Alla inlägg den 5 maj 2012

Av carriecarrie - 5 maj 2012 22:02

Kvällen har varit lugn, jag har sett på film med en kompis som är här, Alexander sover och allt är frid och fröjd. Hundarna har varit relativt lugna, så nu ska jag ta ut dom på en kvällsrunda innan det är dags att göra sig iordning för sängen. Sky är för tillfället hos Lise då det var så stökigt här igårkväll och imorse, hon tyckte inte det var så kul. Men på ett dyng har ju hundarna lugnat ner sig nå grymt.


     

 


// God natt.

Av carriecarrie - 5 maj 2012 18:13

Har varit dålig på att uppdatera sen igår, men har varit en del att göra. Igår fick jag med mig en Staffe hem, en tik som är snart 2 år. Hon heter Kila. Kan direkt säga att jag inte har köpt henne men har henne på prov. Allting har fungerat jättebra sen igår, hon är helt underbar och jag är så grymt sugen på att behålla henne som det känns just nu. Jag har ju 3 veckor på mig att bestämma mig för om jag ska behålla denna fina tjej eller ej.


     


Akila är helt underbar med barn, hon är underbar med alla men kan också säga ifrån vilket jag tycker är bra. Många säger att man inte ska ha amstaff när man har barn men det tycker jag personligen är rent bullshit!!!. Staffen är en av dom snällaste och finaste raser som finns, med tiden har dom fått bättre rykte och jag kan ärligt säga att jag mycket heldre släpper in en staffe i min familj än en golden. Min son och Akila absolut älskar varandra, Chila och Akila har jättekul tillsammans men dock är det 2 löptikar och dom har inte riktigt fastställt vem det är som är högst i rang. Men både Akila och Chila är 2 helt underbara och fantastiska hundar så det är väldigt troligt att jag behåller denna fina tjej. För mig är det lättare att ha 2 hundar än 1 då Akila är ca 1 år äldre än Chila och dom har mycket energi tillsammans, men har börjat lugna ner sig inne nu. Ute har dom kört sitt race och det ser ut som att dom båda verkligen behöver få springa av sig ruset. Mycker hinner hända så man får se hur allting blir, men som sagt, mest troligt blir jag stolt hundägare till 2 fina tjejer.


Over and out!.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards