Alla inlägg den 15 september 2011

Av carriecarrie - 15 september 2011 22:16

Helt klart dags för sängen, min kropp skriker efter sömn, jag har så ont i huvudet, jaa jag har faktiskt ont överallt. Jag orkar verkligen inte plugga ikväll, jag vet att jag är ett pucko men det får gå som det går imorgon, dessutom har jag ju lite tid på mig innan skolan.


Har pratat med Rossan och Michelle på msn en liten stund. Men nu blir det att ta en värktablett och sen duna. Sängen lockar mer än vanligt ikväll  .


  

/God natt alla läsare  .

Av carriecarrie - 15 september 2011 20:29

Ikväll fick vi besök av Michelle och Eliot, ett mycket trevligt besök. Men Alexander var inte sig själv, han var bråkig och ovanligt otrevlig mot Eliot, jag förstår inte vad det var med honom, kanske var han egentligen lite för trött. Men stundvis hade dom roligt. Jag hoppas Alle sover hela natten för det behöver han då jag tillslut var tvungen att ge han en timeout. Jag fick kämpa med denna timeout i 50 minuter innan han gav sig och satt kvar sina 2 minuter, envisa pojke.


     

Ibland funderar jag på om det verkligen är en bra metod, den funkar men jag kände mig så grym när han kom och ville ha en kram och jag gång på gång gick och satte han där han hade sin timeout. I slutet av den trodde jag att jag skulle bryta ihop totalt, jag började tänka att ingen annan mamma gör väl så mot sitt barn, men jag känner ju egentligen ganska många. Det var ju tur att jag hade Michelle här som sa att jag gjorde det bra och absolut inte fick ge upp. Tack för dit stöd gumman.


Men bortsett från timeouten och Alles dåliga humör till och från så var det verkligen en superkväll. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen plugga, plugga, plugga. Kaffet tog slut, får väl se om man gör lite mer. Eftersom jag har varit så extremt dum och inte pluggat så får jag göra det ikväll och imorgon innan skolan, det är tur att det var en ganska lätt uppgift.


 

Jag lägger ut en bild på Sky också, som satt och tittade på när barnen och vi lekte i Alles rum. Hon ville dock inte komma in, men det går ju att förstå varför. Stökigt?. Oja, men jag städar imorgon, orkar inte ikväll  .


/Dags att dusha, sen plugga.




Av carriecarrie - 15 september 2011 16:51

Så gick vi och lekte i lekplatsen på gården, Alle ville så hemskt gärna vara ute en stund och då jag endå hade varit inne hela dagen och kurerat mig så tyckte jag att det var en bra ide att vara ute en stund och få lite frisk luft.


     

Vi var ute ca 40 minuter, sen gick vi in och jag började med maten, det blev en mycket enkel middag som bestod av hamburgare och strips, hemmagort såklart. Snabbt och enkelt men Alexander vräkte sig!.


    Alexander lekte med sitt duplo meddans jag gjorde mat. Efter maten så hade han en mysstund med Sky, jag passade på att sätta mig och spana runt på nätet en liten stund. Nu leker han i hallen så jag ska nog gå se vad han riktigt gör. Men eftermiddagen har hittills varit mycket bättre och roligare än morgonen  .


    Han höll på somna meddans som kelade tillsammans, jag är så stolt över min son, han är så otroligt fin med djur.


Nu kommer han med mina skor och slängde dom på golvet. TACK jag som nyss har dammsugit. Nåja vi får väl se om vi går ut eller leker innen en stund.


/See you

Av carriecarrie - 15 september 2011 13:01

Då har man gjort lite förändringar i bloggen, kanske borde man ändra på lite mer.


Kanske ändra textstil eller nå... Vad tycker ni?


Kommentera gärna om hur ni tycker det blev och om jag borde göra fler färändringar eller låta den var som den var tidigare.


Själv blev jag rätt så nöjd.


Nu till vardagen, har jag fått läxan gjord?. Nej såklart inte. Jag ska hämta Alle på dagis om 2 timmar så jag ska nog passa på att hoppa ner i ett härligt bad innan. Jag känner mig så frusen, och tror en förkylning är på väg att komma. Den får komma när den vill efter helgen, men i helgen ska jag iväg på pröva på helgen för räddningstjänsten. Jag vägrar att missa den här helgen.


Jag har onödig beslutsvånda, men kanske tänder jag doftljus i hela lägenheten och sätter mig och pluggar istället. Hmm ja vi får se.





Av carriecarrie - 15 september 2011 09:26

Jag är så trött och slut, jag har inte ens börjat plugga ännu. Har ätit frukost och borde sätta igång med Enelgskan, jag känner mig inte speciellt motiverad. Men what to do?. Jag vill bara sova, men plugga först och kanske sova en liten stund sen...


 

Hur ser man ut igentligen?. Jösses att jag äns vågar visa mig på bild. Jaja nu ska det pluggas en stund.

Av carriecarrie - 15 september 2011 08:04

Din/dina bästa egenskaper: Jag står för vad jag tycker och tänker, omtänksam.
Din/dina sämsta egenskap: Jag är för godtrogen.
Kroppsdel du har mest nytta av: Händerna, ögonen, benen och munnen.
Tror du på något? Ärlighet!
Frisyr: Halvlångt hår.
Ögonfärg: Mörkbruna.
Längd: 160cm.
Vikt: håller på att gå ner lite i vikt, så vet ej just nu.
Skostorlek: 36/38.
Favoritfilm: Ingen jag kommer på nu på rak arm.
Favoritdag: Onsdag.
Favoritklädesplagg: Mjukisar!
Musiksmak: Blandat som bara den.
Öl eller vin? Öl...
Till vem vill du säga "Fuck you" till just nu? Ingen, ids inte.
Senast film på bio: Kommer inte ihåg".
Vilken tv-kanal är din favoritkanal? 5,6,7.
Utövar/spelar du aktivt någon sport?Nej, tränar hemma.
Skriver du dagbok? Bloggen är min dagbok kan man väl kanske säga.. eller?
Bästa årstiden: Sommar.
Tvättar du alltid händerna efter det att du har varit på toa? Ja de är klart.
Favoritfärg: Svart.
Vad skulle du aldrig ta på dig: Oj! den finns mycket som jag aldrig skulle ta på mig.
Vad ville du bli när du var liten? Kommer inte ihåg.
Blev du det? Haha nej, jag har inte pluggat fördigt.
Katt eller hund? Hund.
Vad är du rädd för? Mörker, små kryp och att vara ensam.
Deppig eller glad? Båda.
Har du pojkvän/flickvän? Nej.
Är du kär? Nej!
Hur tidigt stiger du upp? 06:45 vardagar, helger varierar.
Vem/vilka vet mest om dig? Rosita ligger nog etta på listan.
Vad har du på dig just nu? mjukiskläder/myskläder.
Hur många biologiska syskon har du? 3.
Vad är du allergisk mot? Nickel och räkor.
Märkeskläder eller secondhand? Spelar inte så stor roll!
Var har du ont? Typ överallt känns de som.
Kan du stå på händer?: Har kunnat.
Vänster eller högerhänt? Högerhänt.
Favoritserie:Simpsons, Tre kornor, skilda världar mfl.
Gillar du att fotografera? Ja!
Sushi eller hamburgare? SUSHI!!!!.
Blyga eller framåt killar/tjejer? Framåt.
Har du någon tatuering alt. piercing? Ja 2 tatueringar och en piercing. 
Har du magmuskler? Nej, men jobbar på att få.
Använder du smycken? Sällan!
Är du glad nu? Nja sådär".
När grät du senast? Minns faktiskt inte.
Sexigaste kroppsdel: Ögon?
Bästa plats på jorden: Överallt där min son befinner sig.

Av carriecarrie - 15 september 2011 07:23

Det är exakt vad jag har gjort, min son lika så. Det var ett evigt gnällande och tjatande från sonen denna morgon. Allting var bara fel för stackaren, mitt humör gjorde ju inte saken bättre heller. För min del var det bara att bita ihop och försöka ha tålamod vilket inte var så lätt med tanke på att Alexander motarbetade mig i allt jag gjorde.


Efter mycket tjafs och tyvärr lite bråk så kunde vi äntligen traska iväg mot dagis där han är nu. Jag är fortfarande sur, inte på Alexander men på allting annat känns det som. Sky gå runt och jamar, hon är så irriterande just nu. Jag vill bara vara ifred. Hmm ska man lägga sig under täcktet och bara somna en stund till, för att glömma att man lever eller vad?. Kanske borde man lyssna på musik så man slipper höra katten. Jaja nu ska jag börja med en kopp kaffe och se om det beror på kofeinabstinens, men det tror jag knappast för då hade jag varit mycket värre.


/See you

Carrie och Alexander

 
 
 

 

 

 


       

   

 

 

Carrie kallas jag, jag är 28 år och bor ensam med min son Alexander på 2 och ett halvt år och mina hundar Akila och Chila.

 

I min blogg skriver jag om våran vardag som kan vara både händelserik och intensiv men också väldigt lugn.

 

Alexander är min son, han kom till världen den 4 juni 2009 kockan 05:45 med ett skrik som verkligen talade om för alla att han var här. Han vägde då 3030 gram och var 49 cm lång. Ett minne för livet.

 

Häng med oss i vårat liv, jag lever med tanken att man ska försöka njuta av sitt liv och leva i nuet, för ingen vet hur morgondagen ser ut.

 

Ha en trevlig lässtund.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards