Alla inlägg den 1 september 2011

Av carriecarrie - 1 september 2011 20:38

Denna dag har spenderats med Rossan och min läxor, första läxpasset som vi körde gick inte alls bra, tillslut blev jag riktigt sur och gav mer eller mindre upp. Det är såna stunder Rossan är riktigt bra att ha för hon peppar på och säger att jag fixar det mm, det är nog det jag behöver få höra när jag är på väg att ge upp, så vi kämpade på ett tag till. Efter en lång stund så tog vi en paus och såg på Scream 4, det var ganska kul faktiskt.


Bosse kom hem mitt i filmen och började sortera ut lakan mm som dom inte skulle ha kvar, jag fick 2 sett av dom som jag tyckte var riktigt fina, det tackar jag för  


Liste senare for hela gänget hem till mig där Rossan körde ett läxförhör till, jag märket att det gick mycket bättre och blev direkt mera taggad. Min son var hos sin mormor och morfar då, klockan var nästan halv sju när jag gick och hämtade honom. Jag blev kvar hos mina föräldrar sen stund, tog en kopp te och pratade på med dom när telefonen ringde. Det var min moster Helen som ringde och ville prata med mig, vi hade ett mycket trevligt samtal innan det var dags för mig och Alle att bege oss hemmåt.


Efter att ha nattat sonen så har jag kört ett träningspass till på crosstrainern, underbart, jag använde ju Rossans bälte när jag var där idag. Ska träna en stund till innan jag hoppar in i duschen och slaggar lite senare.

Ingen mer Engelska ikväll för min del.


 

Alexander tycker det är roligt att leka med min crosstrainer, men han får nog vänta tills han når upp lillkillen  


Stort tack för hjälpen Rossan, jag är verkligen skyldig dig en tjänst, tack för att du finns när jag behöver dig gumman  .

Av carriecarrie - 1 september 2011 11:24

Då har man tagit det lugnt och sen tränat ett pass hemma på crosstrainern, den fungerar precis som den ska. Det är så otroligt skönt att komma igång med träningen igen och att faktiskt kunna träna hemma dagligen. Nu är det dags att träna bort det sista av gravidmagen och bygga muskler igen.


Jag ska försöka övertala Rossan att låna ut sitt bälte till mig om jag inte får köpa det billigt av henne, ni vet ett sånt där som tränar magmusklerna åt en, vill hon inte det så får jag väl köpa ett nytt på Clas Olsson istället. Ja jag vet att det är lite fusk men då kan jag träna magen meddans jag pluggar te.x, jag har ju inte all tid i världen. Nu ska jag hoppa in i duschen och plugga innan Rossan kossan ringer. Rossan är så barnsligt förtjust i min engelskläxa, jag tycker den är ganska simpel men genom med att det är så mycket blir det lite jobbigt ibland. Anyway så ville Rossan att jag skulle ta med mig läxan och gå till henne, hmm jag funderar på att sätta henne på prov när hon endå är så taggad mohaha.


/See you

Av carriecarrie - 1 september 2011 07:35

God morgon bloggen!


Jag känner mig helt slut, ska snart lägga mig och sova en stund till. Hmm jag undrar om dom har kommit iväg ännu stockholmsgänget, dom skulle starta tidigt men kanske inte riktigt ännu eller...?


Alexander väckte mig innan larmet och ville ha välling, han fick en flaska sen tempade jag han bara för att vara på säkra sidan då han är lite förkyld. Men eftersom termometern bara visade 36,4  så promenderade vi iväg till dagis denna morgon också  .


  (Gullungen min  ).

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards