Alla inlägg den 8 maj 2012

Av carriecarrie - 8 maj 2012 22:31

Ikväll har jag bara haft mysigt med mina hundar + Tarzan. Alexander sover i sin säng och allting är så otroligt underbart, det är som att Akila gav den här familjen ny energi och lycka. Nya utmaningar och Chila har ju dessutom fått en livskamrat. Just nu ställer jag mig frågan om livet verkligen kan bli bättre??? Jag tror faktiskt inte det  .




Mitt allt      .




Tarzan är ju inte helt frälst i kameran, men han tillhör också mina favoriter  .


           


Kvällmys med dogsen, dom aldra finaste hundarna som finns   


        

Hos mig som matte är lyckan total, jag älskar mitt liv, min son och mina älskade hundar    


Fast jag kan också ärligt säga att jag nog inte vill ha 3 hundar på längre sikt, det får räcka med mina 2 underbara ögonstenar som jag redan har.


//Ha en underbar kväll och sov gott när ni går och lägger er!. 

Av carriecarrie - 8 maj 2012 20:56

Den här dagen har det varit fullt ös. Den började med morgonpromenad med sonen och dogsen. Alexander hittade en pinne som han gick med, att hundarna skulle få den var helt uteslutet. Orsaken till att han och jag tog en promenad tillsammans var att han började senare idag pga att Erika skulle komma på hembesök hos oss, Alexanders barnhälsovårdpsykolog som gör en utvecklingsbedöming på honom (för er som inte vet), nåja det såg ut att gå ganska bra men hur det egentligen gick får jag veta på nästa möte med henne.


 


Han var så söt när han gick runt med sin vandrarkäpp och pratade om vad han skulle göra på dagis idag, gokillen min. Efter mötet med Erica så fick han äntligen komma till dagis, dom skulle vara ute och leka men trots det blev han så ledsen när jag gick, det tog verkligen emot att lämna honom där idag.


Nåja när jag hade tagit mig därifrån så for jag till Lise med hundarna och blev där några timmar, det var riktigt trevligt att bara umgås barnlediga, vi satt hemma hos henne och drack kaffe. Robin kom hem och åt lunch med oss och efter det så drog vi iväg till hundrastgården. Det var inte lika mycket fart på hundarna idag men lite bus blev det åtminstone, speciellt då det kom in en kvinna till oss med en valp. Mina hundar blev ju helt galna, stackars lilla valp. Nåja vi var bara där nån timme innan vi gick en runda med dogsen, det var lite kul för vi släppte lös dom där det var öppet, där sprang dom och jagade fåglar en stund, knasvovvarna som att dom någonsin skulle kunna få tag i någon. Men söta var dom. Någon frågade mig om jag kunde lägga ut en bild på Akilas halsband, jaa det kan jag väl göra, men det är ju som sagt exakt likadant som Chilas, det är bara namnbrickorna som är olika och Akila har inte hunnit få sin ännu, men här kommer bilden:


 


Fint eller hur?.


Nåja runt 14 for jag hem och tog emot Emelie och Alexander som var gulliga och kom med sofforna som jag fick köpa av dom. Dom passar otroligt bra i mitt vardagsrum. Direkt efter det for jag och hämtade Alexander på dagis.



Hundarna i bilen.


   


Alexander ville bjuda mig på sin egen chockladkaka när jag kom, jag tackade honom så otroligt mycket för den goda kakan som han hade gjort, aww goungen min  . Jag trodde dock att han ville gå hem sen men hade visst väldigt fel. Han ville gå en runda och leka med hundarna så då gjorde vi det, det var ju så varmt ute så why not?.


     


Jaa för er som säger att staffen är så farlig.. Här har ni min otroligt farliga tjej som hade dragkamp med min 2 åriga son tidigare idag. Det finns absolut ingen vänligare hund i mina ögon.


Sen gick vi in och försökte ta det lugnt en stund vilket var lite svårt då mina löptikar satte igång igen. Crazy dogs, som sagt... Svinhundar.... Men jag älskar dom endå, det är tur att det går över. Men jag kan ärligt säga att jag blev grymt förbannad när jag hittade dom båda i min säng, dom brottades och hade roligt, dock tycker inte jag att det var lika kul då det bara var att renbädda för att 10 minuter senare hitta dom där igen WTF!!!. Nåja det kan jag leva med trots allt.


Jag och Alexander gick en runda till med dom sen innan det var dags för lilleman att sova. Då han äntligen hade somnat så gick jag ut på gården med Akila och mötte upp Rossan som kom med Tarzan. Jag kände att det var klokast att låta dom 2 träffas ute för första gången, det gick bra såklart så vi gick in och drack kaffe och käkade glass yummie  


   


En bild på Rossan och mina nya soffor, jaa jag vet att bordet såg för jävligt ut rent utsagt, men det får ni leva med. Efter att Rossan har farit nu så har jag och dogsen bara tagit det lugnt.


     


Mina utslagna älsklingar  .

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards