Alla inlägg den 1 maj 2012

Av carriecarrie - 1 maj 2012 21:17

Den här dagen har gått fort, ovanligt fort känns det som. Hursomhelst så köpte jag cykeln och har cyklat med Chila några gånger idag, hon bara älskar att få springa bredvid cykeln vi cyklade såklart inte långt men det var roligt att se att hon tyckte det var så kul, nu är hon trött. Som jag hade hoppats på så var hon lika trygg bredvid cykeln som hon var bredvid vagnen första gången, det är som att hon har det inbyggt i sig liksom.



En bild på min cykel, jag ska byta ut sadeln för det gör grymt ont i röven att sitta på den, det finns andra sadlar som passar mig bättre. Men bortsett från det är jag helnöjd. Nu ikväll cyklade jag till Rossan och hängde där en stund, man borde tycka att Chila skulle ha blivt mera trött än hon var men meddans vi var ute på gården hos dom så var det full fart:


   


Men då när vi hade varit innen en stund och satt och såg på en film såg hon ut såhär:


   


Helt slut, nu sover hon under min säng. Alexander fick somna i min säng ikväll, jag höll på att somna bredvid honom då jag själv är ganska trött. Så nu ska jag gå göra mig iordning för sängen innan jag dunar om en stund.


//Sov gott.

Av carriecarrie - 1 maj 2012 13:28

Hittills har man städat, varit ute med hunden och bara tagit det lugnt. Nu är det varmt ute igen, synd att det ska blåsa så kallt annars hade jag nog gått i shorts ute nu. Men då man sitter på balkongen kan man verkligen njuta i linne och shorts nu. Jag satte mig där nyss och bara njöt av att sommaren närmar sig för varje dag som går. Nu om en timme ska jag ta med mig Chila och gå kolla på en cykel som jag ringde om igår. Så kanske cyklar jag iväg på en tur så min hund verkligen får springa ruset av sig. Ska bli roligt om jag nu väljer att köpa den. Jag har aldrig cyklat med Chila förut så det ska bli spännande att se om det går som det gjorde med barnvagnen, det var som om hon aldrig hade gjort annat. Chila är ju inte speciellt lättskrämd har jag upptäckt, det smällde ganska mycket ute igår men hon gick med svansen högt och nosen i backen meddans vi gick på sista rundan, ingen reaktion alls från henne, skönt.


   

 


Snön försvinner mer och mer, nu går det ganska fort dessutom YES!.


     

Städpaus på balkongen  .

Av carriecarrie - 1 maj 2012 09:51

Tiden går och det har redan hunnit bli första Maj. Vi har inga direkta planer för dagen som jag kan komma på nu så det blir väl att fortsätta vårstäda och ta det lugnt till Alexander kommer hem. Det var riktigt härligt med sovmorgon imorse, jag gick upp 9:40 och kände mig ganska utvilad vilket var väldigt härligt. Jag gick ut på balkongen, var inte speciellt varmt men då gick jag ut i shorts och linne så man får väl klä på sig lite mer eller invänta solen som jag tror är på väg att komma.


   


Jag hade tänkt dricka mitt morgonkaffe där så det är väl det jag ska börja min morgon med, sen funderar jag på att ringa hem min son. Jag saknar honom så grymt mycket, får väl se vad han själv säger.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards