Alla inlägg den 18 januari 2012

Av carriecarrie - 18 januari 2012 21:23

Då har man gjort färdigt häftet som man hade i läxa och det var ju nästan halva jobbet så jag är extremt nöjd med det jag gjort idag. Resten gör jag imorgon, har läst på glosorna några gånger och kan dom rätt så bra nu, det här var lättare än jag trodde, sen är man ju alltid nervös på ett läxförhör, men med tanke på hur bra det gick idag så kommer det nog att gå bra på fredag också. Det ska det bara göra då jag vet att jag kan, det gäller bara att ge sig sjutton på det.


Alexander sover, jag borde försöka lägga mig i tid, hunden är nyrastad, katten härjar på som vanligt. Var föressten på ett möte idag, ett väldigt bra möte. Med tur kanske jag får jobba på en djurpark söderut ett tag i sommar, det beror på om dom tar emot mig och hur jag ska göra med Alexander. Jag är ju inte helt oberoende av någon annan om jag ska kunna ta det jobbet i sommar. Annars blir det väl nånting här i stan, men söderut ska jag och Alle i vilket fall som helst, åtminstone 2 veckor i sommar.


Jag bjuder inte på någon bild idag, det får komma imorgon. Eftersom att jag fortfarande är så pass pigg så ska jag lägga mig i sängen och plugga en stund till.


Sov så gott alla läsare!.

Av carriecarrie - 18 januari 2012 11:04

Kom nyss hem från skolan, våran lärare har ju gett oss så sjukt mycket läxor som ska göras innan fredag. Hur fan ska man hinna med allting?. Det blir att vrålplugga idag, ikväll och imorgon. Det var ju inte riktigt sjysst att ge oss ett häfte som vi ska fylla i på ett gäng sidor, typ 40-50 glosor och en hel text vi ska läsa genom. Jag är tacksam att jag bara har engelskan att tänka på. Men nu ska jag först och främst äta nånting, sen ta ut hunden och sen fara på ett möte i stan. Kanske hinner göra häftet också innan, mötet är 13:00 så det är tveksamt men man kan ju alltid börja på det.


//See you!.

Av carriecarrie - 18 januari 2012 07:32

Först nu hinner jag sätta mig med en kopp kaffe innan jag ska fara iväg till skolan. Sonen är på dagis och hunden är nyrastad. Har även hunnit starta motorvärmaren på bilen, wow duktiga jag. Känner mig trött, men ska iväg till skolan. Eftersom jag har varit snabb nu på morgonen så funderar jag på att gå genom läxan en gång till nu innan jag ska fara, det hinner jag ju faktiskt. Men till nästa onsdag ska jag be om att få börja lämna Alexander 7 på morgonen så jag slipper stressa ihjäl mig på mornarna, som tur är så är det ju bara på onsdagar som jag börjar så pass tidigt.



Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards