Alla inlägg den 2 maj 2012

Av carriecarrie - 2 maj 2012 21:37

         

  LOVE, LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE  

Såna här kvällar med sonen älskar jag, mitt hjärta slår alltid några slag extra när han är såhär go och glad. Vi busade rätt länge i sängen efter att vi hade badat tillsammans, han somnade runt 19:30 ikväll. Efter det har hundarna fått vara ute på en kvällsrastning och jag har sett på film, jag orkade dock inte se hela filmen då jag blev så trött. Ska försöka hålla mig vaken till Bigbrother annars får jag väl se reprisen imorgon. Den här dagen har varit AWESOME!!!  .

Av carriecarrie - 2 maj 2012 17:45

Hela dagen har jag varit slö, har verkligen inte lyft ett finger för att göra nytta. När jag hämtade Alexander på dagis så gick vi direkt och mötte upp Rossan som var här en stund, riktigt trevligt. Synd att det ska blåsa så mycket som det gör.



Sen blev det kaffe och glass med Rossan + en massa vuxensnack. Ibland är det så skönt att bara få egen tid och få vara en avslappnad vuxen person. Oftast är jag ju mamma och matte och måste alltid göra nånting nyttigt eller viktigt mm. Men idag har jag bara slappnat av och kommer nog att göra det till imorgon.


//See you.   

Av carriecarrie - 2 maj 2012 12:17

Hittills har jag inte gjort ett dyft här hemma, det har varit så otroligt härligt att bara ta sig en powernap på ca 2 timmar för att sen vakna och sitta framför datorn. Jag har bara startat en tvättmaskin idag och snört in i tumlaren. Bortsett från det så har jag bara latat mig och det har varit awesome, idag har jag dessutom gjort det med gott samvete. Jag älskar sånahär dagar då man faktiskt inte behöver göra någonting utan faktiskt bara kan skita i allt och göra det som passar en.


 


Chila har också tagit det lugnt idag, hon har självklart varit ute och blivit rastad men någon längre runda har det inte blivit för henne. Jag tror hon är lite trött efter igår. Så hon har förflyttat sig från sovrummet till balkongen och in köket och druckit vatten några gånger idag. Hon förflyttar sig samtidigt som jag och eftersom det fortfarande är ett tag kvar innan sonen kommer hem så tror jag att vi ska förflytta os ut på balkongen igen:


 


Min favoritplats i solen för tillfället, snart blir det att förflytta sig till andra sidan av balkongen och sitta i dom riktiga solstolarna och njuta av värmen, men det får bli när solen ligger på nästa gång  .


//Chiao!.

Av carriecarrie - 2 maj 2012 07:45

Nu är det varmt ute tom när man lämnar sonen på morgonen, om man nu bara kunde få slippa den kalla blåsten som är hela tiden. Jag känner mig ganska trött och ska kanske vila en stund, jag har inga direkta planer för dagen bortsett från att jag måste städa, men sånt behövs ju varje dag.


   


2 bilder från gården på Alexanders dagis, hästarna har kommit fram efter långa kalla vintern, han älskar att rida på dom. Det är roligt att dom har en så pass stor gård att leka på + att skogen är alldeles bredvid. Personalen brukar ta med sig barnen till skogen ibland och leka med dom där, det vet jag att Alexander älskar så där får dagiset ett till + i kanten   

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards