Alla inlägg den 7 maj 2012

Av carriecarrie - 7 maj 2012 22:45

Blev så att jag hamnade framför chatten på fb och pratar just nu med ett helt gäng kompisar på samma gång. Det är alltid roligt att prata med sina underbara vänner. Glömde ju föressten att säga i förra inlägget att jag får mitt nya kök på torsdag. Då får nog jag och hundarna hålla oss borta ett tag så killen som ska göra det får jobba ifred. Men fatta så härligt med lite förnyande i lägenheten, japp på tosdag sker det WOOHOOO!!!. Men eftersom att jag ska till barn imorgon med sonen 8:30 och före det ska ta ut dogsen och fixa frukost mm innan vi ska fara så måste jag hoppa i säng nu. Tid har jag nog, men orken måste ju också finas, speciellt om jag tar med mig dogsen och far till Lise imorgon. Hoppas Felicia får vara frisk för annars far vi ju inte dit, Felicia gogumman. Nu ska jag göra ett nytt försök att sova för fortsätter jag att prata med vännerna på fb nu så kommer jag inte att orka imorgon. Lise jag hoppas vi ses imorgon  .



// Sov gott alla underbara!.

Av carriecarrie - 7 maj 2012 21:44

Efter en lååång härlig men intensiv dag så ska jag och min lilla familj gå lägga oss, åtminstone vi som fortfarande är vakna. Jag har haft besök fram till nu så nu är det bara jag, dogsen och grabben hemma. Jag tror faktiskt att hundarna har slocknat, men dom var trötta ikväll.


En sak till som jag funderar på är att göra en ny header på bloggen men kan ju ingenting om sånt, så om det finns någon därute som kan så får ni gärna slänga in en kommmentar och berätta hur man gör te.x Datorer är ju verkligen inte min starka sida om jag säger så. Jag kan en liten del av allt man ska kunna men skulle verkligen vilja och behöva lära mig mer. Men det får bli en lite senare fråga för nu ska jag plocka undan det sista och sen sova med resten av familjen. 


 


//God natt  .

Av carriecarrie - 7 maj 2012 19:55

     


Nu när Sky är hos Lise så vill jag ha fler växter, hon åt ju på typ alla växter som jag hade men det gör ju inte hundarna. Jag kommer typ att ha en djungel hemma när jag är färdig ha ha, nää inte riktigt men nästan.


Pojken sover och hundarna är typ klubbade dom också, det blir en sista kvällsrastning för dom sen innan vi ska göra natt här. En sak till, nu har bilen äntligen fått sommardäcken på. Jaa jag vet att jag var alldeles försent ute men bättre sen än aldrig.


 


Utslagen hund  

Av carriecarrie - 7 maj 2012 16:09

       


Den här eftermiddagen var lugn i ca 20 minuter sen var det bus i stora drag hemma hos oss  . Buset började när dom här 2 kom ut på balkongen:


       


Akila gjorde ett avbrott i leken då hon njöt av utsikten:


   


Chila sitter och väntar på att Akila ska berätta vad hon ser, eller tills leken började om:


 



Tjaa!.


   


Maten står i ungen, yummie yummie!.


Så meddans vi väntar på maten så fortsätter vi att njuta av eftermiddagen och kvällen.


   


//Ha det bra.

Av carriecarrie - 7 maj 2012 14:26

Då har man varit på solbacken och köpt ett nytt halsband till Akila, det är ett exakt likadant som Chila har, jag har också beställt en namnbricka till henne, den är dock inte likadan som Chilas, lite olika får dom ju ha. Efter att vi promenerat upp och köpte det på solbacken så gick vi till eljuspåret där tjejerna fick springa igen. Eftersom att Akila är så otroligt duktig på att lyssna så verkar det som att Chila också börjar bli lite bättre på det, men det behövs fortfarande lydnadsträning speciellt på Chila, Akila är ju som sagt redan väldigt lydig.


 


Trött meddans jag gjorde mig iordning för att komma iväg.


 


Redo för en härlig promenad med dogsen  .


     


Efter allt vi har gjort så har vi bara tagit det lugnt, hundarna fick gå ut på balkongen och vara där en stund då dom var ganska blöta. Nu ligger dom och sover här inne och jag ska nog också vila en stund nu innan vi ska hämta Alexander på dagis.

Av carriecarrie - 7 maj 2012 08:06

Alexander gjorde morgon klockan 6 imorse och var som vanligt pigg och glad och busig. Hundarna såg helt slutkörda ut så det blev inte mycket reaktion från dom. Chila är i sin höglöp och det märks på dom då Akila juckar på henne hela tiden, svinhundar. Nåja det går ju över som tur är. Det är en av orsakerna till att jag inte gillar löptikar, sen är det extra jobbigt när båda löper. Men det är det värt, det finns ingenting som kan få mig att ge upp mina hundar.


   


I dagens planer så står städning som nummer 1 på att göra listan, sen ska jag gå upp på solbacken med dogsen och köpa ett nytt halsband + en namnbricka till Akila, måste handla lite på Maxi också. Men efter som det är mycket härligare ute idag så blir det en underbar promenad med dom som ett avbrott i städningen. Annars ska jag nog bara ta det lugnt.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards