Alla inlägg den 23 maj 2012

Av carriecarrie - 23 maj 2012 15:47

När jag hämtade Alexander på dagis så ville han leka på gården en stund, han pratade om traktorn som han hade sett idag vilket var ganska gulligt. Han byter ämne välidgt snabbt gokillen min, då vi gick hem så pratade han om mopeder och motorcyklar men då när vi kom till sandlådan så ville han gräva i sanden med grävskopan som finns där.


     


Jag som stolt mamma sitter och tittar på meddans han gräver i sanden:


 


Han är ju gudomligt söt hjärtat mitt. Sen tycker jag att hans ålder är helt fantastiskt underbar. Det är mycket trots i perioder och visst är det jobbigt men samtidigt så finns det ju så mycket fler underbara stunder, då man ser hur han utvecklas, hur han kommer på egna ideer och hur han gör olika saker mm. För mig är det ju det som gör det så fantastiskt att ha barn, olika stadier i deras liv men också i ens eget.


   


Vi var inte ute så länge då han ville gå in efter en liten stund. Då jag har en kompis här nu så passar jag på att gå en liten runda med Sofia och dogsen innan vi ska äta middag och ha kvällsmys innan det är dags för lilleman att sova.


 


Chila har ju alltid haft lite udda stil. Jag hoppas Sofia ringer snart för här låg hon och tittade på mig och frågade om vi skulle gå ut snart. Hon har ju fler än ett sett att visa när hon vill gå ut. Min fina tjej.

Av carriecarrie - 23 maj 2012 14:10

Jag hade verkligen inte tid att blogga igår. Måndagkväll när jag och Alexander var påväg hem så träffade vi en bekant som heter Anna. Hon berättade för mig att hon just hade varit och piercat sig hos en ung tjej som heter Sofia, en tjej som bor i huset bredvid mitt. Jag som har funderat på att pierca mig igen kunde såklart inte låta bli att gå dit. Det hela slutade med att jag fick 2 nya större kulor till tungan och 2 nya piercingar.


   


Såhär ser man ut nu. Ska också tatuera mig hos Mange snart igen. Det som också hände samma kväll var att man fick en ny vän, Sofia och jag har umgåts ganska mycket sen i måndags. Mina hundar fick också en ny kompis.


 


Här är en bild på Sofia när vi var ute med dogsen.


 


Här är en bild på hennes hund Mocca som blev otroligt bra vän med både Akila och Chila, trots att hon är en tik på 4 år så är hon väldigt ranglåg vilket nog var det avgörande när det gäller Akila. Visst är Mocca fin?.


Så i förrgår och igår har vi umgåts och promenerat med hundarna mm. Igårkväll var det dessutom krattarkväll på Alexanders dagis, vilket var awesome. Det är verkligen bästa kvällen på året enligt mig då alla föräldrar samlas med sina barn och hjälps åt att städa med dagispersonalen, det bjud också på saft och grillad korv, kaffe och kakor. Stämningen är på topp och vi hade verkligen tur med vädret i år också.


     


Jag och Alexander tog en liten tur på en av hästarna som finns på hans dagis, han har ketschup runt munnen då han hade vräkt i sig korv under kvällen. Det var roligt att kratta men Alexander var mer sugen på att äta korv och leka.


Men då det har varit så mycket håll igång med sena nätter mm så har det blivit en extremt lugn dag idag. Sonen är på dagis och jag sov till tolv, jag har fortfarande inte gjort mig iordning för dagen. Ska snart göra det då det snart är dags att hämta Alexander på dagis igen. Jag har sovit bort nästan hela dan, hundarna har såklart fått komma ut men annars har det bara varit lugnt här hemma.  

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards