan lite mer, så trots att dan har varit väldigt kort så är jag hemskt nöjd. Pratade tidigare i telefon med Michelle, det låter som om hon vill hämta Lusse i helgen. Kanske får hon ta med sig Sky några dar så jag hinner städa, städa, städa utan att ha Sky springande framför mina ben hela tiden.

Av carriecarrie - 3 januari 2012 15:44

Hmm vars tog den här dagen vägen?, jag skulle sova en stund inte hela dagen hade jag tänkt. Men kanske var det just det som jag behövde få göra. Jag vaknade runt 11 av att Michelle ringde och frågade hur det var, sen tänkte jag gå upp och se på wife swap men somnade om istället.


Jag vaknade nu 15:30 och har bestämt mig för att gå upp, jag har inte dåligt samvete för att jag har sovit bort typ hela dan, men nu borde man försöka komma igång lite, kanske börja med att försöka äta nånting, sen städa i den mån det går och om orken finns fara till solbacken och handla det sista som jag behöver.


Jag mår lite illa så det blir att ta det extremt lugnt men försöka få lite nytta gjort endå. Jag mår inte dåligt över att ha sovit bort hela dan tvärtom så tror jag det hjälper mig att bli frisk snabbare om jag sover. Allt jag vill är ju att få hem min son och börja leva som vanligt igen. Ingenting är sig likt utan honom här hemma. Jag vill också komma igång med träningen igen, jag vill inte äns veta hur mycket jag har lagt på mig, men med nyttig mat och lagom dos träning så ser jag nog ut som jag vill till sommaren.


På mötet igår bestämde vi ju att jag skulle börja om att ta min medecin igen, det är inte det att jag har struntat i det men jag har helt ärligt glömt bort att ta den. Det har inte varit så att jag har gått upp på morgonen bara för att ta den, jag sover ju mest bort dagarna just nu. Det var nog igår som jag höll igång mest och igårkväll kändes det som det blev lite för mycket. Men eftersom jag tycker det var värt det så blev denna dag en sovande dag, helt ok enligt mig. Frisk kommer jag att bli, frågan är väl bara när. Men eftersom allt annat har gått så fort så kommer nog det här att gå relativt fort också. Får väl se vad dom  säger imorgon när jag kommer dit  .

Av carriecarrie - 3 januari 2012 07:52

Vardagen kom tillbaks som ett skott, jag sitter här alldeles slut. Var nyss och lämnade sonen på dagis, jag saknar honom redan. Det som är jobbigast nu är att jag inte orkar ta hand om han ännu, han är underbar, han är go och glad. När jag hade han hemma inatt så kändes allting så bra, klockan 2 kom han in till mig och var törstig:


 


Sen kom han såklart på att han skulle vara vaken till halv 4, jag som verkligen har saknat honom ville vara med honom varenda sekund av det här dygnet. Det slutade med att jag satt i hans rum och höll honom sällskap till han somnade om. Sen gick jag och la mig igen men kunde inte somna om.


Jag ska gå lägga mig nu och sova så jag slipper ha ont, så orken kommer tillbaks, så jag kan hämta min son och ha honom hemma som vanligt igen. Det  här med att inte orka ta hand om honom känns som rena totyren, jag vill ju bara få vara med honom. Imorgon ska jag åka till sjukhuset och ta bort agrafferna, får hoppas det blir bättre efteråt. Men jag har inte en susning då jag aldrig har varit i den här situationen förut. Kan bara hoppas att allting går över snabbt så jag kan ta hand om mitt hjärta igen. Den här morgonen är jobbig, jag har varit sååå sur pga sömnbristen, smärtan och hela situationen. Livet kan inte alltid vara på topp, men nu ska jag gå sova en stund och se om humöret blir lite bättre sen.


 


Katterna är då glada, innan jag kunde somna inatt så fick dom burkmat, gissa om dom vräkte i sig matvraken. Det är alltid kul att kunna göra någon annan glad  .

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards