Alla inlägg den 17 januari 2012

Av carriecarrie - 17 januari 2012 19:01

Idag när jag skulle hämta sonen på dagis så blev vi kvar där 40 minuter extra. Orsaken till det var att det var en stor traktor på gården när barnen skulle ut och leka, så dom fick vänta inne  meddans den skottade bort snön. Dom vara bara för söta när dom stod där:


   


Alexander älskar traktorer, han fick ju vara med sin morfar och köras deras traktor som dom har i stugan när han var mindre, tyvärr så såldes den men Alexanders intresse för traktorer sitter i. Jag hoppas ju min farsa köper en ny traktor som Alexander kan få åka med i, nu gillar han att sitta på 4-hjulingen som dom har där istället.


   


Den kom riktigt nära några gånger, hade Alexander få välja hade han nog gått ut och kört den själv haha.


Direkt då vi lämnade dagis for vi till Rossan med familj, där vi blev bjudna på middag. Vi stannade inte speciellt länge då det var två trötta barn där ikväll, så direkt efter maten så for vi hem med Tarzan. Det var ju egentligen därför vi for dit, men man tackar ju inte nej till att bli bjuden på mat, det är alltid skönt att slippa laga mat hemma.


Men då kommer man till det här med att plugga. Nej jag har inte pluggat idag dum som jag är, istället valde jag att städa. Så nu ska jag ta en kopp te och sätta mig i soffan med läxan som jag har till imorgon. Det är tur att jag har gjort det en gång tidigare för jag vet ju exakt vad kapitlet handlar om och vad som kommer att hända mm. Glosorna var däremot nya, men det är bara att sätta igång, det brukar gå ganska fort för mig att lära mig när jag väl kommer igång.


//Ha en bra kväll alla läsare.


Av carriecarrie - 17 januari 2012 13:27

Nu sitter man hemma i sin lägenhet, Sky äter och vad har jag gjort idag?. Bara druckit kaffe och tagit det lugnt, jag som sa att jag skulle börja plugga direkt, men nej det gjorde jag ju såklart inte. Nu SKA jag sätta mig med läxan, har ju faktiskt startat en diskmaskin och tvättmaskin nu iallafall. Om en och en halvtimme ska jag hämta min son, så jag kanske skulle sätta igång med läxor och städning mm. Inga fler ursäkter och inget mer chillande, tiden går för fort när man har roligt men nu är det dags att ta tag i vardagen som nu mest kommer att bestå av läxor, städning, hundpromenader och självklart ta hand om sonen  .


//See you!.

Av carriecarrie - 17 januari 2012 11:52

Efter gårdagen så har jag varit helt slut, jag borde inte vara så trött efter att ha börjat plugga igen men det är jag. Jag vaknade nyss av att Rossan ringde, så nu blir det att gå upp, ta sig en kopp kaffe och plugga. Har tusen saker att göra hemma, städningen ligger bara och väntar på mig, läxorna lika så. What to do?. Hmm jag börjar med en kopp kaffe, sen får man väl se hur dagen fortsätter, ska ju till Rossan lite senare och hämta Tarzan. Jag längtar efter att få hem vovven så man kan komma ut lite mer igen, jag rör på mig så mycket mer när Tarzan är här, så det är alltid uppskattat att ha bonushunden hemma  


Jag tittade nyss ut genom fönstret, traktorn kör runt här utanför, det är verkligen grymt mycket snö ute nu. Den riktiga vintern kom verkligen tillslut, dock är det inte norrlandskyla direkt, men det uppskattar jag att det inte är då jag avskyr kyla. Desto varmare desto bättre, därför älskar jag att det blir varmare hela tiden, nu tycker jag att man börjar se stora skillnader i denna klimatförändring. Alexander är på dagis, dom är ute väldigt mycket varje dag med barnen, oavsett väder så är dom oftast ute, kanske inte om det är jättekallt och snöstorm men annars her dom sig ut. Alexander skulle vara ute jämt om han fick det, han tjatat ofta om att få gå ut när vi är inne, vi kan ha kommit in för 5 minuter sen efter att ha varit ute 3 timmar och endå ska han ut. Själv kan jag vara ute hela dagarna med honom på sommaren men på vintern är det inte lika kul då det är så kallt. Men det är bara att klä på sig och vara ute åtminstone en timme varje dag när det är helg eller han är ledig. Så ut kommer jag varje dag oavsett om jag har hunden hemma eller inte, sonen blir galen om inte han får vara ute.

Nu måste jag komma igång, läxorna gör inte sig själva, nu blir det kaffe och sen sätta sig med böckerna.


//Ha en bra dag!

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards