Alla inlägg den 16 januari 2012

Av carriecarrie - 16 januari 2012 22:16

Japp då har man har sin riktiga dag i skolan då, vi hade första lektionen med Åsa, den var väl ok. Självklart fick vi läxa också, dock inte allför svår läxa, men det gör jag imorgon.  Sen efter halva tiden fick vi en 5 minuters rast innan vi fick byta klassrum och ha Ulrica istället, gud så bra hon är, hon är lyhörd och hjälper verkligen oss om vi har några frågor mm. Uppgiften vi hade då var att skriva ett personligt brev till lärarna, vilket inte var så svårt, det fick jag ju göra förra terminen också, nu skulle jag bara svara på lite andra frågor.


Som jag har nämt tidigare så har man ju hunnit få några vänner, har blivit bra kompis med en tjej som heter Sandra, en riktigt trevlig och positiv tjej:


 


Här sitter vi i klassrummet och ska börja skriva våra brev. Synd att man ser ut som hej kom och hjälp, men Sandra blev fin. Vi upptäckte att vi har några gemensamma vänner på fb, lite kul är det ju att hon är vän med Lise på fb. När jag frågade hur dom känner varandra så fick jag veta att Sandra är Jessies syster, hmm det är en liten stad vi lever i  .


//Hoj hoj

Av carriecarrie - 16 januari 2012 07:37

Klockan är före 8 på morgonen och jag har nyss varit och lämnat min son på dagis. Jag läser om alla ungdomar som ska till skolan och håller på att bege sig dit nu mm. Sen tänker jag på mig själv, jag börjar skolan 12:10 idag. Visst har det varit skönt att leva som jag har gjort men det är samtidigt aldrig någonting jag skulle rekomendera, nu menar jag som vuxen, jag har inte gjort nånting på 8 år och jag har inte äns saknat det. Men det man inte gjorde när man hade changsen som barn får man ta igen som vuxen. Jag ångrar mig inte men jag hade kunnat ha ett bra jobb istället för att sitta i skolan och plugga en massa nu. I den frågan håller jag faktiskt med om att jag har missat mycket, men nu är det som det är och jag sörjer inte över det, kanske var det så jag behövde få ha det så just då. Jag hoppade av för att jag inte orkade av privata orsaker, ibland kan det vara så. Men mitt liv fortsätter endå och jag är glad.


Nu ska jag vila en stund och sen försöka göra lite nytta innan jag börjar idag. Första måndagen på den här terminen.


//Ha det bra!

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards