Alla inlägg den 21 januari 2012

Av carriecarrie - 21 januari 2012 21:16

Det har varit en extrem intensiv men trevlig dag idag. Lite före 13 promenerade vi iväg mot Anna, det var ett gäng med människor där som man inte har träffat tidigare, Alexander var enda barnet men han hade roligt med en av hundarna som fanns där. Det tar ca 5 minuter att gå dit så att ta bilen skulle bara vara dumt, då är det lättare och härligare att sätta pojken på pulkan och traska iväg:


     


Då vi kom fram så bjöds det på fika, vi hade hemskt trevligt alla som var där. Dom hade verkligen lagt ner jobb och tid på fikat misstänker jag då det var så mycket att välja på. Så nu har man ätit onyttigt för en tid framöver, men det är ju inte varje dag man får vara med på såna här trevliga födelsedagar. Huset som dom har har är ju otroligt fint, det ser ut som ett simpelt tegelhus på utsidan men då man kom in, wow säger jag bara. Ett sånt hus skulle man ha.


       


Vi begav oss hemmåt runt 15 då Alexander var så trött, direkt vi kom hem så somnade han, jag och Olle tog oss också en powernap. Då vi vaknade började Olle med maten och jag drog iväg till Maxi en vända med Michelle och Eliot. Sen hem och äta, hämtade Erica på vägen som var här en stund. Hon och Alexander var ju bara för söta i soffan:


       


Alexander gjorde en koja av filten, sen matade han Erica med godis innan han själv provade att äta godis. Jag tror inte han tyckte det var någon höjdare då han spottade ut det, hmm filten måste tvättas, det är tur man har tvättmaskin. Men nu är det kväll och pojken ska snart hoppa i säng efter denna härliga dag. Han är fortfarande vaken, hopppas att han inte får ett sockerrus. 


//Ha en bra kväll.

Av carriecarrie - 21 januari 2012 11:37

Jag fick sovmorgon denna morgon, skööönt. Men jag är sur idag, jag tål absolut ingenting, jag har ingen orsak till att vara så sur. Men ni vet ju hur det är alla har vi ju bättre och sämre dar. Tarzan har nyss varit ute, Alexander springer runt i lägenheten och är allmänt go, han har fått lite chips idag då det är lördag. Den här lilla pojken skulle kunna leva på chips om han fick det, han är dock inte så mycket för godis och det är ju hemskt skönt för mig då jag själv inte är någon större godisätare.


Om en stund ska vi göra oss iordning och promenera iväg till Anna, det ska bli kul att få fara iväg på ett 50års-kalas. Har ju som inte varit på något sånt på länge och Alexander har defenitivt aldrig varit på nått sånt. Jag vet ju inte alls hur dom har tänkt då jag och Alexander blev bjudna i senaste laget, så tyvärr har jag inte med mig någonting till hennes man som fyller år. Men det var visst bara att dyka upp endå sa hon, det borde ju få mig på bättre humör om inte annat.


Jag har inte gjort läxan ännu, om sanningen ska fram så har jag inte äns tagit fram böckerna. Men jag blev positivt överasskad då Åsa gav så lite läxa, bara en sida att läsa och typ 20 glosor om äns det. Så det sätter jag mig med ikväll när Alexander har gått och lagt sig  .

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards