Alla inlägg under november 2011

Av carriecarrie - 21 november 2011 08:31

Första snön kom igårkväll, det mesta är fortfarande grönt men lite vitt var det när jag lämnade sonen på dagis imorse. Snön kommer dock mest troligt att försvinna igen då det fortfarande är så pass varmt ute. Morgonen imorse var ganska jobbig, Alexander var tyvärr inte på sitt bästa humör så jag hoppas han är gladare efter en dag på dagis.


Idag ska jag städa och vila för jag är så sjukt trött. Funderar också på att ta en promenad till solbacken och småhandla lite saker. Jag måste verkligen hålla i pegnarna nu så jag har råd att köpta lite julklappar till sonen mfl.


//Ha det bra

Av carriecarrie - 20 november 2011 20:30

Jag är helt slut efter helgen. Den här helgen har varit jobbig, det började som en relativt bra helg men sen blev allting bara kaos. Alexander har trotsat nonstopp hela helgen, självklart har han tagit pauser i sitt trotsande men det är verkligen inte lätt när dom kommer in i den värsta 2 årstrotsen.


Mina ögon kliar som satan och jag är sååå trött. Liia kom nyss med en påse godis, är lite småsugen faktiskt. Jag har varit så otroligt onyttig hela helgen. Har haft ångest idag, Liia kom hit och sa att hon skulle sova hä då hon inte tycker att jag ska vara ensam. Gotjejen, så omtänksam. Men då hon är här nu ska jag gå vara social med henne.


Här kommer lite bilder från helgen:


       


Den här sista bilden tog jag imorse när min son väckte mig:


     Det finaste jag har  .



Av carriecarrie - 19 november 2011 09:30

Alexander väckte mig 07:30, underbart med sovmorgon för en som har vaknat 5 dom sista mornarna. Har haft en riktigt trevlig morgon med Alexander, katterna och Liia som har sovit här inatt. Men mysigast är ju alltid Alexander  .


 


  Någon gillar närbilder. Visst har han fina ögon?.


Så småningom blir det att göra sig iordning och dra upp på solbacken och handla. Hoppas Alle inte blir allt för busig idag. Igår när vi var där var han mest trött så då ville jag skynda på det hela så han skulle få komma hem snabbt. Men idag verkar han ha energi till tusen och det kan ju vara på både gott och ont. Men jag har mina metoder för att få han att vara lugn på Maxi.

Av carriecarrie - 18 november 2011 19:49

Det har varit full fart hela dan precis som det brukar vara ganska ofta. Jag for ju som sagt till barn med min son runt klockan 10 för att prata med läkaren. Hon sa inget nytt egentligen, men det var skönt att höra att dom var nöjda med proverna som dom har tagit på honom nu, hon sa också att dom nog inte kommer att höra av sig på ett halvår nu om inte proverna som han måste ta regelbundet förändras. Vi tog en vikt på honom också, nu väger Alexander 13 kg. Inte så mycket men han följer sin viktkurva utan problem och det känns ju bra  .


  Här satt han och gungade med en kompis på dagis när jag hämtade honom innan vi for iväg till barn. Det var skönt att dom var ute så man slapp klä på honom mm innan vi skulle fara.


  Här är han fullt på klädd i väntrummet på barnkniniken. Jag fick absolut inte hjälpa honom att ta av sig overallen, han skulle ha alla sina varma kläder på sig en stund innan han kom och bad om hjälp tillslut, envisa pojke.


När vi var färdiga där fick han fara tillbaks till dagis igen. Själv for jag och min mamma och gjorde lite ärenden innan jag mötte Rosita och Felicia som följde med hem. Vi satt i min soffa med en kopp kaffe var, ungarna lekte både i vardagsrummet och i Alles rum då det plötsligt plingade på dörren. Där utanför stod Liia och Dewey, det första jag gör är att släppa ut Dewey och ger han en lång kram och en puss, jag hade verkligen saknat gokissen. Så Liia kom och var med oss i vardagsrummet en stund med en kopp kaffe hon också innan hon föjde med barnen in i Alexanders rum. Rosita och jag satt kvar i soffan och hade lite alonetime, Liia var ju verkligen populär hos barnen ikväll. Det var riktigt uppskattat av oss att hon lekte med våra barn så vi fick lite vuxentid tillsammans. Tack Liia.


   Nu sover sonen, själv sitter jag här och väntar på att Liia ska komma tillbaks, hon skulle hem och hämta en sak.


Ikväll blir det skräckfilm med Liia och en massa snask.


//Ha en bra kväll


Av carriecarrie - 18 november 2011 07:33

Ett år har gått sen jag började blogga, jag gick in på min gammla blogg och läste inlägget, det absolut första inlägget som jag skrev för ett år sedan. Då hade jag nyss fått veta att Alexander hade fått epilepsi, vi skulle upp på barn samma dag som jag skrev inlägget, det är lite roligt för nu precis ett år senare på dagen ska vi till barn igen och prata med dom om epilepsin. Eller roligt ska jag inte säga att det är men det är otroligt vad mycket som hinner hända på ett år och hur livet har förändrats mm.


Idag när vi ska till barn så ska jag bla ta upp med dom om vilken typ av Epilepsi Alexander har. Pedagogen som jag och Kerstin hade ett möte med nu i veckan ville att jag skulle prata med dom på barn och försöka ta reda på vilken typ av epilepsi han har. Det kan vara bra att veta av flera olika orsaker, bla om det påverkar hans motorik nånting i vardagen, om det då gör det så kanske vi kan hjälpa honom på ett annat sätt än vad vi gör nu te.x Det är ju inget fel på hans motorik förutom det att han är ostadig men det har ju sjukgymnasten redan sagt att det beror på att han är delvis tågångare. Men det kan ju trots allt vara bra att veta.


Det blir ingen lång dag för Alle på dagis idag då han slutar när vi far till barn. Jag tror inte mötet tar så lång tid men han kommer ju bara att äta och sova när han kommer tillbaks till dagis annars och det kan han ju lika gärna göra hemma. Samtidigt hade jag ju fått lite mer egen tid på mig att städa och vila en stund då min son har blivit så extremt morgonpigg den sista veckan. Men man får väl se vad som händer.


Nu ska jag som jag alltid gör dricka upp mitt kaffe och starta en tvättmaskin mm. Men vi hörs sen bloggen.


//Ha en bra dag

Av carriecarrie - 17 november 2011 18:43

När jag hämtade sonen på dagis idag så höll han på att leka med en bil som han körde runt flera varv med. När han fick syn på mig så sprang han fram och skrattade och gav mig världens längsta kram. Sen sprang han tillbaks till bilen igen och ville inte alls gå hem först. Men efter lite övertalning så följde han med, det var två lite större barn där som var tvugna att springa runt och skrika + hoppa upp och ner på saker och hänga sig i saker mm. Jag och Ebbas mamma som också var där blev hemskt irriterade pga att dom små gärna tar efter dom lite äldre barnen. Anyway så kom vi därifrån tillslut.


När vi kom hem började vi med att läsa några böcker, Alle var så mysig och skulle sitta i mitt knä och mysa meddans jag läste för honom. Sen lekte han med sin pusselboll en stund meddans jag värmde på maten. Jag orkade inte ställa mig och laga nånting så jag värmde bara en pizza i ungen som jag och Alle delade på.


Efter det lekte vi en stund till innan lillkillen blev trött och ville gå lägga sig. Han somnade för 10 minuter sen, så nu sitter man här och läser lite bloggar + spanar runt på nätet. Ska snart hoppa in i duschen. Det blir en tidig kväll för mig med då det blev så extremt tidigt imorse.


  Inte helt pigg, hans humör slog om till och från i slutet. Men han var duktig som sa till själv när han ville gå lägga sig.


//Ha det bra


Av carriecarrie - 17 november 2011 13:01

På förmiddagen har jag tagit det lugnt, svängde förbi Erica en liten stund då jag endå behövde göra ett ärende. Sen for jag hem och fick undan det värsta. Då jag inte har nånting som heter ork just nu så ska jag lägga mig i sängen en stund och läsa.


  Den här boken är otroligt hemsk, den är stark känslomässigt. Samtidigt kan jag inte sluta läsa den för att den är så bra. Den förmedlar verkligen nånting.


Tjejen som det handlar om berättar om sitt liv, det är alltså en sann berättelse om en tjej som har varit med om fruktansvärda saker men överlevt och tagit sig vidare. Jag är inne på 4:e kapitlet nu och kan nästan inte sluta läsa då jag väl har börjat.


Jag beundrar den här tjejens mod och tankesätt till varför hon valde att berätta om det här i en bok som hela världen kan läsa. Då när jag läser sånt här som jag verkligen ser vilkte bra liv jag själv har, men också ser hur hemskt mitt liv har varit en gång i tiden. Inte alls på samma sätt som för den här tjejen, men livet blir vad man gör det till. Den här tjejen som boken handlar om är ett levande bevis på en tjej som har levt i helvetet men tagit sig därifrån. LÄS DEN!!!.


Av carriecarrie - 17 november 2011 07:41

Min son väckte mig klockan 5 imorse, väldigt trevligt. Han fick lägga sig i min säng som vanligt och dricka välling, han slukade 2 flaskor på raken, helt otroligt. Sen ville han inte sova längre så det var bara tvinga sig upp. Vi tog det lugnt, vi satt och såg på barnkanalen och lekte med hans pusselboll som har varit en favorit för honom dom sista dagarna.


 


Han snabbläste igenom tidningen också, sötnosen.


Det var en riktigt mysig morgon trots att han väckte mig så tidigt. Jag älskar verkligen när han är på såhär bra humör.


 


Jag fick tom ha morgonmys med honom i soffan + allt som heter bus, hjärtat mitt  .


Så humöret är på topp just nu, ska försöka få undan lite under dagen. Det finns ett stort minus med denna morgon och det är att jag mår så sjukt illa, jag förstår verkligen inte varför. Nånting är det säkert men har inte en susning om vad det kan vara som gör att jag mår så illa. Har gjort det sista tiden, jaja det går väl över. Illamåendet ska inte få förstöra min dag.


//Ha det bra.

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards