Alla inlägg den 24 januari 2012

Av carriecarrie - 24 januari 2012 21:16

Kom på mig själv med att ha tagit på mig lite väl mycket imorgonbitti. Jag har ställt larmet på 06:15 så det borde gå bra, sonen ska lämnas på dagis 7 före det måste jag hinna rasta hunden för direkt pojken är lämnad måste jag ta bilen och fara iväg till verkstan, hmm jag kommer att vara en zombie på skolan imorgon. Har gjort läxan så den är färdig åtminstone. Frukost kommer jag inte att hinna med så det blir väl att köpa nån smörgås på skolan då man kommer dit + kaffet såklart, med lite tur kanske Sandra bjussar på kaffet, men det är inget hon måste göra, var bara lite kul att hon ville göra det eftersom jag bjöd henne på kaffe i måndags.


Nää nu ska jag hoppa i säng!.


//Sov gott

Av carriecarrie - 24 januari 2012 17:25

Jag har verkligen ingenting att komma med igentligen, jag satte mig här för rons skull. Kom nyss upp från ett härligt bad i lugnet, Alexander är inte hemma, fick ett samtal så någon annan hämtade honom idag. Han borde dock komma hem snart. Jag känner mig ganska trött, har inte pluggat men har gjort annan nytta istället och sånt får mig alltid på bättre humör. Nu ska det bli fint här hemma, jag vill inte ha det som jag har haft det tidigare, ni skulle bara se köket ni som är vana vid mitt stökiga kök mohaha, idag har jag varit duktig. Imorgon ska jag fortsätta med städningen efter skolan, måste handla också, inköpslistan kan göras låååång, så jag tar bara dom nödvändigaste sakerna. Sen när jag lämnat sonen på dagis imorgon ska jag lämna in bilen på verkstan så den äntligen får bli fixad, sen får jag gå från firman till skolan, tur att det inte är så långt. Hoppas att det inte är lika kallt som det var imorse, jag höll ju på att frysa ihjäl när jag lämnade Alexander på dagis.


Eftersom att jag nu är igång med att få ordning i lägenheten mm så funderar jag också starkt på att börja renovera igen, jag har ju bara tagit Alexanders rum och där har vi bara bytt golv. Det ger inte så mycket ännu att tapetsera om te.x eftersom mycket kan hända när en 2 åring har ett eget rum. Men i köket funderar jag starkt på att byta golv i och även alla skåpluckor, får se vad ekonomin och farsan säger, jag behöver hans hjälp när jag renoverar. Till sommaren funderar jag på att måla om i lilltoan, funderar på att göra det ljusblått därinne. Ska ta en bild senare så kan ni få säga vad ni tror om det, det är alltid kul att få ideer och höra vad andra tror. Sky har för tillfället sin låda där inne, den får ju inte riktigt plats någon annanstans men det går att ordna om man är lite smart, det ska inte hänga på Sky. För tillfället ligger hon och sover i min säng, jag tror hon har legat där ett tag nu. Det är otroligt vad den där katten sover, visst katter sover mycket men sen Meja flyttade så kelar hon eller äter när hon är vaken, resten av tiden sover hon. Det var någon som frågade mig om jag funderar på nått fler djur i nuläget, absolut inte!. Jag ska bara ha Sky, jag har fått den frågan tidigare men svaret är fortfarande NEJ till fler djur. Om några år när Alexander har blivit äldre funderar jag på att skaffa en hund igen, men det är inte aktuellt nu. Just nu har jag ju Tarzan några dagar i veckan, att ha han och Sky hemma när sonen är på dagis räcker. Tarzan är 13 år men behöver trots det komma ut och röra på sig ibland.

Av carriecarrie - 24 januari 2012 13:48

Det är verkligen hög tid för en rejäl storstädning här hemma, jag har tagit det mesta i köket och ser att det är sååå mycekt mer som behövs. Endå har jag lyckats rätt bra med det jag har tagit, men då jag nu har städat i 2 timmar så känner jag att det är dags för en paus, jag fortsätter imorgon efter skolan. Ska nog sätta mig i soffan med en kopp kaffe och läxan så jag får den gjord. Om jag nu får det för Sky som går runt och jamar, jag fattar inte vad det är med hon, just nu är hon ju helt knäpp. Jaja hon ger sig väl så småningom.


Av carriecarrie - 24 januari 2012 11:55

Vi fick skjuts till logopeden idag jag och Alle där han fick göra lite mer tester. Han var trött idag men det hela gick endå ganska bra tycker jag. Han var trött nu när jag lämnade han på dagis igen, det är tur att dom bara skulle äta nu, sen får han sova. Jag skulle också vilja sova ett tag men har inte tid för nån powernap då jag måste städa och plugga, sova får man göra ikväll.


Sky blev överlycklig när jag kom hem, jag var borta ca 2 timmar och nu när man kommer hem är det som om man har varit borta ett år minst, jag visste att hundar blev så glada men jag har nog aldrig varit med om en katt som har visat det i den utsträckning som Sky gör.


Dags att sätta igång, det är inte specellt mycket, det är bara jag som är extremt dålig på att komma igång med städningen. Men med lite musik så går det mesta  .

Av carriecarrie - 24 januari 2012 07:17

I vanliga fall brukar jag göra i ordning mig och sonen nu för att lämna honom på dagis. Men denna morgon väckte larmet oss 06:30, jag lämnade alltså Alexander klockan 7 imorse. Why? Joo helt enkelt för att jag ska på ett möte klockan 08:30 och har en del att göra innan mötet. Alexander var bara för go när han gick upp imorse, tills vi skulle klä på oss, det gick bra men det tog emot för han. Men allting blev bättre när vi kom ut genom porten och han fick sätta sig på pulkan. Sky däremot blev väldigt förvånad när vi gick upp, hon låg på datastolen och såg ut som tusen svåra år. Jag tror hon somnade om när vi traskade iväg mot dagis. Men då sen när jag kom hem skulle hon ha mat, helt otroligt vilken energi hon fick helt plötsligt, men hon är klok, frukosten är ju trots allt dagens viktigaste mål:


     


Visst är hon fin?. Sky är min ögonsten, finare katt får man leta efter, hon är så snäll och genomgo, ibland är hon nästan för social. Men hellre en social katt än en skygg. Lusse är ju också en favorit hos mig, han är så exremt speciell då han är så pratglad och go, sen att han är så stor gör ju det hela ännu mera mysigt. Men han är inte här nu, jag kanske ska få låna han snart, kom inte ihåg vilken månad. Men ikväll kommer ju Tarzan hit igen, älskade hund. Man har det man gör, men det är så det ska vara  .


Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards