Alla inlägg den 24 september 2011

Av carriecarrie - 24 september 2011 19:15

Har igentligen ingenting att komma med, men det har varit en lugn skön dag med barnen och Rossan som har varit här en stund idag. Båda barnen höll sig ganska lugna, jag misstänker att Felicia börjar bli sjuk. Rossan och Felicia åt middag här så jag och Alle fick riktigt trevligt sällskap idag.


Alexander har såklart fått se på "i drömmarnas trädgård" som han satt och tittade på en bra stund. Imorgon blir det dock inget besök, då ska vi bara vara för oss själva jag och sonen.


  (Inne i filmen)    

Men febern har gått ner, ikväll har jag inte gett honom något febernedsättande utan nu ska jag testa och se om han klarar sig utan.


  Sky har varit lugn idag, hon har mest legat och sovit hela dagen. Men hon kom och la sig i mitt knä och kurrade meddans jag satt och såg på det Okända, det är så grymt bra det programmet. Det är ju också lite roligt när man har träffat Terry Ewans i verkligheten på en sians.  Joo föressten Sky ligger på mitt nya bäddsett som jag har skrivit om, snyggt eller hur!. 


Då det trots allt har varit en ganska intensiv dag för min del så blir det en tidig kväll. Alexander sov nästan 2 timmar mitt på dagen, men då passade jag ju på att städa lite innan jag satte mig framför tv;n en liten stund.


Jag fick lite frågor angående Sky och om jag ska ha ungar efter henne mm...


svar: Sky är en blandras, min kompis sa att hon är 75% Norsk skogskatt.


Jaa jag tänker absolut ha ungar efter henne.


Hon blir 6 månader om några dagar.


Sky är en innekatt då vi bor i en lägenhet på andra våningen.


Ja jag tänker vaccinera och chippa Sky.


Ja jag älskar Sky. (konstig fråga).


Nej! hon är absolut INTE tillsalu!.


Hoppas du fick dom svar du ville ha angående henne. Har du fler frågor så ställ dom gärna, ingen fråga är för dum att ställa, kanske för privat, men då säger jag ifrån.


/Ha en superkväll alla läsare!.



Av carriecarrie - 24 september 2011 13:14

Sitter här och känner lugnet efter en härlig dusch. Lilleman sover, han var så trött stackarn. Det märks att han inte är felt frisk ännu då vi for en vända till mina föräldrar och hämtade dammsugaren och sen for och snabbhandlade på Maxi och då efter det var han helt slut.


Han ska få sova så länge han vill nu, jag kommer inte att väcka honom idag. När vi var på Maxi fick han 2 filmer I drömmarnas trädgård som han så hemskt gärna ville se, jag funderar på att he igång en av dom när han vaknar. 


Och då man själv känner lugnet så hamnar man ju som vanligt framför datan, det är inget nytt. Har spanat runt som vanligt på nätet, bla efter lägenheter. Men som jag har berättat tidigare så finns det ju en lägenhet som jag ska fara och titta på snart, den är ju så grymt fin. Men det gäller att vara 100% säker innan jag drar med mig pojken till ett nytt hem.


Ska passa på att vila en stund nu innan han vaknar, jag orkar verkligen inte göra nånting just nu.


/See you

Av carriecarrie - 24 september 2011 08:43

God morgon alla där ute i stora världen!


Alexander är helt klart på bättringsvägen, vi låg faktiskt och busade en stund innan vi gick upp denna morgon. Han väckte mig runt 4 inatt och ville ha välling och sällskap en stund, då han hade det jobbigt med hostan gav jag han lite mer hostmedecin.


Trots han nattvak om jag får uttrycka mig så, så var han endå pigg halv 7 imorse, jag var ju dock inte lika pigg. Han drack en flaska välling i min säng och hade som sagt våra morgonbus denna morgon. 


   


Nu ska vi lägga pussel då det är vad Alle verkar vara sugen på just nu, kanske går vi ut också då vädret ser ut att vara mycket bättre just nu.


/Ha en bra dag alla där ute, det ska vi försöka ha  .



Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards