Alla inlägg under november 2011

Av carriecarrie - 14 november 2011 11:39

Efter en härlig powernap så ska jag plocka undan det sista och sen dra en vända med dammsugaren över golvet, sen blir det en städpaus till imorgon. Jag känner mig så sjukt trött, men kan inte sova bort hela dan för det. Jenny har ringt 2 gånger, ska ringa upp till henne sen och höra vad hon hade på hjärtat.


Fick lite nytta gjort innan jag tog min powernap på drygt 2 timmar. Jag hade ställt larmet på 12 men vaknade nu så jag kan lika gärna gå upp. Har vädrat meddans jag sov, katterna har sprungit runt och busat hela tiden. Dom får ny energi när dom kan springa ut på balkongen, sånt är ju alltid kul. Ska ge dom en burk mat tror jag, jag brukar unna dom det ibland och efter som jag är på riktigt bra humör så kan dom också få bli lite lite extra glada  .

Av carriecarrie - 14 november 2011 07:33

Hade en riktigt härlig morgon med sonen idag. Han var go och glad och busade när vi gick till dagis. Jag älskar såna här mornar. Jag är ganska trött men ska nog försöka komma igång med att göra lite nytta innan jag tar en power nap.


Det är varmare ute igen, en grön varm vinter. Det var riktigt härligt att gå till dagis med sonen imorse. Jag älskar vädret som det är nu. Rosita sa att det var den varmaste vintern på 60 år, men då sa farsan igår att det var det på ca 100 år om inte mer. Det är riktigt häftigt när man får vara med om så stora förändringar som naturen har att ge. Jag älskar sånt, sen hörde jag ett rykte om att det kommer att bli mer och mer jordskalv här i sverige. Jaa vi får väl se om det stämmer, är ju som sagt bara nånting jag har hört.


  Såhär ser man ut när man är påväg hem från dagis i mörkret.


  Ingen snö alls.


Nu ska jag spana runt på nätet meddans jag dricker upp mitt kaffe, sen blir det städning som står på schemat. Har inget schema men det står först på listan över saker som behöver göras.


//See you

Av carriecarrie - 13 november 2011 22:05

Vaknade runt 8, Alle gav mig sovmorgon skööönt, trots det var jag däckad när jag gick upp. Vi var hemma en stund och tog det lugnt. Runt 10 for vi till Michelle och Eliot, jag hade lovat att skjutsa dom till bussen då dom ska bort en vecka, jag saknar dom redan. Men vi hade riktigt kul när vi var där, barnen lekte, Michelle bjöd Alle på lunch, jättegulligt av henne. Måste bara lägga ut 3 bilder på Alle:


  Här är han ute påväg till Michelle.

   

Såhär ser man ut när man har ätit med hela ansiktet. SÖTNOSEN.


Sen lekte vi med håret, Michelle klippte lugg på sig själv. Hon blev verkligen jättefin:


 

Haha lite bus måste det ju få vara. Hoppas hon godtar bilden jag lägger ut  . Annars får jag ta bort den.


Här höll jag på att platta mitt hår med en platttong. Hmm det slutade såhär:



Ett brännskadat finger, Michelle gav mig ett speciellt plåster som dämpar smärtan. SATAN så ont det gjorde, sen fick Michelle ta över och göra färdigt resten.


Sen for jag och lämnade sonen hos mina föräldrar en kort  stund meddans jag skjutsade Michelle och Eliot till bussen. Vi fick vänta på bussen en stund, då jag hade lite att göra gjorde jag dom sällskap. Vill ju inte lämna dom utan att dom hade kommit iväg. Men allting har gått jättebra för dom, jag fick ett sms av henne för några timmar sen.


Sen tillbaks till mina föräldrar där det blev lite tårta då det är fars dag. Tragiskt nog träffade inte Alexander sin pappa idag. Vi hade trevligt endå. Och efter det har vi bara haft en lugn mysig kväll hemma innan det var dags för Alexander att hoppa i säng.


Nu ska jag snabbt springa ut och hämta en sak i bilen innan jag själv dunar.


Det har varit en undebar dag, jag mådde otroligt bra på förmiddagen, sen då jag lämnat Michelle och Eliot på bussen så fick jag lite ångest, den gick dock över när jag kom till mina föräldrar och har inte kommit tillbaks. Jag hoppas jag slipper den inatt.


//God natt

Av carriecarrie - 12 november 2011 22:12

Förmiddagen var lugn, jag tror vi spenderade den med att se på Skilda världar, har äntligen köpt säsong 3 av den + att det var bus med sonen.


Eftermiddagen spenderades med Michelle, Eliot och Jennie. Jennie var redan där när jag dök upp vilket var lite kul då hon hade ett gäng med böcker med sig som vi var intresserade av. Nu kommer jag att sätta mig och läsa en bok som heter 14 år tillsalu. Den verkar väldigt hemsk men sjukt bra så jag får väl se vart det leder när jag har börjat läsa den.


Imorgon har jag inga större planer direkt, blir nog mest att känna lugnet med sonen. Som det känns ikväll har jag nog ingen större lust att hitta på något med någon annan än min son.


Jag har börjat lyssna på mig själv nu, det är okej att må dåligt, ibland när jag gör det vill jag vara ifred, ibland vill jag umgås. Just nu mår jag väldigt bra och har gjort det idag. Jag mår bättre hela tiden, kanske är det för att jag har börjat lyssna på mig själv. Det känns helt otroligt att verkligen börja tycka om sig själv för den man är. Vägen är självklart lång och det kommer motgångar då och då. Men samtidigt känns det så hoppfullt när jag själv märker att jag kan vara ärlig mot mig själv.


Jag är inte rädd längre, jag vågar vara mig själv och nu vet jag att jag duger som jag är. Jag duger absolut inte som någon annan. Jag vill INTE vara någon annan. Jag lever i nuet, jag trivs med det. Jag lever med min lilla pojke och är lycklig stolt mamma till Alexander.


Nu börjar klockan bli ganska mycket så det är dags att göra sig iordning för sängen. Katterna sover. Alexander gick och la sig 21 ikväll. Vi gick en promenad till solbacken med Michelle och Eliot, barnen var så trötta i slutet så jag trodde att han skulle somna när vi kom hem, men det visade sig att jag hade fel. Så jag och Alexander hade en riktigt mysig kväll hemma innan han gick och la sig.


 


(Lyckan i mitt liv  ) .


//God natt

Av carriecarrie - 11 november 2011 08:40

Jaa jag är helt slut denna morgon. Liia for hem för en stund sen och själv har jag startat en tvättmaskin och håller på att fylla diskmaskinen. Måste gå med sopor och ta en snabb vända över golvet med dammsugaren igen. Annars blir lugnt, ska köra några maskiner idag, ta en promenad med Michelle bla och sen får man se vad som händer. Sonen ska hämtas på dagis klockan 15. Hoppas Erica ringer idag, hon skulle göra det.


 


Ego. Zombien i mig har vaknat. WOW  .

Av carriecarrie - 10 november 2011 19:45

Känner lugnet, trodde jag skulle bli själv ikväll men Liia dök upp här. Hon blir kvar till imorgonbitti då jag blir upptagen sen. Alexander sover, gokillen min. Han fick ett bad ikväll som han inte ville komma upp ifrån. Han var jättetrött och har balja välling innan han somnade. Det blir nog ett blöjbyte inatt.


Jag äter chocklad, har fått ett sånt otroligt sug när det gäller chocklad. Jag bara måste ha det hela tiden typ. Jag fattar inte vad det är med mig.


Nu ska vi fortsätta att se på Jurassic Park, Liia har inte sett den, jag tror hon tycker den är ganska otäck.


//Ha en bra kväll

Av carriecarrie - 10 november 2011 15:32

För stunden mår jag bra, min son kör runt i lägenheten med sin bobbycar och jag sitter här. Vi kom hem för en stund sen. Nu är det kallt ute, jag och Michelle tog en promenad till solbacken tillsammans, sen gick vi hem till henne där hon bjöd mig på jättegod mat. Hon hade gjort kyckling och ris med någon jättegod sallad till som hon bjöd mig på. Hon hade också gjort nånting med kycklingen, kom inte riktigt ihåg vad hon sa men jag har aldrig ätit så god kyckling i mitt liv. TACK gumman.


Nu ska jag leka med min son innan jag gör middag till honom. Själv är jag jättemätt efter maten. Livet är på topp denna stund. Michelle kan jag verkligen prata om allt med, det känns otroligt bra att ha en så fin vän. Kändes också skönt att få umgås med någon annan som också kan vara vuxen. Vi pratade om att eventuellt börja takewando tillsammans. Hmm stavas det så? Jaja ni vet vad jag menar. Själv har jag gått jujutsu så det skulle vara riktigt roligt om jag och Michelle kunde börja Takewando tillsammans  .


Nu ska jag gå leka med min son..


//Ha det bra

Av carriecarrie - 10 november 2011 11:49

Det känns tungt, jag vet inte varför. Har ökat på medecinen till 100 mg. Kanske är det en biverkning som kommer då man ökar på. Dom här svackorna jag hamnar i är svåra, inte gör det saken bättre att man får höra och se en hel del på både gott och ont. Har Ångest, känner mig ensam. Jag vet att det inte är så men kan inte styra över känslorna när dom kommer.


Håller på att vädra i lägenhten, katterna stortrivs när dom får springa ut på balkongen. Det är skönt ute, jag är ensam hemma med mina katter. Liia for för ett tag sen med Dewey. Sonen är på dagis, han mår bra och det är det absolut viktigaste för mig.


Jag tänker börja må bra, jag vet att jag kan det. Michelle sa till mig att livet blir det man gör det till om jag förstod henne rätt. Jaa mycket av det hon sa stämmer. Man har rätt att få den hjälp man behöver, jag mår inte bra, jag får hjälp. Jag vet inte varför det har blivit såå mycket värre sista tiden men jag har mina aningar. Jag tänker inte finna mig i att må dåligt, jag kommer att se till att jag börjar må bra så jag kan ta hand om min son på ett bra sätt. 


Jag har slut pegnar på mobilen så kan inte ringa till någon, men samtidigt behöver jag kanske bara skriva av mig i bloggen. Jag är inte rädd för att skriva ner mina känslor, ibland hamnar jag i såna här känslostormar som jag brukar kalla det för. Det kan slå om ganska fort.


Mitt misstag som jag tror bidrar mycket till mitt mående är att jag har hållit allting inom mig, jag borde ha pratat med någon för längesen. Istället slöt jag mig och ljög för mig själv om att jag mådde så himla bra. Det gick ett tag men i längden gick det inte. Men när jag insåg det och kunde erkänna det för mig själv det var först då jag kunde göra nått åt saken.


JAA JAG LJÖG, jag ljög för mig själv. Det är nog det värsta man kan göra, vem blev jag då som person?. Jag blev jobbig, knäpp, saknade spärrar för vad som var lämpligt att säga och göra mm. Jag insåg det här hos mig själv när det hände en sak med en kompis till mig. En kompis till mig som inte vågar erkänna för sig själv att h*n inte mår bra, en kompis till mig som inte är beredd att få hjälp ännu. Jag nämner inga namn för h'n vet vem h*n är. Det har ingen betydelse om vem, för den här kompisen måste ta tag i saken själv. Det var några runt omkring mig som frågade hur jag mådde, som såg att jag inte mådde bra. Men jag ljög för dom precis som jag ljög för mig själv och sa att allting är bra.


Nu vet ni det som läser min blogg, jag delar gärna med mig på min resa till ett bättre mående. Var ärlig mot folk, men var framför allt var ärlig mot dig själv. Våga ta emot hjälp, det är det enda rätta om man inte mår bra. Jag mår inte bra, jag är ärlig mot mig själv nu för att kunna må bra.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards